Povečanje telesne mase v zimskem času je težava, s katero se sooča veliko ljudi. Razlog pa ne tiči le v tem, da imamo ob koncu leta veliko praznovanj in s tem slavnostnih pojedin, temveč na pridobivanje dodatnih kilogramov vpliva še marsikaj. Na povišanje telesne mase pozimi vplivajo številni dejavniki; od pomanjkanja vitamina D do zunanje temperature.

Zakaj se pozimi zredimo

Nižje zunanje temperature

Razlike v prehranjevalnih navadah se pri večini od nas pojavijo pozimi. Eden najbolj temeljnih razlogov za to je dejstvo, da je podnebje hladnejše. Ker so temperature nižje, naša telesa čutijo potrebo po dodatnem prehranjevanju, da bi si zagotovili dovolj energije.

Večerna lakota

Pozimi nivo krvnega sladkorja pade, kar pomeni, da zvečer pogosteje hrepenimo po nezdravih in obilnejših obrokih, s čimer povečamo tveganje za pridobitev novih kilogramov.

Debelejša in ohlapnejša oblačila

Pozimi nosimo več slojev oblačil, ki so običajno iz debelejših materialov in ohlapnejših krojev, s čimer lažje kot poleti skrijemo svojo postavo in morda niti sami ne opazimo dodatnih kilogramov, ki so se nakopičili. To povzroči, da manj kot običajno pazimo na svoje prehranjevalne navade.

Vitamin D in povečanje telesne teže

Pozimi je delež vitamina D zaradi pomanjkanja sonca zelo nizek.  Raziskave kažejo, da pomanjkanje vitamina D sproži povečanje telesne mase. Še en razlog, zakaj pozimi tehtnica pokaže več, je, da so dnevi krajši. Zaradi krajših dni se spremenijo naše prehranjevalne navade in kaj hitro se lahko zgodi, da zaužijemo preveč ogljikovih hidratov. S pomanjkanjem sončne svetlobe pozimi najdemo srečo v prehrani z ogljikovimi hidrati in sladkarijami. Bolj nesrečni kot smo, bolj jemo sladko hrano. Ta vrsta hrane pospeši pretok krvi in nas za kratek čas osreči. Toda kasneje je škoda velika. Posledica je povečanje telesne mase in upočasnjen pretok krvi. Namesto tega je treba uživati zdrave maščobe, beljakovine, sadje, zelenjavo in naravne, zdrave vire sladkorja ter ogljikovih hidratov.

Dehidracija

Še en razlog za povečanje telesne teže v zimskih mesecih je posledica nezadostnega pitja vode. Poleti smo zaradi višjih temperatur bolj pozorni na hidracijo, pozimi pa na to kar malo pozabimo. Dehidracija ne povzroča le povečanja telesne teže, temveč povzroča tudi utrujenost in slabše počutje.

Premalo gibanja

Ko pogledamo glavne razloge za povečanje telesne teže, vidimo, da glavni razlog tiči v tem, da pridobimo več energije, kot jo porabimo. Večina si vzame oddih od telovadbe pozimi zaradi hladnega vremena. Ne prepustite se lenobi in malodušju. Vzljubite naravo tudi v hladnih in temnih mesecih. Primerno se oblecite in pojdite na svež zrak, s seboj vzemite tudi naglavno lučko. Vsaj pol ure gibanja na dan, v naravi in na svežem zraku vam bo dobro delo. Če v temu ne najdete veselja, pa obiskujte vsaj vodene vadbe in fitnes.

Stres

Stres vpliva tako na telesno kot na duševno stanje, zato je treba paziti, da se mu izogibamo ali da se znamo z njim soočiti. Poskrbeti je treba za ravnovesje in za sprostitev in zabavo. Stres je eden izmed glavnih krivcev za to, da tehtnica pokaže več, kot bi morala.

Kako lahko preprečimo povečanje telesne teže?

Prebrali ste dejavnike, ki vplivajo na povišanje telesne teže pozimi, zato boste odgovore na vprašanje, kako to preprečiti, zlahka našli.

  • Jesti je treba uravnoteženo in zdravo;
  • paziti je treba na zadosten vnos vitaminov in mineralov;
  • pred jedjo si privoščite kozarec vode.
  • čimveč gibanja na svežem zraku, ne glede na vreme;
  • čimveč lovljenja sončnih žarkov;
  • piti je treba veliko vode;
  • prednost bi morali dati beljakovinski hrani in zdravim maščobam in ne ogljikovim hidratom;
  • izogibati se je treba predelani hrani;
  • zadostna količina spanca.

Zdravega življenjskega sloga se ne poslužujte le z namenom kontroliranja telesne teže, temveč naj bo glavni razlog to, da želite poskrbeti za svoje telo in s tem za svoje zdravje in počutje.