Adrenalna utrujenost – Vse o Addisonovi bolezni

    Kaj je adrenalna utrujenost? Vaše zdravje je proces, ki nima konca. Na eni strani se nahaja optimalno zdravje, na drugi strani pa je kronična bolezen. Tudi zdravje vaše nadledvične žleze deluje na podoben princip. Lahko deluje odlično, lahko pa se spopadate z Addisonovo boleznijo, za katero je značilno oslabljeno delovanje nadledvične žleze. Poudarjamo, da gre za dva ekstrema, večina ljudi pa je nekje vmes.

    Da vam postavijo diagnozo Addisonova bolezen, mora biti delovanje nadledvične žleze že resnično močno močno oslabljeno (okvarjene je vsaj 90 % skorje nadledvičnih žlez), vendar pa imate lahko tudi brez te diagnoze težave s tema žlezama. Vse, kar se nahaja vmes med optimalnim zdravjem nadledvične žleze in Addisonovo boleznijo, obravnavamo kot adrenalno utrujenost/izgorelost, pri kateri gre za različne motnje v delovanju nadledvične žleze zaradi prevelikega stresa.

    Adrenalna utrujenost

    Primarna vloga nadledvične žleze je proizvodnja in uravnavanje stresnega hormona kortizola. Nadledvična žleza prav tako proizvaja spolna hormona estrogen in progesteron, onadva pa sta tista, ki skrbita za tvorbo nevrotransmitorjev adrenalina, noradrenalina in dopamina. Ti hormoni in nevrotransmitorji uravnavajo vaš metabolizem ter skrbijo za komunikacijo z drugimi organi, kot so možgani, ledvice in reproduktivni sistem. Kronični stres lahko oslabi delovanje naših adrenalnih žlez, zaradi česar se sprošča manj prej omenjenih hormonov.

    Kaj povzroča stres?

    • Pomanjkanje spanja
    • Slabe prehranjevalne navade (uživanje velikih količin predelane hitre hrane)
    • Uživanje različnih stimulansov (kofein, sladkor)
    • Naporen delovni ritem
    • Različni čustveni pretresi (nezdravi medosebni odnosi, smrt bližnjega)
    • Pretiravanje s telesno vadbo (treningi brez potrebnega počitka)
    • Pomanjkanje zabave in sprostitve

    Živimo v zelo stresnem svetu. Delamo preveč, spimo premalo, včasih nas pokonci držijo le še velike količine kave, zaradi utrujenosti posegamo po hrani, bogati s sladkorjem – vse te nezdrave navade vplivajo na naše čustveno, duševno, telesno in duhovno sfero.

    PREBERITE TUDI:  Naravno nad depresijo

    Naše telo se na stres odzove s tako imenovanim odzivom »boj ali beg« in nam tako zagotovi dovolj energije za preživetje. Glavni stresni hormon v našem telesu je kortizol. Njegova naloga je, da naše telo oskrbi z energijo, ki jo to potrebuje v stresni situaciji. Nenehno povišana raven kortizola lahko vodi do odpornosti na inzulin, oslabljenosti imunskega sistema in razpada mišičnega tkiva.

    Znaki adrenalne utrujenosti:

    • Nepojasnjena izguba telesne mase
    • Boleče mišice
    • Utrujenost
    • Nizek krvni tlak
    • Velika želja po sladki in slani hrani
    • Vrtoglavice
    • Občutek nenehne utrujenosti
    • Motnje spanja
    • Upad libida
    • Težave s plodnostjo
    • Motnje v delovanju ščitnice
    • Izpadanje las
    • Zamegljen vid
    • Močne alergijske reakcije
    Nadledvična žleza
    Nadledvična žleza

    Kako se spopasti z adrenalno utrujenostjo?

    Najboljši način, kako se spopasti s to težavo, je zmanjšati stres v svojem življenju. Pomislite na vse dnevne stresorje in zdravje vzemite v svoje roke. Pomembno je, da si organizirate svoje življenje in v njem vzpostavite nek red.

    • Vsak večer v posteljo odidite ob istem času (zaželeno je, da pred 10. uro) in poskrbite za 8 ur kakovostnega spanca.
    • Naučite se reči ne.
    • Vsak dan si vzemite čas za stvari, ki vas sproščajo (kopel, sprehod, joga, meditacija, masaža).
    • Ne pretiravajte s telesno vadbo. Naučite se poslušati svoje telo.
    • Zaužijte dovolj beljakovin.
    • Izogibajte se uživanju alkohola, sladkorja, glutena ter mleka in mlečnih izdelkov.
    • Po posvetu s strokovnjakom lahko uživate B kompleks v obliki prehranskega dodatka. Vsi vitamini iz B kompleksa so namreč zelo pomembni za nemoteno delovanje procesov v nadledvičnih žlezah. Poleg tega dodatka vam priporočamo še magnezij, vitamin C in maščobne kisline omega 3.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte