Vitamini in minerali kot pomoč pri ADHD

Nova študija je postregla z zanimivimi ugotovitvami, povezanimi z motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo (ADHD) pri otrocih.

Oči – to nam lahko povedo o našem zdravju

Oči lahko razkrijejo ogromno o našem zdravju. Z napredkom sodobne tehnologije so se tako odprle zanimive možnosti neinvazivnih diagnostičnih metod.

Poletni horoskop 2022

Kaj si lahko obetate od tokratnega poletja? Vam bodo zvezde naklonjene ali se morate pripraviti na specifične izzive? Odgovori vas čakajo v poletnem horoskopu 2022 …

Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?
Zdravje & prehrana8 praktičnih nasvetov za bolj zdravo prehranjevanje brez posebne diete

8 praktičnih nasvetov za bolj zdravo prehranjevanje brez posebne diete

MORDA VAS ZANIMA

Zdravo prehranjevanje ni tako kompleksno, kot se morda zdi na prvi pogled. Poplava informacij je pogosto kriva za to, da pozabimo na osnove. Obenem pa so tu še zelo omejujoče diete, ki obljubljajo čudežne rezultate. Namesto da iščete hitro rešitev ali da se obremenjujete s podrobnostmi, se poskušajte osredotočiti na bistveno oziroma na majhne spremembe, ki lahko postopoma poskrbijo za to, da bo vaša prehrana precej bolj zdrava, kot je trenutno.

1. Vsaj en dnevni obrok naj vključuje zelenolistno zelenjavo

- Oglas -

Zelenolistno zelenjavo lahko »skrijete« v najrazličnejše jedi in napitke – vključno z jutranjim »smutijem«. Obrok bo tako vseboval precej več pomembnih vitaminov in mineralov, ne da bi to bistveno vplivalo na okus ali na kalorični vnos. Tako je priporočljivo, da je zelenolistna zelenjave del vsaj enega izmed vaših dnevnih obrokov – lahko seveda tudi v obliki solate.

2. Razširite nabor zdravih pijač

Ali težko pijete samo vodo? Poskušajte se izogniti drugemu ekstremu, tj. pogostemu pitju sladkih pijač, tudi če gre za 100-odstotne sadne sokove. To bo precej lažje, če boste poiskali okusne pijače, ki so obenem tudi zdrave. Dobra izbira so na primer različni čaji brez dodatka sladkorja, ki jih lahko pijete tople ali kot ledeni čaj. Če pogrešate sladke gazirane pijače, si lahko pripravite mineralno vodo z dodatkom metinih lističev in limoninega soka. Po želji pa lahko dodate še malce stevije.

3. Jedem poskušajte dodati čim več zelišč

Zelišča so več kot samo dekoracija. Redna uporaba pestrega nabora zelišč poskrbi za precej bolj zdrave obroke, obenem pa za bolj raznolike kombinacije okusov. Poskusite zelišča, ki jim doslej še niste dali priložnosti. Ko kuhate, poskušajte vedno vključiti čim več zelišč – svežih ali posušenih.

4. Poiščite rastlinske zamenjave za svoja najljubša živila

Manj nasičenih maščob pogosto pomeni tudi več zdravja. Količino nasičenih maščob v prehrani najlažje zmanjšate z zmanjševanjem deleža živalskih izdelkov. Poskusite pripraviti rastlinsko različico svojih najljubših jedi. Za pripravo bolonjske omake lahko na primer uporabite sejtanov drobljenec ali lečo, pico pa lahko popestrite z doma pripravljenim rastlinskim sirom iz indijskih oreščkov, tapiokine moke in kvasnih kosmičev.

5. Za popestritev jedi uporabljajte semena

- Oglas -

Semena običajno niso deležna pozornosti, ki si jo zaslužijo. Gre za odličen vir zdravih maščob in številnih drugih koristnih hranil. Tako je priporočljivo, da imate vedno na zalogi nekaj vrst semen, ki jih lahko posujete po različnih jedeh (solate, testenine, rižote itn.). Okus in tekstura bosta bogatejša, jed pa bo obenem bolj zdrava.

6. V prehrano vključite več živil, ki vsebujejo veliko vode

Hidracija telesa, ki je ena od osnov dobrega zdravja, je učinkovitejša, če del tekočine vnesemo s pomočjo živil, ki vsebujejo veliko vode. V to skupino spadajo živila, kot so lubenice in kumare. Tako je priporočljivo, da se tovrstna živila na vašem jedilniku znajdejo čim pogosteje.

7. Obroke jejte sede in v miru

Naše zdravje ni odvisno samo od tega, kaj jemo, ampak tudi od tega, kako jemo. Poskrbite, da boste imeli za posamezne obroke na voljo dovolj časa. Jejte počasi in umirjeno. To bo zmanjšalo nevarnost za želodčne težave in za prenajedanje. Poleg tega pa boste najverjetneje posegali po bolj zdravih živilih. Če se nam mudi in če smo po pod stresom, namreč pogosto posežemo po živilih, ki nimajo prave hranilne vrednosti.

8. Pisan krožnik za več zdravja

Ne obremenjujte se z natančno hranilno sestavo posameznih vrst sadja in zelenjave, saj lahko postane to hitro prenaporno. Precej bolj smiselno je, da upoštevate preprosto pravilo: vaš krožnik naj bo čim bolj barvit. Več barv namreč običajno pomeni tudi bolj raznolik nabor hranilnih snovi.

Preberite tudi: Zdrava prehrana: Obroki za uspešno vrnitev na delo

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×