O avtoimunskih boleznih govorimo, kadar začne imunski sistem obravnavati naše lastne celice oziroma tkiva kot tujke. Tako pravzaprav napada samega sebe. Tipični simptomi, ki spremljajo mnoge avtoimunske bolezni, so povečana utrujenost, otekanje delov telesa, rdeča koža, kronična vnetja v telesu, bolečine v mišicah in sklepih ter povečano znojenje oziroma večja občutljivost na visoke temperature. Čeprav so lahko imunske bolezni zelo različne, pa je mogoče z uživanjem določenih živil močno zmanjšati tveganje za številne izmed njih. Poleg tega pa lahko živila, ki jih naštevamo v nadaljevanju, pomagajo tudi tistim, ki se morda že soočajo z avtoimunsko boleznijo.

Korenje in ingver

Zeleni čaj

V zelenem čaju najdemo ogromno koristnih antioksidantov. Še posebej močan je epigalokatehingalat, za katerega se pogosto uporablja kar kratica EGKG. Pitje zelenega čaja, še posebej če z njim nadomestite kavo, lahko tako zmanjša nevarnost za oksidativni stres v telesu, posledično pa bo med drugim manjše tudi tveganje za avtoimunska obolenja.

Živila, ki vsebujejo veliko kvercetina

Odličen antioksidant za preprečevanje avtoimunskih bolezni je tudi kvercetin. Večje količina kvercetina najdemo predvsem v jabolkih, jagodičevju, rdečem grozdju, v paradižniku, čebuli in v citrusih. Kvercetin je znan po tem, da preprečuje alergijske reakcije in zmanjšuje otekanje. Največ kvercetina se sicer mnogokrat nahaja v koži oziroma lupini omenjenih živil. Kadar je torej to mogoče, se izognite lupljenju sadja in zelenjave.

Korenje in druga oranžna zelenjava

Za preprečevanje avtoimunskih bolezni je pomembno tudi, da zaužijete dovolj živil, bogatih s karotenom. Najboljši viri so oranžne vrste sadja in zelenjave. Tako priporočamo, da se na vašem jedilniku pogosto znajdejo tudi buče, korenje, sladki krompir, marelice ipd.

Ingver

Če bi morali izbrati eno samo začimbo, ki lahko pomaga pri zaščiti pred avtoimunskimi obolenji, bi bil to najverjetneje ingver. Preprečuje namreč vnetja v telesu in zavira delovanje citokinov, ki sicer sprožajo močan protitelesni imunski odziv. Še posebej za preprečevanje revmatoidnega artritisa oziroma za ublažitev simptomov te bolezni je pomembno, da redno uporabljate ingver. Odlična protivnetna začimba je sicer tudi kurkuma, zato se potrudite, da jo boste čim večkrat dodali jedem. Vedno jo kombinirajte z malce črnega popra, saj bo tako absorpcija kurkumina, aktivne sestavine kurkume, najboljša.

Maščobne kisline omega-3

Nevarnost kroničnih vnetij v telesu in avtoimunskih bolezni je zelo visoka pri ljudeh, ki ne zaužijejo dovolj maščobnih kislin omega-3. Tudi če ne uživate živil živalskega izvora, lahko omenjene maščobne kisline zaužijete z lanenimi semeni, orehi, semeni chie itn.