Vse koristi bučnih semen

    Bučna semena niso le izjemno okusna, ampak vsebujejo tudi veliko vitaminov, mineralov in drugih fitohtanil. Naj jih naštejemo le nekaj: Mangan, triptofan, magnezij, fosfor, baker, cink, železo.


    Zdravstvene koristi uživanja bučnih semen

    Triptofan pomaga v boju z depresijo, cink skrbi za krepitev imunskega sistema ter pomaga preprečevati osteoporozo, fitosteroli pa so tisti, ki znižujejo raven LDL holesterola in dvigujejo raven HDL holesterola. Nekatere raziskave kažejo na prispevek uživanja bučnih semen k zmanjšanju tveganja za nastanek rakavih obolenj. Pretekle raziskave so se osredotočile predvsem na proučevanje lignanov in njihovi vlogi pri zmanjševanju tveganja za nastanek raka na dojkah in prostati.

    Bučna semena so zelo bogata z antioksidanti. Vsebujejo veliko vitamin E, cink in magnezij, ki sta znana antioksidanta, prav  tako pa v njih najdemo fenolne spojine. Fenolne spojine so znane po svojem antimikrobnem (zavirajo rast bakterij) in antivirusnem delovanju. Prav tako obstajajo raziskave, ki kažejo na pozitiven vpliv fenolnih spojin na naše ožilja. Fenolne spojine preprečujejo oksidacijo lipoproteinov z nizko gostoto (LDL) – zaradi oksidacije namreč prihaja do poapnenja žil.

    Bučna semena, izvleček iz bučnih semen in bučno olje naj bi izboljšali uravnavanje inzulina ter ščitili ledvica sladkornih bolnikov.


    Poleg vseh zdravju koristnih fitohranil in antioksidantov pa so bučna semena bogata tudi z beljakovinami. Pest bučnih semen jih vsebuje približno 10 gramov.

    Bučna semena

    Uporaba bučnih semen:

    • Uživajte cela bučna semena – najboljša so surova ali le rahlo pražena. Tako boste dobili paket vseh hranil.
    • Bučna semena lahko potresete po svojih najljubših kosmičih.
    • Odlično se podajo k različnim vrstam solat.
    • Če doma pečete kruh, testu dodajte še nekaj bučnih semen.
    • Z oluščenimi bučnimi semeni lahko izvrstno obogatitve svoj smoothie.
    • Za hiter in zdrav prigrizek si privoščite mešanico suhega sadja in bučnih semen. Mešanico bučnih semen in suhega sadja si zlahka pripravite tudi sami.
    PREBERITE TUDI:  Recepti za zajtrk z avokadom

     

    Potrebujete:

    • Skodelico surovih bučnih semen
    • Žlico ekstra deviškega oljčnega olja
    • Sol
    • Pol skodelice kokosovega čipsa
    • Pol skodelice mandljev
    • Pol skodelice suhih brusnic
    • Pol skodelice kandiranega ingverja (narežite ga na čisto majhne koščke)

    Priprava:
    Pečico ogrejte na 180 °C. Zmešajte bučna semena in oljčno olje ter semena enakomerno razporedite po pekaču. Rahlo solite, nato pa semena pecite približno 10 minut.
    Bučna semena, kokosov čips, suhe brusnice in kandira ingver zmešajte v veliki skledi. Mešanico lahko shranite v kozarcih oziroma drugi posodi, namenjeni shranjevanju živil. Mešanico porabite v dveh tednih.


    Pripravite si pesto iz bučnih semen

    Pesto iz bučnih semen, oljčnega olja, koriandra in česna lahko uporabimo na številne različne načine. S pestom lahko obogatite sendviče, testenine ali dušeno zelenjavo.

    Sestavine:

    • 2 skodelici nesoljenih in neoluščenih bučnih semen
    • 6 jušnih žlic ekstra deviškega oljčnega olja
    • Sol in poper po okusu
    • Četrt skodelice vode
    • 2 jušni žlici limoninega soka
    • 3 stroki česna
    • Šopek svežega koriandra

    Priprava:
    Pečico ogrejte na 180 °C. Bučna semena potresite z dvema žlicama oljčnega olja ter jih solite, nato pa razporedite po pekaču. Pecite jih od 10 do 15 minut, nato pa jih vzemite iz pečice in dobro ohladite.
    V močan mešalnih stresite bučna semena, limonin sok, česen, nasekljan koriander in preostale štiri jušne žlice oljčnega olja. Mešajte toliko časa, dokler ne nastane groba pasta, ki ji dodate le še sol in poper po okusu.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    Ne zamudite zanimivih vsebin:

    Spletne zanimivosti:

    loading...