Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaBetaglukani – kaj so in zakaj jih potrebujemo?

Betaglukani – kaj so in zakaj jih potrebujemo?

MORDA VAS ZANIMA

Betaglukani spadajo med prehranske vlaknine. Znano je, da so vlaknine izredno pomembne za dobro zdravje. Prehrana, ki vsebuje zelo malo vlaknin, tako predstavlja precejšnje tveganje za najrazličnejše zdravstvene težave, tako kratkoročno kot na dolgi rok. Vendar pa niso vse vlaknine enake. Ločimo namreč več skupin in podskupin z različnimi lastnostmi. Med še posebej pomemben tip prehranskih vlaknin uvršamo t. i. betaglukane …

Klasifikacija betaglukanov in njihova vloga v prebavnem procesu

- Oglas -

V osnovi lahko vlaknine razdelimo v dve večji skupini, in sicer poznamo t. i. topne in netopne vlaknine. Za prve je značilno, kot je mogoče razbrati že iz samega poimenovanja, da se lahko vsaj deloma raztopijo v vodi. Po drugi strani pa se netopne vlaknine v vodi ne raztopijo. Večina živil vsebuje obe skupini vlaknin, seveda pa se razlikuje razmerje med obema vrstama. Betaglukane uvrščamo med topne vlaknine. Tovrstne vlaknine so zelo pomembne za upočasnjevanje procesa razgradnje različnih hranilnih snovi. Posledično ne pride do tako hitre absorpcije sladkorja v kri. Čeprav naše telo ne more prebaviti betaglukanov in drugih vlaknin, imajo torej izredno pomembno vlogo v procesu prebave.

Kako lahko svojemu telesu zagotovite več betaglukanov?

Osnovi vir prehranskih vlaknin so različna živila rastlinskega izvora. Pogosto so najboljši vir različne vrste sadja in zelenjave. Precej visoke deleže vlaknin pa lahko najdemo tudi v nekaterih drugih živilih. Če vas zanimajo predvsem betaglukani, so odličen vir neoluščena, polnozrnata žita, ovseni kosmiči, otrobi, ječmen in pekovski kvas. Poleg tega pa lahko precejšnje količine betaglukanov najdemo tudi v nekaterih vrstah gob, kot so na primer gobe reishi (svetlikava polpščenka) in maitake (velika zraščenka). Še ena možnost za oskrbo telesa z betagkukani pa so prehranska dopolnila.

Maitake gobe betaglukani

Betaglukani lahko pomagajo pri zniževanju ravni škodljivega holesterola

Povišane vrednosti LDL-holesterola predstavljajo enega glavnih dejavnikov tveganja za kronične bolezni srca in ožilja. Najbolj naraven ukrep za uravnavanje holesterola je zagotovo skrb za zdravo prehrano. Pomembno vlogo pri tem ima zadosten delež vlaknin. Ena izmed podvrst topnih vlaknin, ki naj bi bile še posebej koristne za zniževanje količine škodljivega holesterola v krvi, so prav betaglukani. Kot omenjeno, naše telo betaglukanov ne more prebaviti oziroma razgraditi, zato potujejo vse do konca prebavnega trakta in se nato izločijo.

Na tem »potovanju« lahko nase vežejo presežek LDL-holesterola, ki se tako izloči skupaj z njimi. Tako ima lahko uživanje z betaglukani bogatih živil ali uporaba prehranskega dopolnila, ki vsebuje to vrsto prehranskih vlaknin, zelo pozitiven vpliv na srce, kar potrjujejo tudi različne znanstvene raziskave. Poleg tega, da pomagajo pri odstranjevanju presežnih količin LDL-holesterola, so lahko betaglukani koristni tudi za odstranjevanje odvečnih trigliceridov.

Pomoč pri uravnavanju krvnega sladkorja in koristi za imunski sistem

- Oglas -

Zaradi že opisanega vpliva na absorpcijo glukoze so lahko betaglukani v veliko pomoč pri preprečevanju prehitrega povišanja ravni sladkorja v krvi. Tako gre za snovi, s pomočjo katerih je mogoče zmanjšati nevarnost za diabetes tipa 2. Koristni pa so lahko tudi za tiste, pri katerih je bil diabetes že diagnosticiran. Za konec pa naj omenimo še, da se betaglukanom pogosto pripisujejo tudi pozitivni vplivi na imunski sistem.

Tovrstni učinki sicer še niso najbolje raziskani, zato bodo potrebne dodatne raziskave za njihovo dokončno potrditev. A ker se domneva, da naj bi betaglukani med drugim pripomogli h krepitvi imunskega sistema, naj bi bila potrebna pazljivost pri tistih, katerih imunski sistem je že v osnovi pretirano aktiven. S tem so mišljeni predvsem ljudje z različnimi avtoimunskimi obolenji. Betaglukani v prehrani sicer praviloma niso problematični. A če razmišljate o prehranskem dopolnilu na osnovi betaglukanov, obenem pa se spopadate z avtoimunskim obolenjem, je pomembno, da se pred začetkom uporabe posvetujete s svojim zdravnikom.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×