Džem s semeni chie in jagodičevjem: izjemno hitro, preprosto in zdravo

    Priprava džemov in marmelad običajno zahteva kar nekaj časa in energije. Poleg tega pa veliko receptov vključuje tudi uporabo precejšnje količine sladkorja. Vse to so razlogi, zaradi katerih se vse manj ljudi loteva izdelave domačih džemov in marmelad. Vendar pa ni treba, da je postopek zelo zahteven in dolg. Izjemno okusen, obenem pa zdrav džem lahko pripravite v neverjetno kratkem času.

    Kuhanje sploh ne bo potrebno! Skrivnost so semena chie, ki se v stiku s tekočino napihnejo in poskrbijo za konsistenco, ki zelo spominja na džem. Še posebej zanimiva je kombinacija semen chie in poljubnega jagodičevja.

    Postopek priprave slastnega džema

    Izbrano jagodičevje najprej operite, nato pa ga pretlačite z vilicami. Seveda ni težava, če pustite nekaj večjih koščkov, saj bo tako končni izdelek bolj podoben klasičnemu džemu. Pretlačenemu jagodičevju zdaj dodajte semena chie. Za vsakih 150 gramov jagodičevja uporabite približno 2 žlici semen. Po želji lahko dodate še malce pomarančnega soka, sladila (na primer agavinega sirupa) in vanilje. Te sestavine seveda niso obvezne. Premešajte in nato posodico položite v hladilnik za vsaj pol ure oziroma dokler se mešanica ne zgosti. Najbolje je, da džem pripravite že zvečer in ga pustite v hladilniku čez noč. V nepredušno zaprtem kozarčku lahko džem v hladilniku počaka približno en teden.

    Chia dzem

    Obilica zdravja, shranjenega v semenih chie

    V zadnjih letih so postala semena chie tudi pri nas nepogrešljiva na jedilniku vseh, ki se trudijo živeti čim bolj zdravo. Morda imate občutek, da gre le za nekakšno modno muho, vendar si semena chie nedvomno zaslužijo status, ki ga uživajo. Gre namreč za izjemno zdravo živilo, bogato z beljakovinami in maščobnimi kislinami omega 3. Semena so odlična za tiste, ki vas pogosto muči utrujenost, saj vas napolnijo z energijo. Že pri Aztekih in Majih naj bi se semena chie pogosto uporabljala prav kot izjemen vir energije.

    Ker semena vsebujejo veliko vlaknin, lahko ukrotijo vaš apetit in vam pomagajo pri prebavi. Maščobne kisline omega 3 v semenih chie pa so koristne za vaše možgane in srce. Semena chie poleg tega ne povzročijo velikega nihanja sladkorja v krvi, zato se priporočajo tudi diabetikom in za preprečevanje diabetesa. Ena od številnih zdravstvenih koristi semen chie pa je tudi pozitiven vpliv na kosti, saj vsebujejo precej kalcija. V 25 gramih teh semen na primer najdemo več kalcija kot v 1 decilitru mleka. Džem s semeni chie tako ni le izjemno okusen in enostaven za pripravo, ampak tudi zelo zdrav!

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli
    Karmen Jordan
    Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.