Živila, ki jih jedo zdravniki

    Zdrava prehrana je ključ do zdravega življenja. Seveda je najboljša prehrana tista, ki je uravnotežena in vsebuje veliko antioksidantov, vlaknin in beljakovine, obstaja pa celo seznam živil, ki naj bi jih jedli zdravniki. Tako vsaj v svoji knjigi z naslovom Kaj jedo zdravniki (What doctors eat) trdi zdravnica Tasneem Bhatia iz Atlante. V svoji knjigi našteva živila, ki pomagajo pri zmanjšanju tveganja za sladkorno bolezen in bolezni srca, zaradi katerih umre veliko ljudi. In katera živila zdravniki jedo oziroma pijejo?

    kaj jedo zdravniki

    Zeleni čaj, šipek in kava

    Seznama zdravilnih učinkov zelenega čaja kar ni konec. Vsebuje namreč veliko polifenolov in zmanjšuje tveganje za raka debelega črevesja, dojk, želodca, pljuč ter prostate … Šipek je poln pomembnih aminokislin in mineralov, ki ugodno vplivajo na imunski sistem, s pomočjo cinka pa zmanjšuje raven holesterola in ščiti kožo pred sončnimi opeklinami. Kava pa je eden od najbogatejših naravnih virov antioksidantov. Študije so pokazale, da kava zmanjšuje tveganje za nastanek raka dojk in jeter, kofein pa pospešuje metabolizem. A tako kot pri drugih živilih, imejte tudi pri pitju kave zdravo mero.

    Sadje, orehi in zelenjava

    Borovnice imajo veliko antioksidanta antociana, ki jim daje značilno modro barvo. Ampak samo ena skodelica borovnic na teden lahko za kar 23 odstotkov zmanjša tveganje za nastanek sladkorne bolezni. Zdaj, ko je sezona borovnic, si jih lahko privoščite res veliko, izbirajte pa med naravnimi oziroma neposredno nabranimi v gozdu. Jabolka so bogata z vlakninami, ki zmanjšujejo raven holesterola v krvi, pazite pa na to, da boste jedli ekološka, ki ne vsebujejo strupenih pesticidov in drugih kemikalij.

    Orehi so dobri za možgane in pomagajo pri izgorevanju kalorij. Bogati so z vitaminom E in omega-3 kislinami, kokosovo olje pa ugodno vpliva na metabolizem. Poskusite tudi avokado, ki s kombinacijo maščob in vlaknin daje občutek sitosti. Če ga dodate solati, bo pomagal pri absorpciji preostalih sestavin solate, na primer špinače, korenja in zelene solate. Izredno zdrav pa je tudi mango, ki vsebuje vitamina A in E ter zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni srca, pomaga pa tudi pri prebavi beljakovin.

    PREBERITE TUDI:  Zmanjšajte stranske učinke antibiotikov s pomočjo hrane

    Jajca in kefir

    Jajca so dobra za možgane in dvigajo raven energije, razpoloženja ter budnosti. Bogata so z vitaminom B, jajca iz proste reje pa imajo tudi manj holesterola in več vitamina D kot preostala. Tako kot jogurt, pa je tudi kefir poln beljakovin in kalcija ter pomaga pri hujšanju.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte