Vitamin B: Lahko ga primanjkuje tudi vam!

    Vitamin B sodeluje pri pretvarjanju hrane v energijo za telo. Pomanjkanje vitaminov B lahko ima resne posledice. Preverite, kako lahko poskrbite za zadostno količino vitamina B v telesu.

    Vitamin B

    Pomanjkanje vitamina B lahko ima resne posledice

    V skupino vitamin B uvrščamo več kot 20 vitaminov, ki so nepogrešljivi pri celični presnovi in celičnem dihanju. Vitamin B torej sodeluje pri pretvarjanju zaužite hrane v energijo telesa. Pomanjkanje vitamina B se lahko odraža z utrujenostjo, motnjami razpoloženja, depresijo in potrtostjo, visokim krvnim tlakom, razdraženostjo kože, zgodnjim sivenjem las. Vitaminov B ne najdemo posamično, ampak delujejo skupaj. Skupno vitamine iz skupine B imenujemo B kompleks.

    Vitamin B – Kdo mora biti posebej pozoren?

    Posebej ogroženi za pomanjkanje vitamina B so kadilci, uporabnice kontracepcijskih tablet in nadpovprečno aktivni športniki. Na zadosten vnos vitamina B morajo paziti tudi ljudje, ki so dolgoročno pod stresom. Če je v vaši prehrani veliko sladkorja, alkohola, kave in pravega čaja, imate prav tako večjo verjetnost, da vam bo primanjkovalo teh pomembnih vitaminov.

    Kaj znižuje količino vitamina B v vašem telesu?

    Če jeste uravnoteženo, kakovostno hrano bi morali dobiti dovolj vitamina B. Težava nastane pri sodobnem načinu prehranjevanja z vedno bolj predelano hrano, ki ima vedno manj vitaminov. Sovražniki vitamina B so tudi sladkor, dolgoročni stres, pomanjkanje spanja, vnetja, diareja, gripa in bruhanje.

    Katera hrana vsebuje te dragocene vitamine?

    Dobre spalne navade in zmanjšanje stresa bodo dobro vplivale na vsrkavanje vitamina B v telesu. Pomanjkanje vitamina B1 povezujejo z boleznimi živcev, saj je vitamin zadolžen za presnovo ogljikovih hidratov, s katerimi se večinoma hranijo živčne celice. Veliko vsebnost vitamina B1 imajo cvetača, lešniki, meso in otrobi.

    Pomanjkanje vitamina B2 se kaže v motnjah vida, običajno prizadene starejše. Ta vitamin boste zaužili s kvasom, mlekom in zelenjavo. Pomemben je tudi vitamin B12, ki ga črevesje težko vsrka. S pomanjkanjem tega imajo težave predvsem vegetarijanci, ki se odpovedujejo tudi mleku in jajcem. Vitamin B5 je odgovoren za zdravo kožo in počasnejše staranje, najdete pa ga v gobah in mastnih ribah, kot je losos.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte