fbpx
Domov Zdravje & prehrana Adrenalna utrujenost - Vse o Addisonovi bolezni

Adrenalna utrujenost – Vse o Addisonovi bolezni

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Kaj je adrenalna utrujenost? Vaše zdravje je proces, ki nima konca. Na eni strani se nahaja optimalno zdravje, na drugi strani pa je kronična bolezen. Tudi zdravje vaše nadledvične žleze deluje na podoben princip. Lahko deluje odlično, lahko pa se spopadate z Addisonovo boleznijo, za katero je značilno oslabljeno delovanje nadledvične žleze. Poudarjamo, da gre za dva ekstrema, večina ljudi pa je nekje vmes.

Da vam postavijo diagnozo Addisonova bolezen, mora biti delovanje nadledvične žleze že resnično močno močno oslabljeno (okvarjene je vsaj 90 % skorje nadledvičnih žlez), vendar pa imate lahko tudi brez te diagnoze težave s tema žlezama. Vse, kar se nahaja vmes med optimalnim zdravjem nadledvične žleze in Addisonovo boleznijo, obravnavamo kot adrenalno utrujenost/izgorelost, pri kateri gre za različne motnje v delovanju nadledvične žleze zaradi prevelikega stresa.

Adrenalna utrujenost

Primarna vloga nadledvične žleze je proizvodnja in uravnavanje stresnega hormona kortizola. Nadledvična žleza prav tako proizvaja spolna hormona estrogen in progesteron, onadva pa sta tista, ki skrbita za tvorbo nevrotransmitorjev adrenalina, noradrenalina in dopamina. Ti hormoni in nevrotransmitorji uravnavajo vaš metabolizem ter skrbijo za komunikacijo z drugimi organi, kot so možgani, ledvice in reproduktivni sistem. Kronični stres lahko oslabi delovanje naših adrenalnih žlez, zaradi česar se sprošča manj prej omenjenih hormonov.

Kaj povzroča stres?

  • Pomanjkanje spanja
  • Slabe prehranjevalne navade (uživanje velikih količin predelane hitre hrane)
  • Uživanje različnih stimulansov (kofein, sladkor)
  • Naporen delovni ritem
  • Različni čustveni pretresi (nezdravi medosebni odnosi, smrt bližnjega)
  • Pretiravanje s telesno vadbo (treningi brez potrebnega počitka)
  • Pomanjkanje zabave in sprostitve

Živimo v zelo stresnem svetu. Delamo preveč, spimo premalo, včasih nas pokonci držijo le še velike količine kave, zaradi utrujenosti posegamo po hrani, bogati s sladkorjem – vse te nezdrave navade vplivajo na naše čustveno, duševno, telesno in duhovno sfero.

Naše telo se na stres odzove s tako imenovanim odzivom »boj ali beg« in nam tako zagotovi dovolj energije za preživetje. Glavni stresni hormon v našem telesu je kortizol. Njegova naloga je, da naše telo oskrbi z energijo, ki jo to potrebuje v stresni situaciji. Nenehno povišana raven kortizola lahko vodi do odpornosti na inzulin, oslabljenosti imunskega sistema in razpada mišičnega tkiva.

Znaki adrenalne utrujenosti:

  • Nepojasnjena izguba telesne mase
  • Boleče mišice
  • Utrujenost
  • Nizek krvni tlak
  • Velika želja po sladki in slani hrani
  • Vrtoglavice
  • Občutek nenehne utrujenosti
  • Motnje spanja
  • Upad libida
  • Težave s plodnostjo
  • Motnje v delovanju ščitnice
  • Izpadanje las
  • Zamegljen vid
  • Močne alergijske reakcije

Nadledvična žleza
Nadledvična žleza

Kako se spopasti z adrenalno utrujenostjo?

Najboljši način, kako se spopasti s to težavo, je zmanjšati stres v svojem življenju. Pomislite na vse dnevne stresorje in zdravje vzemite v svoje roke. Pomembno je, da si organizirate svoje življenje in v njem vzpostavite nek red.

  • Vsak večer v posteljo odidite ob istem času (zaželeno je, da pred 10. uro) in poskrbite za 8 ur kakovostnega spanca.
  • Naučite se reči ne.
  • Vsak dan si vzemite čas za stvari, ki vas sproščajo (kopel, sprehod, joga, meditacija, masaža).
  • Ne pretiravajte s telesno vadbo. Naučite se poslušati svoje telo.
  • Zaužijte dovolj beljakovin.
  • Izogibajte se uživanju alkohola, sladkorja, glutena ter mleka in mlečnih izdelkov.
  • Po posvetu s strokovnjakom lahko uživate B kompleks v obliki prehranskega dodatka. Vsi vitamini iz B kompleksa so namreč zelo pomembni za nemoteno delovanje procesov v nadledvičnih žlezah. Poleg tega dodatka vam priporočamo še magnezij, vitamin C in maščobne kisline omega 3.
- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×