Zakaj oteklih gležnjev ne bi smeli nikoli prezreti?

Otekli in zatečeni gležnji ponavadi niso skrb tistih, ki so veliko v gibanju in so dovolj fizično aktivni. Vendar se včasih zgodi, da se otekli gležnji pojavijo kljub gibanju in zdravi prehrani. V tem primeru gre za enega od prvih opozorilnih znakov, da nekaj ni v redu in tega ne gre kar tako zanemariti.

otekanje nog in gležnjev

Zakaj so gležnji otekli?

Za otekline, edeme obstaja veliko najrazličnejših vzrokov, največkrat  gre za naslednja stanja:

  • venska insuficienca,
  • limfedema (zbiranje limfne tekočine v tkivih),
  • krvni strdki (strjena kri preprečuje vračanju krvi nazaj do srca),
  • prekomerna uporaba odvajal in diuretikov,
  • bolezni srca, jeter in ledvic,
  • stranski učinki zdravil.

Kadar nam gležnji otekajo v veliki meri, je potrebno obiskati zdravnika, da nam predpiše primerna zdravila. Čeprav se zdi otekanje gležnjev povsem neškodljiv pojav, ki nas morda moti samo iz estetskih razlogov, gre za enega zgodnjih opozorilnih znakov na kakšno od resnejših bolezni, zato moramo biti previdni in temu posvetiti pozornost.

Kaj storiti, če nam zatekajo gležnji?

Če nam zatekajo gležnji, moramo redno telovaditi in se gibati. Dovolj je že sprehod, samo da se gibamo. Če nam bodo gležnji kljub temu otekali, lahko poizkusimo še:

Kompresijske nogavice in led

Vrečko ledu zavijemo v brisačo in si hladimo otekline ali pa obujemo kompresijske nogavice. Gre za najhitrejša načina, kako pomagamo oteklinam, predvsem oteklim gležnjem.

Epsom sol

Epsom sol pravzaprav ni čisto prava sol, gre za magnezijev sulfat in se že dolga leta uporablja pri lajšanju številnih tegob. Epsom sol lajša mišično napetost, blaži bolečine ter iz telesa vleče strupe.

Naredite si pripravek za lajšanje oteklih gležnjev

V posodo si nalijemo tople vode in vanjo stresemo dve skodelici epsom soli ter v mešanici namakamo noge vsaj 10 minut.

Jabolčni kis

Aktivne sestavine v kisu, vključno s kalijem, pektinom in kalcijem, sodelujejo pri reševanju edema.

Zmešajmo 3 žlice jabolčnega kisa skupaj s 3 dcl vode in dvema žlicama medu in spijmo. Lahko pa si naredimo tudi čisto preproste kisove obkladke.

Gorčično olje

Gorčično olje pomaga ublažiti otekline v nogah in gležnjih, saj daje prijeten topel občutek. Olje nežno segrejemo v rokah, nato pa ga vmasiramo v predel gležnjev.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.