fbpx
Domov Zdravje & prehrana 7 nasvetov za zdravo črevesje

7 nasvetov za zdravo črevesje

Za sodobni življenjski slog so značilne številne nezdrave navade, ki lahko med drugim ogrozijo tudi vaše črevesje. S tem imamo v mislih predvsem t. i. črevesni mikrobiom, torej združbo različnih mikroorganizmov, ki vplivajo na najrazličnejše organe in procese v telesu. Porušeno ravnovesje med mikroorganizmi v črevesju lahko privede do oslabljenega imunskega sistema, hormonskih težav, povečane nevarnosti za depresijo, »lene prebave« in mnogih drugih zapletov. S črevesjem pa so lahko povezane tudi težave pri vzdrževanju zdrave telesne teže.

- Oglas -

Med simptome, ki opozarjajo, da si vaš črevesni mikrobiom zasluži več pozornosti, spadajo stalna napihnjenost, pomanjkanje energije, težave s spanjem, hitre spremembe telesne teže brez očitnega vzroka, ekcem in druge težave s kožo ter avtoimunska obolenja. Čeprav je črevesni mikrobiom zelo kompleksen, so po drugi strani ukrepi, ki prispevajo k uravnoteženemu razmerju med bakterijami oziroma različnimi mikroorganizmi, ki živijo v črevesju, precej preprosti. Tako ni razloga, da se ne bi mogli tudi sami odločiti za te pomembne spremembe …

1. Omejite količino zaužitega sladkorja

Uživanje čezmernih količin sladkorja je povezano z zmanjševanjem števila koristnih bakterij v črevesju. Pri tem je še posebej zaskrbljujoče, da lahko pomanjkanje teh bakterij vpliva na še večjo željo po sladkorju. Tako se lahko hitro vzpostavi začaran krog, zato je zelo pomembno, da ste pozorni na svoje navade, povezane z uživanjem sladkorja. Če se mu že ne morete povsem odpovedati, poskušajte vnos rafiniranega belega sladkorja vsaj čim bolj omejiti.

2. Vzemite si dovolj časa za prehranjevanje

Hitrost prehranjevanja sicer ne vpliva neposredno na črevesni mikrobiom, vendar pa lahko stalno hitenje pri jedi povzroči kar nekaj težav s črevesjem oziroma s prebavo nasploh. Če v trebuhu pogosto občutite nelagodje in napetost, je morda krivo prav to, da si za prehranjevanje ne vzamete dovolj časa. Hrana, ki jo zaužijemo sede, v miru in ki jo zares dobro prežvečimo, se bo precej lažje prebavila, kar med drugim pomeni tudi boljšo absorpcijo esencialnih hranil v črevesju.

Fermentirani napitki

3. Uživajte več fermentiranih oz. s probiotiki bogatih živil

- Oglas -

Kislo zelje, repa in druga fermentirana zelenjava spadajo med odlične vire probiotikov, torej koristnih bakterij, ki so zelo pomembne za zdravo črevesje. Tako je pametno, da se tovrstna živila čim pogosteje znajdejo na vašem jedilniku. Hkrati priporočamo tudi uživanje napitkov, kot je kombuča. Več o fermentiranih napitkih preberite tukaj.

4. Poskrbite za dovolj kakovostnega spanca

Dolžina in kakovost spanca imata izjemno pomemben vpliv na zdravje. Če ne spite dovolj ali če vaše spanje ni najboljše, lahko to med drugim vpliva tudi na vaše črevesje. Poskrbite torej za ustrezno spalno higieno.

5. Po jemanju antibiotikov si pomagajte s probiotičnim dopolnilom

Kakovostna probiotična prehranska dopolnila lahko nedvomno pripomorejo k bolj zdravemu črevesju. Nekateri jih uporabljajo redno, še posebej priporočljivo pa je, da si z njimi pomagate po bolezni oziroma po jemanju antibiotikov. Slednji namreč ne uničijo zgolj škodljivih, ampak tudi koristne bakterije.

6. Pazite na prebiotike

Pomembno je, da koristnim bakterijam v črevesju zagotovite ustrezno hrano, ki omogoča njihovo preživetje. Osnovna hrana za koristne bakterije so t. i. prebiotiki, kar v praksi pomeni predvsem vlaknine. Za zdravje črevesja in s tem celotnega telesa je tako izjemno pomemben zadosten vnos z vlakninami bogatih živil, kamor spadajo predvsem različne vrste sadja, zelenjave in stročnic. Beli riž, testenine iz bele moke in podobna živila zamenjajte s polnozrnatimi oziroma nepredelanimi alternativi. Vsebnost vlaknin bo namreč tako bistveno večja.

7. Poskrbite za dovolj kalcija in vitamina D

- Oglas -

Kalcij, ki je znan predvsem kot »mineral za kosti«, naj bi pripomogel tudi k daljši življenjski dobi koristnih bakterij v črevesju. To je tako še eden izmed razlogov, zakaj morate biti pozorni na zadosten vnos tega minerala. Hkrati pa pazite tudi na vitamin D, ki je zelo pomemben za optimalno absorpcijo kalcija.

- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×