Če želimo narediti preprost test o svojem zdravju, poglejmo svoja stopala. Na njih lahko opazimo vse – od načina življenja pa do resnih bolezni, kot je sladkorna bolezen. Stopala so ogledalo našega zdravja, zato je njihova pravilna nega zelo pomembna. V povprečju vsak dan prehodimo okoli 5 tisoč korakov. Stopala torej vsak dan opravijo zelo veliko dela, zato je skrb za njihovo zdravje zelo pomembna. Pravijo, da če te bolijo stopala, te boli vse. In to še kako drži.


Stopala koža težave

Nega stopal pozimi

Zima je čas, ko so stopala skrita v tople nogavice in škornje, zato pogosto pozabimo, kako pomembna je nega stopal tudi v hladnejših mesecih. Zdravje ne izbira letnega časa, pomlad pa je zelo kmalu tukaj. Ne boste potrebovali strokovne nege, če za njih skrbite redno in na zelo preprost in lahkoten način. Za vas sem pripravila nekaj korakov, kako si lahko do lepih in zdravih stopal pomagamo sami doma:

1. Korak: odstranjevanje suhe kože

Suha koža na stopalih je lahko posledica mnogih dejavnikov od neprimerne obutve, hormonov, vremenskih vplivov, soli, neprimerne nege in dednosti. Koža se zaradi prepogostega neprimernega čiščenja in odstranjevanja brani tako, da ustvari dodatne varovalne plasti kože.

Recept: Vsak teden si naredimo piling stopal. Tako poskrbimo za dobro prekrvavitev in lepo ter gladko kožo brez uporabe nožnih pil. Te namreč na grob način sicer odstranijo kožo, vendar povrhnjica dobi sporočilo, da je koža v nevarnosti, zato s pospešeno hitrostjo začne ustvarjati novo kožo. Tako pristanemo v začaranem krogu. 1 žličko soli zmešamo z 3 žlicami olivnega olja. Pripravek nekaj minut vtiramo v vlažno kožo in speremo.


2. Korak: nega stopal z olji

Včasih manj pomeni več. Tako je tudi pri stopalih. Ne potrebujemo najdražjih krem z nešteto dodatki, ki obljubljajo hranjenje in vlaženje kože. Čisto vsak si lahko doma pripravi enostavno in najboljšo nego za stopala.

Recept: Vsak dan si po umivanju še na vlažno kožo vmasiramo olivno olje, ki ga lahko nato speremo s kože. Tako poskrbimo, da so stopala res nahranjena in navlažena.

3. Korak: skrb za nohte in obnohtno kožo

Na res preprost način lahko poskrbimo tudi za kožo ob nohtih ter se izognemo vraščenim nohtom in podobnim težavam.

Recept: Na konec lesene palčke (lahko tudi tisto od nabodal) zavijemo malo vate in nežno takoj po tuširanju odstranimo kožo na nohtih tako, da jo rahlo potisnemo navzdol. Po tem kožo nahranimo z olji (prejšnji korak).


Zdrava stopala in noge

4. Korak: razstrupljevalna kopel

 Stopala so odraz zdravja in notranjega ravnovesja, zato ni nič nenavadnega, da na trgu obstaja vedno več obližev za čiščenje in razstrupljanje telesa prek stopal. To je namreč zelo močna oblika čiščenja telesa, saj se številni toksini in strupi izločajo skozi pore stopal, drugi pa skozi limfo ter se posledično prek potenja in urina izločijo iz telesa.

Recept: V posodo s toplo vodo stresemo približno pest sive gline v prahu in v njej namakamo stopala od 15 do 30 minut. S pomočjo glinene kopeli za stopala si lahko naredimo celotno kuro razstrupljanja, in sicer 21 dni vsak dan.

Naravno nad težave na stopalih

Bolje preprečevati kot zdraviti – zato naj postane pravilna nega stopal vsakodnevna rutina. Ker pa včasih kljub temu nastopijo težave s stopali, obstaja kar nekaj naravnih in enostavnih načinov, kako odpravimo neprijetne težave.

GLIVIČNE OKUŽBE

Glivične okužbe so zelo pogoste, zelo nalezljive in se rade ponavljajo. Glivično okužbo stopal povzroča glivica Tinea pedis, ki se naseli na nohte, kožo in lase kar povzroča srbečico, luščenje, zadebelitev nohtov in vlažne mehurje. Ko se glivice zaredijo, je potrebna – VZTRAJNOST!


Recept: Zmešamo žličko gline in malo vode, tako da dobimo gosto oblogo, na katero kanemo 10 kapljic eteričnega olja čajevca. Ne zavijamo s folijo, le pustimo, da se popolnoma posuši (vsaj 1 uro), nato zamenjamo. Ponovimo čim pogosteje, po potrebi zavijemo v gazo in obujemo bombažne nogavice, ki jih nato prekuhamo.

OTIŠANCI IN KURJA OČESA

 So največkrat posledica neprestanega drgnjenja in trenja, zato se koža zavaruje na podoben način kot na petah – ustvarjati začne novo plast kože. Razlika med njimi je predvsem v tem, da imajo kurja očesa trn, ki sega še globlje v kožo.

Recept: 2 žlički gline zmešamo z žličko kisa ter mešanico nanesemo na otiščanec. Stopala pred nanosom 5 minut namakajmo v topli vodi, ki smo ji dodali žličko kisa. Oblogo na otiščancu pustimo nekaj ur ali celo noč. Paziti moramo le, da je obloga le na otiščancu, saj lahko kis deluje dražeče na zdravo kožo. Po oblogi si stopala zmočimo zmasiramo z olivnim ali ognjičevim oljem (mazilom).

PREKOMERNO POTENJE

Prekomerno potenje je zelo nadležna težava, a potenja ne smemo popolnoma preprečiti. Razlog za prekomerno potenje so lahko stres, bolezen ali različne zastrupitve z alkoholom in nikotinom.


Recept: Pripravimo si hladno-tople kopeli z dodatkom žajblja in gline. Pest gline in skodelico žajbljevega prevretka stresemo v toplo vodo in namočimo stopala za 5 minut. Nato jih umijemo pod hladno vodo. Postopek lahko ponovimo. Na koncu si na stopala vtremo naravni dezodorant, ki ne vsebuje alkoholov, ali pa kožo posipamo z glinenim prahom ter obujemo bombažne nogavice. Priporočljivo je tudi piti prevretke iz listov žajblja.

ŽULJI

Nastanejo zaradi ponavljajočega se drgnjenja kože. Žulja nikoli ne prediramo, saj tekočina, ki nastane, omogoča hitrejše celjenje in naravno zaščito za novo kožo. Če žulj predremo, se lahko mesto okuži, pordi in vname.

Recept: Če žulj poči, si stopala umijemo in zaščitimo. Zvečer si lahko za eno uro na mesto navežemo glineno oblogo, ki bo pospešila celjenje. Ko snamemo oblogo, mesto umijemo in zaščitimo z gazo.

Kako poskrbeti za zdrava stopala

40 % nas je

Stopalom ne posvečamo nujno največ pozornosti pri vsakodnevni higieni. Običajno jih zares opazimo šele tedaj, ko se pojavijo bolečine. Približno 40 odstotkov ljudi ima z njimi težave in mnoge med njimi ustvarimo sami.


Le nekaj osnovnih pravil pomaga, da se takšnim težavam izognemo ali jih preprečimo: pravilna in primerna obutev, zračenje stopal in redna nega stopal.

In za konec še misel: »Če nam nekdo nalašč stopi na nogo, ga ne odrinemo. To je vedno znamenje, da nas potrebuje!«

Zanimivosti o stopalih

Stopalo sestavlja:

  • 26 kosti,
  • 33 sklepov,
  • več kot 100 mišic, kit in vezi,
  • več kot 2000 por.
  • Zaradi stopal lahko hodimo, tečemo, plezamo in usmerimo svoje gibanje.
  • Skozi stopala izločimo do pol skodelice znoja na dan.

Preberite tudi: Glivice na nohtih: Najboljše naravne rešitve za odpravo