Bodite osveščen potrošnik

    Če želite iz živil, ki jih nalagate v nakupovalno košarico, pridobiti kar največ hranil, morate biti zelo osveščen potrošnik. Vedeti morate, kaj se dejansko skriva v živilu, in ne, kaj o tem pripovedujejo oglasi. Ne nasedite vabljivim oznakam na ovojnini.

    Nakupovanje

    Te so tam zato, da vas pritegnejo in spodbudijo k nakupu, s pravo vsebnostjo hranil pa imajo običajno le malo skupnega. Tu je nekaj najbolj značilnih primerov zavajanja:
    Izdelek z zmanjšano vsebnostjo maščob. Zmanjšana vsebnost maščob še ne pomeni, da vsebuje živilo malo maščob. Če nosi tako oznako na primer sir, je v njem še vedno šest gramov skupnih maščob in štiri grame nasičenih maščob.
    Polnozrnati izdelek. Na embalaži testenin in kruha pogosto preberemo, da so izdelani iz polnozrnate moke. Morda je v izdelku res določen delež polnozrnatih žit, vendar je žal ta delež zelo nizek. Izberite raje izdelek, pri katerem je jasno razvidno, da je iz 100-odstotne polnozrnate moke, ter živila, ki vsebujejo vsaj tri grame vlaknin na postrežek.
    Izdelek z naravnimi sestavinami. Besedica ‘naravno’ res zveni zdravo, toda ali obstaja enotna opredelitev tega pojma? Poleg tega, ‘naravno’ še ne pomeni bogato s hranili. Ne nazadnje je naravno živilo pomaranča, enako bi lahko trdili tudi za maslo.
    Izdelek brez aditivov in konzervansov. Tudi ta oznaka še ne pomeni, da je živilo zdravo. Kljub temu lahko vsebuje veliko sladkorja ali maščob in ima nizko hranilno vrednost.
    ‘Lahko’ pomeni, da vsebuje izdelek 30 odstotkov manj določene snovi kot običajno.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte