Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaZmanjšajte nevarnost za avtoimunske bolezni z uživanjem teh živil

Zmanjšajte nevarnost za avtoimunske bolezni z uživanjem teh živil

MORDA VAS ZANIMA

O avtoimunskih boleznih govorimo, kadar začne imunski sistem obravnavati naše lastne celice oziroma tkiva kot tujke. Tako pravzaprav napada samega sebe. Tipični simptomi, ki spremljajo mnoge avtoimunske bolezni, so povečana utrujenost, otekanje delov telesa, rdeča koža, kronična vnetja v telesu, bolečine v mišicah in sklepih ter povečano znojenje oziroma večja občutljivost na visoke temperature. Čeprav so lahko imunske bolezni zelo različne, pa je mogoče z uživanjem določenih živil močno zmanjšati tveganje za številne izmed njih. Poleg tega pa lahko živila, ki jih naštevamo v nadaljevanju, pomagajo tudi tistim, ki se morda že soočajo z avtoimunsko boleznijo.

- Oglas -

Korenje in ingver

Zeleni čaj

V zelenem čaju najdemo ogromno koristnih antioksidantov. Še posebej močan je epigalokatehingalat, za katerega se pogosto uporablja kar kratica EGKG. Pitje zelenega čaja, še posebej če z njim nadomestite kavo, lahko tako zmanjša nevarnost za oksidativni stres v telesu, posledično pa bo med drugim manjše tudi tveganje za avtoimunska obolenja.

Živila, ki vsebujejo veliko kvercetina

Odličen antioksidant za preprečevanje avtoimunskih bolezni je tudi kvercetin. Večje količina kvercetina najdemo predvsem v jabolkih, jagodičevju, rdečem grozdju, v paradižniku, čebuli in v citrusih. Kvercetin je znan po tem, da preprečuje alergijske reakcije in zmanjšuje otekanje. Največ kvercetina se sicer mnogokrat nahaja v koži oziroma lupini omenjenih živil. Kadar je torej to mogoče, se izognite lupljenju sadja in zelenjave.

Korenje in druga oranžna zelenjava

Za preprečevanje avtoimunskih bolezni je pomembno tudi, da zaužijete dovolj živil, bogatih s karotenom. Najboljši viri so oranžne vrste sadja in zelenjave. Tako priporočamo, da se na vašem jedilniku pogosto znajdejo tudi buče, korenje, sladki krompir, marelice ipd.

Ingver

- Oglas -

Če bi morali izbrati eno samo začimbo, ki lahko pomaga pri zaščiti pred avtoimunskimi obolenji, bi bil to najverjetneje ingver. Preprečuje namreč vnetja v telesu in zavira delovanje citokinov, ki sicer sprožajo močan protitelesni imunski odziv. Še posebej za preprečevanje revmatoidnega artritisa oziroma za ublažitev simptomov te bolezni je pomembno, da redno uporabljate ingver. Odlična protivnetna začimba je sicer tudi kurkuma, zato se potrudite, da jo boste čim večkrat dodali jedem. Vedno jo kombinirajte z malce črnega popra, saj bo tako absorpcija kurkumina, aktivne sestavine kurkume, najboljša.

Maščobne kisline omega-3

Nevarnost kroničnih vnetij v telesu in avtoimunskih bolezni je zelo visoka pri ljudeh, ki ne zaužijejo dovolj maščobnih kislin omega-3. Tudi če ne uživate živil živalskega izvora, lahko omenjene maščobne kisline zaužijete z lanenimi semeni, orehi, semeni chie itn.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×