Alga kelp za zdravo ščitnico ter boljšo kri in prebavo

    V morju najdemo različne alge, ki imajo izjemno blagodejen vpliv na naše zdravje. Če iščete vrsto alg, ki so še posebej koristne za vašo ščitnico, so prava izbira rjave alge, pogosto imenovane tudi kelp ali kombu. V to kategorijo sodi približno 300 različnih vrst morske trave. Alge kelp pa ne bodo koristile le ščitnici, ampak so pomembne tudi za mnoge druge procese v vašem telesu. Odlikuje pa jih tudi zanimiv okus, zato lahko popestrijo okus številnih jedi.

    Če ste si zaželeli morske hrane, a ne uživate rib in drugih živali, ki živijo v morju, so alge zagotovo prava izbira – okus bo praktično identičen. V nadaljevanju lahko preverite, kaj so najpomembnejše koristi, zaradi katerih bi se morale alge kelp oziroma rjave alge pogosteje znajti tudi na vašem jedilniku.

    Alga kelp

    Bogastvo vitaminov in mineralov

    Z uživanjem alg kelp boste oskrbeli svoje telo z različnimi vitamini in minerali. Ta vrsta alg namreč vsebuje veliko vitamina C in K, v njej pa najdemo tudi različne vitamine iz skupine B. Med minerali pa še posebej izstopajo baker, kalij, kalcij, jod, magnezij, mangan in cink. Zanemarljivo pa ni niti dejstvo, da z rjavimi algami v telo vnesete vlaknine, ki so izjemno pomembne za naše zdravje.

    Jod bo pomagal vaši ščitnici

    Rjave alge so še posebej znane po tem, da imajo blagodejen vpliv na ščitnico – eno najpomembnejših žlez v našem telesu. Razlog za to se skriva v visoki vsebnosti joda, s katero se lahko pohvalijo alge kelp. Prav pomanjkanje joda je pogosto razlog za različne težave s ščitnico, predvsem za hipotirozo, stanje, ko ščitnica proizvaja premajhne količine hormonov, med katerimi je še posebej pomemben tiroksin. Da pa bi ugotovili, koliko joda vaše telo v resnici potrebuje oziroma ali je dodajanje tega minerala v vašem primeru smiselno, pa je seveda nujen predhoden posvet s strokovnjakom, po možnosti s tirologom. Tudi pretiravanje z jodom je namreč lahko problematično, do česar pa načeloma ne more priti, če ste pri uživanju alg kelp zmerni, kar je tudi načelo, ki ga velja upoštevati pri drugih živilih – tudi pri najbolj zdravih.

    Zakladnica antioksidantov za preprečevanje vnetij in oksidativnega stresa

    V algah kelp najdemo različne antioksidante, med njimi tudi tiste, ki jih uvrščamo med karotenoide in flavonoide. Kot že omenjeno, pa rjave alge vsebujejo tudi veliko vitamina C, ki velja za odličen antioksidant. Kombinacija teh antioksidantov ublaži kronična vnetja v telesu in zavira negativen vpliv prostih radikalov, s tem pa preprečuje t. i. oksidativni stres. Na dolgi rok vas lahko tako alge kelp obvarujejo pred številnimi kroničnimi boleznimi, tudi najhujšimi. Rjave alge naj bi bile zelo koristne tudi za preprečevanje različnih vrst raka, predvsem tistih, povezanih z estrogenom, kakršen je na primer rak dojk.

    Klorofil za boljšo kri in oskrbo celic s kisikom

    Čeprav so alge kelp pravzaprav rjave alge, se v njih nahaja vse prej kot zanemarljiva količina klorofila. Ker struktura klorofila spominja na strukturo naše krvi, so lahko alge kelp zelo koristne tudi za kri in prekrvavitev. Ena od teh koristi je, da lahko omenjene alge spodbudijo povečano tvorbo rdečih krvničk, kar izboljšuje oskrbo celic in organov s kisikom.

    Uživajte več vlaknin za zdravo prebavo in srce

    S prehrano, ki vsebuje velik delež vlaknin, naredite ogromno dobrega za svoje zdravje. Zadosten vnos vlaknin, ki ga lahko med drugim dosežete tudi z dodajanjem rjavih alg svoji prehrani, poskrbi za dobro prebavo. Pri tem seveda ne smemo pozabiti, da je prav dobra prebava osnova močnega imunskega sistema. Poleg tega pa so vlaknine izjemno pomembne za zdravo srce oziroma za preprečevanje srčno-žilnih obolenj.

    Rastlinski vir pomembnih aminokislin – primeren tudi za vegane

    Alge kelp so lahko odlično živilo tudi za vegane, saj vsebujejo veliko ključnih aminokislin. Z uživanjem teh alg lahko tako telesu zagotovite zadostno količino beljakovin, seveda v kombinaciji z drugimi rastlinskimi živili, ki veljajo za dober vir beljakovin (na primer stročnice, različna žita ipd.). Bolj ko bo vaša prehrana raznolika, manjše so možnosti, da pride do pomanjkanja pomembnih makro- in mikrohranil.

    Bazično živilo, ki preprečuje zakisanost telesa

    Naša prehrana je pogosto polna živil, ki povzročajo zakisanost telesa, kar ustvarja idealne pogoje za razvoj številnih bolezni, predvsem tistih, ki so tipične za zahodni svet. Tako je pomembno, da se izogibate hitri, močno procesirani hrani, obenem pa morate paziti tudi na to, da na svoj jedilnik dodate čim več živil, ki veljajo za bazična. Eno takšnih živil so tudi alge kelp. Uživanje te vrste alg lahko torej pripomore tudi k »razkisanju« telesa, kar dodatno zmanjšuje možnosti za številne kronične bolezni.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli