Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.
Zdravje & prehrana10 živil, ki izboljšujejo delovanje možganov

10 živil, ki izboljšujejo delovanje možganov

MORDA VAS ZANIMA

Tako kot srce, pljuča in mišice, tudi možgani za svoje zdravje in delovanje potrebujejo hranila. V nadaljevanju preberite, katera živila na naše sive celice najbolje vplivajo.

Polnozrnata živila

- Oglas -

Kot vse v telesu, niti možgani ne morejo delovati brez energije. Sposobnost koncentracije je odvisna od zadostne oskrbe z energijo, ki po krvi v možgane potuje v obliki glukoze. Za najbolj kakovostno oskrbo možganov z energijo strokovnjaki priporočajo hrano z nizkim glikemičnim indeksom, iz katere se glukoza v kri sprošča počasi. Možgani posledično ostajajo budni in bistri skozi ves dan. To boste dosegli z živili, ki vsebujejo polnozrnata žita: polnozrnati kruh in kosmiči, rjave testenine itd.

Črni ribez

Mastne ribe

Telo samo ne more proizvajati esencialnih maščobnih kislin, zato jih moramo vanj vnesti s pomočjo hrane. Med omega-3 maščobne kisline, ki so še posebej pomembne za naše zdravje, sodita eikozapentaenojska (EPA) in dokozahekaenojska kislina (DPA). Dobri viri teh maščobnih kislin so laneno, sojino in orehovo olje ter sojina in bučna semena. DPA in EPA sta pomembni za zdravo delovanje možganov, srca, sklepov in splošno dobro počutje. Pomanjkanje teh dveh esencialnih kislin, še posebej DPA, povezujejo z nastankom Alzheimerjeve bolezni in z izgubo spomina. Telo najlažje črpa DPA in EPA iz mastnih rib, kot so npr.: losos, postrv, skuša, slanik, sardina in sardela, zato naj se pogosto znajdejo na vašem krožniku.

Borovnice

Borovnice so široko dostopne, zato nimate izgovorov, da si jih ne bi pogosto privoščili. Številne raziskave so pokazale, da izboljšujejo spomin in preprečujejo ali vsaj preložijo izgubo kratkotrajnega spomina.

Paradižnik

- Oglas -

Vedno več dokazov je, da močan antioksidant v paradižniku, imenovan likopen, preprečuje škodo, ki jo prosti radikali povzročajo na celicah in s tem razvoj demence ter Alzheimerjeve bolezni.

Vse, kar vsebuje vitamin B

Nekateri B-vitamini (B6, B12 in folna kislina) znižujejo nivo aminokisline homocisteina v krvi. Če je njen nivo v krvi previsok, to povečuje tveganje za kap, kognitivno prizadetost in Alzheimerjevo bolezen. Študija, v kateri je bila udeležena skupina starejših oseb z blažjo kognitivno prizadetostjo, je pokazala, da so se po dveh letih jemanja visokih odmerkov vitamina B6 in B12 njihovi možgani skrčili manj kot pri osebah iz kontrolne skupine, ki so jemale placebo. Med hrano, ki je bogata z vitamini B6, B9 (folno kislino) in B12, sodijo: tunina, jetra in nekatere druge vrste mesa, polnozrnati izdelki, leča, krompir, feferoni, fižol in kvas. Te vitamine najdemo tudi v jajcih, mlečnih izdelkih, zelenjavi temno zelene barve in orehih.

Črni ribez

To je eden od najboljših virov vitamina C, ki že dolgo velja za vitamin, ki pospešuje delovanje možganov.

Bučna semena

Že prgišče bučnih semen dnevno bo dovolj, da boste v telo vnesli priporočeno količino cinka, ki igra pomembno vlogo pri izboljševanju spomina in sposobnosti mišljenja.

Brokoli

Ne samo, da ima (tako kot ostala temno-zelena zelenjava) veliko vitamina B, ampak je tudi izjemen vir vitamina K, ki je znan po tem, da izboljšuje kognitivno delovanje in povečuje moč možganov.

Žajbelj

Žajbelj že dolgo velja za rastlino, ki ob zadostnem uživanju izboljšuje spomin. Razlog za to naj bi se skrival v aktivnih snoveh žajblja, ki pripomorejo k povečanju ravni kemične snovi, ki je v možganih zaslužna za prenašanje sporočil. Dosedanje raziskave so potrdile delovanje žajblja na spomin, domnevajo pa, da bi se žajbelj lahko uporabljalo tudi za zdravljenje Alzheimerjeve bolezni. Čeprav se veliko študij osredotoča zgolj na žajbljevo eterično olje, ga lahko po jedeh potresete svežega.

Oreščki

Zadosten vnos vitamina E lahko pomaga pri preprečevanju poslabšanja kognitivnih funkcij, še posebej pri starejših. Med vire vitamina E spadajo: zelena listnata zelenjava, olive, semena, rjavi riž, izdelki iz polnozrnate moke in beluši.

- Oglas -

Raziskave, ki povezujejo vpliv prehrane na razvoj demence, so sicer še v povojih, dokazano pa je, da med vnosom hranil in zdravjem možganov obstaja kar nekaj pomembnih povezav. Če uživamo zdravo in uravnoteženo prehrano, bomo možganom dali manj možnosti za razvoj bolezni. Ob prehrani, ki ni uravnotežena, svetujemo uživanje multivitaminov, mineralnih kompleksov in omega-3 maščobnih kislin v obliki prehranskih dopolnil.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×