Vložena zelenjava zmanjšuje anksioznost

    Raziskovalci so ugotovili, da med vloženo zelenjavo in socialno anksioznostjo (socialno fobijo) obstaja nenavadna korelacija: uživanje vložene zelenjave namreč zmanjšuje občutke tesnobe, strahu in vznemirjenosti ob izpostavljenosti drugim ljudem.

    Psihologi na Univerzi v Marylandu so naredili raziskavo na 700 študentih, ki so odgovarjali na vprašanja o svojih prehranskih navadah v zvezi s fermentirano hrano. Ugotovitve raziskave so pokazale, da imajo mlajši odrasli, ki jedo več fermentirane hrane, manj simptomov, povezanih s socialno anksioznostjo. To je bilo še posebej izrazito pri osebah, ki že trpijo za nevrotičnostjo in pri njih obstaja večje tveganje za razvoj te fobije.

    Vložena zelenjava

    Razlog bi lahko bili probiotiki

    Na vprašanje, zakaj fermentirana hrana tako pozitivno vpliva na zmanjševanje težav, povezanih s socialno anksioznostjo, strokovnjaki odgovarjajo, da razlog najverjetneje tiči v probiotikih, ki jih najdemo v tej hrani. Mikroorganizmi, ki npr. z vloženimi kumaricami pridejo v črevo, namreč spremenijo črevesno floro, to pa pozitivno vpliva tudi na težave psihološke narave, kot je socialna anksioznost. Povezava med črevesjem in mentalnim zdravjem očitno obstaja in fascinira tudi raziskovalce, ki so odločeni iti dlje: najti želijo tudi korelacijo med fermentirano hrano in simptomi, povezanimi z avtizmom.

    Vendar pa bodo tudi na primeru socialne fobije potrebne nadaljnje raziskave. Omenjena raziskava je pokazala, da so mlajši odrasli, ki so nagnjeni k socialni fobiji in ki so v času raziskave uživali več fermentirane hrane, poročali o zmanjšanih simptomih socialne anksioznosti. Kot navajajo raziskovalci, pa so ti začetni rezultati pokazali zgolj na možnost, da se socialno fobijo lahko zmanjša z vnosom fermentiranih živil. Potrebne bodo nadaljnje raziskave, ki bodo jasno in nedvoumno pokazale, da povečan vnos fermentiranih živil neposredno vpliva na zmanjšanje simptomov socialne anksioznosti.

    PREBERITE TUDI:  Jabolčni kis – zakaj bi ga morali uživati pred obrokom?

    Pa vendar. Na naslednjem pikniku ne pozabite na kisle kumarice in vložene paprike, saj, kot kažejo prvi spodbudni rezultati raziskave, to lahko samo še pripomore k dobremu počutju in druženju.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte