Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.
Zdravje & prehranaVse koristi bučnih semen

Vse koristi bučnih semen

MORDA VAS ZANIMA

Bučna semena niso le izjemno okusna, ampak vsebujejo tudi veliko vitaminov, mineralov in drugih fitohtanil. Naj jih naštejemo le nekaj: Mangan, triptofan, magnezij, fosfor, baker, cink, železo.

Zdravstvene koristi uživanja bučnih semen

- Oglas -

Triptofan pomaga v boju z depresijo, cink skrbi za krepitev imunskega sistema ter pomaga preprečevati osteoporozo, fitosteroli pa so tisti, ki znižujejo raven LDL holesterola in dvigujejo raven HDL holesterola. Nekatere raziskave kažejo na prispevek uživanja bučnih semen k zmanjšanju tveganja za nastanek rakavih obolenj. Pretekle raziskave so se osredotočile predvsem na proučevanje lignanov in njihovi vlogi pri zmanjševanju tveganja za nastanek raka na dojkah in prostati.

Bučna semena so zelo bogata z antioksidanti. Vsebujejo veliko vitamin E, cink in magnezij, ki sta znana antioksidanta, prav  tako pa v njih najdemo fenolne spojine. Fenolne spojine so znane po svojem antimikrobnem (zavirajo rast bakterij) in antivirusnem delovanju. Prav tako obstajajo raziskave, ki kažejo na pozitiven vpliv fenolnih spojin na naše ožilja. Fenolne spojine preprečujejo oksidacijo lipoproteinov z nizko gostoto (LDL) – zaradi oksidacije namreč prihaja do poapnenja žil.

Bučna semena, izvleček iz bučnih semen in bučno olje naj bi izboljšali uravnavanje inzulina ter ščitili ledvica sladkornih bolnikov.

Poleg vseh zdravju koristnih fitohranil in antioksidantov pa so bučna semena bogata tudi z beljakovinami. Pest bučnih semen jih vsebuje približno 10 gramov.

- Oglas -

Bučna semena

Uporaba bučnih semen:

  • Uživajte cela bučna semena – najboljša so surova ali le rahlo pražena. Tako boste dobili paket vseh hranil.
  • Bučna semena lahko potresete po svojih najljubših kosmičih.
  • Odlično se podajo k različnim vrstam solat.
  • Če doma pečete kruh, testu dodajte še nekaj bučnih semen.
  • Z oluščenimi bučnimi semeni lahko izvrstno obogatitve svoj smoothie.
  • Za hiter in zdrav prigrizek si privoščite mešanico suhega sadja in bučnih semen. Mešanico bučnih semen in suhega sadja si zlahka pripravite tudi sami.

 

Potrebujete:

  • Skodelico surovih bučnih semen
  • Žlico ekstra deviškega oljčnega olja
  • Sol
  • Pol skodelice kokosovega čipsa
  • Pol skodelice mandljev
  • Pol skodelice suhih brusnic
  • Pol skodelice kandiranega ingverja (narežite ga na čisto majhne koščke)

Priprava:
Pečico ogrejte na 180 °C. Zmešajte bučna semena in oljčno olje ter semena enakomerno razporedite po pekaču. Rahlo solite, nato pa semena pecite približno 10 minut.
Bučna semena, kokosov čips, suhe brusnice in kandira ingver zmešajte v veliki skledi. Mešanico lahko shranite v kozarcih oziroma drugi posodi, namenjeni shranjevanju živil. Mešanico porabite v dveh tednih.

Pripravite si pesto iz bučnih semen

Pesto iz bučnih semen, oljčnega olja, koriandra in česna lahko uporabimo na številne različne načine. S pestom lahko obogatite sendviče, testenine ali dušeno zelenjavo.

Sestavine:

  • 2 skodelici nesoljenih in neoluščenih bučnih semen
  • 6 jušnih žlic ekstra deviškega oljčnega olja
  • Sol in poper po okusu
  • Četrt skodelice vode
  • 2 jušni žlici limoninega soka
  • 3 stroki česna
  • Šopek svežega koriandra
- Oglas -

Priprava:
Pečico ogrejte na 180 °C. Bučna semena potresite z dvema žlicama oljčnega olja ter jih solite, nato pa razporedite po pekaču. Pecite jih od 10 do 15 minut, nato pa jih vzemite iz pečice in dobro ohladite.
V močan mešalnih stresite bučna semena, limonin sok, česen, nasekljan koriander in preostale štiri jušne žlice oljčnega olja. Mešajte toliko časa, dokler ne nastane groba pasta, ki ji dodate le še sol in poper po okusu.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×