Povečajte količino bifidobakterij v črevesju in izboljšajte zdravje!

    V našem telesu in na koži živi ogromno različnih bakterij. Nekatere vrste so lahko škodljive, vendar po drugi strani obstaja tudi precejšnje število bakterij, ki so za nas zelo koristne. Nekatere so celo nujno potrebne, če želimo ostati zdravi. Med najpomembnejše bakterije za naše zdravje zagotovo sodijo bifidobakterije.

    Gre za vrsto bakterij, ki sodelujejo pri prebavi vlaknin, preprečujejo okužbe ter pomagajo pri tvorbi vitaminov in drugih pomembnih snovi. Premalo bifidobakterij v telesu naj bi tako povečalo možnost za razvoj številnih bolezni, obenem pa vam lahko prav bifidobakterije pomagajo pri premagovanju simptomov določenih bolezenskih stanj.

    Mikrobiota bakterije v črevesju

    Kakšna je povezava med bakterijami v črevesju in vašim zdravjem?

    Večina mikroorganizmov v našem telesu se nahaja v črevesju. Vsaka vrsta bakterij in drugih mikroorganizmov ima specifično funkcijo. Koristne bakterije so še posebej pomembne za prebavo določene hrane, ohranjanje močnega imunskega sistema in za tvorbo določenih snovi, ki jih telo ne more proizvesti samo. Neuravnotežena črevesna flora, ki je posledica premajhnega števila nekaterih vrst koristnih bakterij, lahko med drugim vpliva tudi na pojav srčno-žilnih bolezni, diabetesa in celo na razvoj raka.

    Pomanjkanje koristnih bakterij pa predstavlja tudi povečano tveganje za prekomerno telesno težo. Številni dejavniki lahko vplivajo na vašo črevesno floro. Med njimi izstopajo prehrana, uživanje antibiotikov in stres. Tako lahko na primer uživanje živil, ki spodbujajo razrast koristnih bakterij, zmanjša tveganje za številne nevarne bolezni.

    Kaj so bifidobakterije?

    Med bifidobakterije, ki po obliki spominjajo na črko y, uvrščamo približno 50 različnih vrst bakterij, ki živijo v našem črevesju. Vsaka izmed teh vrst ima nekoliko drugačno vlogo, vse pa prispevajo k ohranjanju našega zdravja. Bifidobakterije predstavljajo nekaj manj kot 10 % celotnega mikrobioma v črevesju odraslega človeka. Ena izmed številnih funkcij teh bakterij je prebava hranil, ki jih naše telo samo ne more prebaviti, na primer vlaknin. Znano je, da so vlaknine zelo pomembne pri hujšanju ter za zmanjševanje tveganja za diabetes, srčne in druge kronične bolezni.

    Bifidobakterije tako posredno preprečujejo številne težave z zdravjem. Pri prebavi vlaknin bifidobakterije tvorijo kratkoverižne maščobne kisline, ki so pomembne za zdrav prebavni sistem, predvsem za črevo, pomagajo pa lahko tudi pri zmanjševanju apetita. Bifidobakterije sodelujejo tudi pri tvorbi vitaminov iz skupine B in preprečujejo okužbo z drugimi, škodljivimi bakterijami. Ker so tako pomembne za naše zdravje, so pogosto prav bifidobakterije probiotiki, ki se dodajajo določeni hrani in prehranskim dopolnilom.

    Bifidobakterije

    Bolezni, ki jih lahko bifidobakterije preprečijo

    Kot smo že omenili, so lahko mnoge bolezni prav posledica pomanjkanja bifidobakterij v črevesju, kar dokazujejo tudi različne znanstvene študije. Pomanjkanje bifidobakterij lahko na primer privede do celiakije, debelosti, diabetesa, astme in dermatitisa. Izkazalo se je namreč, da imajo ljudje z omenjenimi težavami v črevesju pogosto premalo bifidobakterij. Določene vrste bifidobakterij lahko pomagajo celo pri ublažitvi simptomov sindroma razdražljivega črevesja, kot so napihnjenost, krči in bolečine v trebušnem predelu.

    Poleg tega lahko bifidobakterije zmanjšajo vnetje v telesu, zato imajo pozitiven učinek tudi na tiste z ulceroznim kolitisom in luskavico, koristne pa so tudi za vse, ki imate težave s kronično utrujenostjo. Ljudem z metaboličnim sindromom bifidobakterije pomagajo pri zniževanju indeksa telesne mase in ravni škodljivega holesterola v krvi. Bifidobakterije pa niso koristne le za vaše fizično zdravje, ampak imajo tudi pozitiven vpliv na možgane. Zmanjšujejo tveganje za razpoloženjske motnje in blažijo simptome tovrstnih težav. Ena izmed nedavnih študij je tako razkrila, da so lahko bifidobakterije zelo pomembne za posameznike z depresijo.

    Kako povečati količino bifidobakterij v črevesju?

    Obstaja nekaj preprostih možnosti za povečanje količine bifidobakterij v telesu oziroma v črevesju, kar bo imelo pozitiven vpliv na naše zdravje. Ena od možnosti je uživanje probiotikov na osnovi teh bakterij. Pomagalo vam bo tudi uživanje živil, ki vsebujejo veliko vlaknin, pa tudi hrane, ki vsebuje veliko prebiotikov. Prebiotiki namreč predstavljajo hrano za probiotike. Najdete jih lahko na primer v različnem sadju in zelenjavi. Poskrbite tudi za zadosten vnos polifenolov, ki se nahajajo v borovnicah, granatnem jabolku, temni čokoladi, zelenem čaju, rdečem grozdju ipd. Za zdravo črevesno floro in optimalno količino bifidobakterij je zelo pomembno tudi uživanje polnovrednih žit (s tem boste tudi povečali količino zaužitih vlaknin) in fermentirane hrane, na primer kislega zelja.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli
    Karmen Jordan
    Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.