Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaVse koristi bučnih semen

Vse koristi bučnih semen

MORDA VAS ZANIMA

Bučna semena niso le izjemno okusna, ampak vsebujejo tudi veliko vitaminov, mineralov in drugih fitohtanil. Naj jih naštejemo le nekaj: Mangan, triptofan, magnezij, fosfor, baker, cink, železo.

Zdravstvene koristi uživanja bučnih semen

- Oglas -

Triptofan pomaga v boju z depresijo, cink skrbi za krepitev imunskega sistema ter pomaga preprečevati osteoporozo, fitosteroli pa so tisti, ki znižujejo raven LDL holesterola in dvigujejo raven HDL holesterola. Nekatere raziskave kažejo na prispevek uživanja bučnih semen k zmanjšanju tveganja za nastanek rakavih obolenj. Pretekle raziskave so se osredotočile predvsem na proučevanje lignanov in njihovi vlogi pri zmanjševanju tveganja za nastanek raka na dojkah in prostati.

Bučna semena so zelo bogata z antioksidanti. Vsebujejo veliko vitamin E, cink in magnezij, ki sta znana antioksidanta, prav  tako pa v njih najdemo fenolne spojine. Fenolne spojine so znane po svojem antimikrobnem (zavirajo rast bakterij) in antivirusnem delovanju. Prav tako obstajajo raziskave, ki kažejo na pozitiven vpliv fenolnih spojin na naše ožilja. Fenolne spojine preprečujejo oksidacijo lipoproteinov z nizko gostoto (LDL) – zaradi oksidacije namreč prihaja do poapnenja žil.

Bučna semena, izvleček iz bučnih semen in bučno olje naj bi izboljšali uravnavanje inzulina ter ščitili ledvica sladkornih bolnikov.

Poleg vseh zdravju koristnih fitohranil in antioksidantov pa so bučna semena bogata tudi z beljakovinami. Pest bučnih semen jih vsebuje približno 10 gramov.

- Oglas -

Bučna semena

Uporaba bučnih semen:

  • Uživajte cela bučna semena – najboljša so surova ali le rahlo pražena. Tako boste dobili paket vseh hranil.
  • Bučna semena lahko potresete po svojih najljubših kosmičih.
  • Odlično se podajo k različnim vrstam solat.
  • Če doma pečete kruh, testu dodajte še nekaj bučnih semen.
  • Z oluščenimi bučnimi semeni lahko izvrstno obogatitve svoj smoothie.
  • Za hiter in zdrav prigrizek si privoščite mešanico suhega sadja in bučnih semen. Mešanico bučnih semen in suhega sadja si zlahka pripravite tudi sami.

 

Potrebujete:

  • Skodelico surovih bučnih semen
  • Žlico ekstra deviškega oljčnega olja
  • Sol
  • Pol skodelice kokosovega čipsa
  • Pol skodelice mandljev
  • Pol skodelice suhih brusnic
  • Pol skodelice kandiranega ingverja (narežite ga na čisto majhne koščke)

Priprava:
Pečico ogrejte na 180 °C. Zmešajte bučna semena in oljčno olje ter semena enakomerno razporedite po pekaču. Rahlo solite, nato pa semena pecite približno 10 minut.
Bučna semena, kokosov čips, suhe brusnice in kandira ingver zmešajte v veliki skledi. Mešanico lahko shranite v kozarcih oziroma drugi posodi, namenjeni shranjevanju živil. Mešanico porabite v dveh tednih.

Pripravite si pesto iz bučnih semen

Pesto iz bučnih semen, oljčnega olja, koriandra in česna lahko uporabimo na številne različne načine. S pestom lahko obogatite sendviče, testenine ali dušeno zelenjavo.

Sestavine:

  • 2 skodelici nesoljenih in neoluščenih bučnih semen
  • 6 jušnih žlic ekstra deviškega oljčnega olja
  • Sol in poper po okusu
  • Četrt skodelice vode
  • 2 jušni žlici limoninega soka
  • 3 stroki česna
  • Šopek svežega koriandra
- Advertisement -

Priprava:
Pečico ogrejte na 180 °C. Bučna semena potresite z dvema žlicama oljčnega olja ter jih solite, nato pa razporedite po pekaču. Pecite jih od 10 do 15 minut, nato pa jih vzemite iz pečice in dobro ohladite.
V močan mešalnih stresite bučna semena, limonin sok, česen, nasekljan koriander in preostale štiri jušne žlice oljčnega olja. Mešajte toliko časa, dokler ne nastane groba pasta, ki ji dodate le še sol in poper po okusu.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×