Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaVložena zelenjava zmanjšuje anksioznost

Vložena zelenjava zmanjšuje anksioznost

MORDA VAS ZANIMA

Raziskovalci so ugotovili, da med vloženo zelenjavo in socialno anksioznostjo (socialno fobijo) obstaja nenavadna korelacija: uživanje vložene zelenjave namreč zmanjšuje občutke tesnobe, strahu in vznemirjenosti ob izpostavljenosti drugim ljudem.

- Oglas -

Psihologi na Univerzi v Marylandu so naredili raziskavo na 700 študentih, ki so odgovarjali na vprašanja o svojih prehranskih navadah v zvezi s fermentirano hrano. Ugotovitve raziskave so pokazale, da imajo mlajši odrasli, ki jedo več fermentirane hrane, manj simptomov, povezanih s socialno anksioznostjo. To je bilo še posebej izrazito pri osebah, ki že trpijo za nevrotičnostjo in pri njih obstaja večje tveganje za razvoj te fobije.

Vložena zelenjava

Razlog bi lahko bili probiotiki

Na vprašanje, zakaj fermentirana hrana tako pozitivno vpliva na zmanjševanje težav, povezanih s socialno anksioznostjo, strokovnjaki odgovarjajo, da razlog najverjetneje tiči v probiotikih, ki jih najdemo v tej hrani. Mikroorganizmi, ki npr. z vloženimi kumaricami pridejo v črevo, namreč spremenijo črevesno floro, to pa pozitivno vpliva tudi na težave psihološke narave, kot je socialna anksioznost. Povezava med črevesjem in mentalnim zdravjem očitno obstaja in fascinira tudi raziskovalce, ki so odločeni iti dlje: najti želijo tudi korelacijo med fermentirano hrano in simptomi, povezanimi z avtizmom.

Vendar pa bodo tudi na primeru socialne fobije potrebne nadaljnje raziskave. Omenjena raziskava je pokazala, da so mlajši odrasli, ki so nagnjeni k socialni fobiji in ki so v času raziskave uživali več fermentirane hrane, poročali o zmanjšanih simptomih socialne anksioznosti. Kot navajajo raziskovalci, pa so ti začetni rezultati pokazali zgolj na možnost, da se socialno fobijo lahko zmanjša z vnosom fermentiranih živil. Potrebne bodo nadaljnje raziskave, ki bodo jasno in nedvoumno pokazale, da povečan vnos fermentiranih živil neposredno vpliva na zmanjšanje simptomov socialne anksioznosti.

- Oglas -

Pa vendar. Na naslednjem pikniku ne pozabite na kisle kumarice in vložene paprike, saj, kot kažejo prvi spodbudni rezultati raziskave, to lahko samo še pripomore k dobremu počutju in druženju.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×