S čim škodujete svoji hrbtenici in kako to preprečite?

    Preverite, s katerimi vsakodnevnimi navadami škodujete svoji hrbtenici in kako se jim lahko izognete oziroma zmanjšate njihov škodljiv učinek.

    1. Prenašanje pretežkih vrečk

    Prenašanje težkih vrečk iz trgovine pomeni velik pritisk na vašo hrbtenico. Če daljše časovno obdobje prenašate pretežke vrečke ali ostalo prtljago, bo to imelo z leti negativen vpliv na vašo hrbtenico, posebej če niste previdni pri dvigovanju bremena iz tal, ki ga vedno dvigujete iz počepa, s pomočjo nog torej.

    Kako lahko preprečimo škodo: Če opazite, da pogosto prenašate težko breme, je morda čas, da investirate v posebno nakupovalno torbico na kolesih, oziroma voziček. Če vseeno prenašate vrečke in ostalo prtljago poskrbite, da boste breme na vsako stran telesa prerazporedili enakomerno, da bo tudi pritisk na obe strani hrbtenice enakomeren.

    2. Pretežke torbe in nahrbtniki

    Neverjetno je, kaj vse lahko včasih stlačimo v naše torbe in nahrbtnike. Prevelika teža škodljivo vpliva na hrbtenico, saj je ta pod nenehnim pritiskom.

    Kako lahko preprečimo škodo: Pred pakiranjem pomislite, kaj boste zares potrebovali tisti dan. Čeprav se vam zdi, da boste brez težav nesli težjo torbo kot običajno, se lahko redno prakticiranje prenašanja prevelike teže na hrbtu izkaže kot izjemno škodljivo. Izberite nahrbtnik z mehkimi in širokimi naramnicami, saj bodo te pomagale  ublažiti pritisk teže na vašo hrbtenico. Izogibajte se nahrbtnikom na eno naramnico, saj se teža pri teh ne razporedi enakomerno. Neenakomerna porazdelitev teže ne škoduje le hrbtenici, ampak tudi ramenom in vratu.

    3. Zavezovanje vezalk

    Ali težko verjamete, da lahko svoji hrbtenici škodite tudi s tako preprostim opravilom, kot je zavezovanje vezalk na čevljih?  Ukrivljena poza lahko namreč škoduje hrbtenici in povzroči ostro bolečino v hrbtu.

    Kako lahko preprečimo škodo: Namesto sklanjanja z iztegnjenimi koleni poskusite vezalke zavezati sede, če se le da seveda. Bolj varno za vašo hrbtenico je tudi to, da vsako nogo posebej dvignete na stol ali klop in zavežete čevlje.

    4. Iztegovanje za težkimi predmeti na visokih policah

    Na vsak način želite brez pomoči lestve ali pručke prestaviti težko škatlo na visoki polici ali pa se stegujete za težkim kovčkom? Poleg tveganja, da predmet pade na tla ali celo na vas, lahko takšno početje poškoduje vašo hrbtenico, saj teža težkega predmeta nenadoma pritisne na iztegnjeno hrbtenico.

    Kako lahko preprečimo škodo: Težkih predmetov  iz višine nikoli ne dvigujmo brez pomoči pručke ali lestve.

    5. Gospodinjska opravila

    Gospodinjska opravila, kot sta pomivanje posode in tal, lahko prav tako škodujejo vaši hrbtenici. Prepogibanje in upogibanje v križu zaradi pomivanja tal, lahko pusti resno posledice na vaši hrbtenici.

    Kako lahko preprečimo škodo: Nikar prepogosto ne pomivajte tal tako, da se sklanjate, ampak si raje nabavite metlo za čiščenje tal. Pri pomivanju posode pa bodite še posebej pozorni na pravilno držo telesa in pozicijo ram.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte