Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
Zdravje & prehranaVitamin D v obliki prehranskih dopolnil: za boljšo absorpcijo ga uživajte skupaj...

Vitamin D v obliki prehranskih dopolnil: za boljšo absorpcijo ga uživajte skupaj z maščobami

MORDA VAS ZANIMA

Vitamin D, ki je obenem tudi hormon, je potreben za številne procese v našem telesu. Kot je znano, gre tudi za t. i. imunomodulator; vitamin D je torej snov, ki ima izjemno pomembno vlogo pri delovanju našega imunskega sistema, s tem pa pri zaščiti pred različnimi virusi in bakterijami oziroma boleznimi, ki jih povzročajo ti mikroorganizmi. Žal pa je pomanjkanje tega vitamina izjemno pogosto. Če želimo telesu zagotoviti zadostno količino vitamina D, je predvsem v zimskih mesecih skorajda nujna uporaba prehranskih dopolnil. Pri tem moramo paziti, da izberemo resnično kakovostna dopolnila, obenem pa tudi na to, kako jih jemljemo. Za optimalno absorpcijo vitamina D se namreč priporoča jemanje prehranskih dopolnil v kombinaciji s kakovostnimi maščobami …

Kombiniranje z maščobami lahko pomeni tudi za do 30 odstotkov boljšo absorpcijo

- Oglas -

Vitamin D lahko sicer v telo vnesemo tudi s prehrano, vendar to praviloma ni najboljši vir. Naše telo lahko ta vitamin tvori samo, vendar je za to potrebna izpostavljenost kože sončnim žarkom. S tem so seveda povezana določena tveganja – dolgoročno predvsem tveganje za kožnega raka. Toda tudi če bi odmislili to nevarnost, moramo upoštevati, da je priložnosti za to, da ujamemo nekaj sončnih žarkov, v določenih delih leta, predvsem v zimskih in jesenskih mesecih, precej malo. Tako ni presenetljivo, da je pomanjkanje vitamina D izjemno razširjena težava.

Na srečo pa obstaja precej preprosta rešitev: uporaba kakovostnih prehranskih dopolnil. Vedno več ljudi se zaveda koristnosti dodajanja vitamina D, vendar so po drugi strani informacije o tem, kako jemati tovrstna dopolnila, da bo učinek čim boljši, precej manj razširjene. Ker gre za t. i. maščobotopni vitamin, bo izkoristek precej boljši, če boste dopolnila kombinirali z maščobami. To potrjujejo tudi različne študije; hkratno zaužitje maščob lahko izboljša absorpcijo vitamina D za približno 30 odstotkov. Obenem pa lahko maščobe pripomorejo k temu, da vitamin D resnično konča tam, kjer bo najbolj koristen.

Pametno je, da imate vedno pri roki prigrizek, ki vsebuje zdrave maščobe

Prehranska dopolnila z vitaminom D lahko preprosto zaužijete med poljubnim obrokom. Večina vaših obrokov namreč najverjetneje vsebuje vsaj nekaj maščob. Seveda to pomeni, da lahko količina maščob, zaužitih skupaj s prehranskimi dopolnili, precej niha. Hkrati pa to za večino ni najbolj praktična rešitev; ni namreč nujno, da boste imeli takrat, ko bi morali zaužiti prehransko dopolnilo z vitaminom D, na voljo dovolj časa za »pravi obrok«. Tako je dobro, da imate vedno pri sebi nekaj oreščkov. Če želite, pa lahko vitamin D zaužijete tudi z žličko kakovostnega olja.

Posegajte po zdravih virih maščob, pri količini pa bodite zmerni

Odločite se lahko seveda tudi za prehranska dopolnila, ki že vsebujejo maščobe, kar je seveda še posebej praktična možnost. Na žalost pa številni proizvajalci prehranskih dopolnil z vitaminom D ne upoštevajo informacij o pomenu maščob za absorpcijo te snovi. Če ne morete najti kakovostnega dopolnila, ki bi obenem zagotavljalo tudi vir maščob, je torej vsekakor dobro, da za to poskrbite sami. Ni sicer še povsem jasno, ali so določeni viri maščob še posebej koristni za izboljšanje absorpcije vitamina D. Tako je najbolje, da sledite splošnim napotkom glede maščob. Čeprav lahko absorpcijo vitamina D povečate s praktično katerim koli virom maščob, bi lahko nepremišljena izbira vplivala na druge vidike vašega zdravja. Večja količina nasičenih maščob tako zagotovo ni najboljša izbira. Omejite se torej predvsem na vire, kot so oreščki, semena, olive in avokado.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×