Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaVitamin D: Skriti ključ do zdravja?

Vitamin D: Skriti ključ do zdravja?

MORDA VAS ZANIMA

Vitamin D, ki je pravzaprav hormon, saj ga telo samo sintetizira, je nujen za življenje, da pa ga lahko telo proizvede, potrebuje sončne žarke, saj ga je v hrani zanemarljivo malo. Ker pozimi in jeseni sončni žarki ne prodrejo v dovolj močni obliki do nas, je zdaj že nekaj časa jasno, da mora biti poleg hrane tudi vitamin D na jedilniku. A pozor. Tudi poleti, ko je sonca sicer na pretek, je vitamin D pogosto potrebno uživati.

- Oglas -

Vitamin D za zdravje

Skrivnostni vitamin D

Skrivnostni vitamin D se je izkazal za hormon. Je namreč edini vitamin, ki ga telo lahko proizvede tudi samo, in sicer s pomočjo obsevanja kože z ultravijolično svetlobo. Vitamin D potrebujemo vse življenje. Vsi. To postaja jasno zlasti zadnja leta, ko so se priporočila glede dnevnih vnosov tega tako imenovanega sončnega vitamina močno dvignila. Na dan naj bi človek povprečno pridobil 20 mikrogramov vitamina D. Že 10- do 15-minutno previdno izpostavljanje soncu 2- do 3-krat tedensko teoretično zadovolji človeške potrebe po vitaminu D. V aktivne oblike se pretvori v jetrih in ledvicah. Velja tudi, da je ključnega pomena za naše zdravje.

Pomanjkanje vitamina D

Mnoge bolezni in slaba zdravstvena stanja so povezana pomanjkanjem vitamina D v telesu. Posledično lahko slaba zdravstvena stanja odpravimo z dopolnjevanjem tega vitamina, ki je v lekarnah in specializiranih trgovinah dostopen v obliki kapljic ali tablet, najnovejša oblika pa je tudi sprej. Ločimo sicer med vitaminoma D2 in D3; slednji je učinkovitejši, čeprav so nekdaj menili, da sta si enakovredna.

Glavni vzrok za njegov primanjkljaj pa je, kot rečeno, pomanjkanje izpostavljenosti soncu v zmernih količinah, saj je prav to glavni vir vitamina D za večino ljudi. Dobimo ga sicer tudi s hrano, a zelo malo živil naravno vsebuje zadostno količino, pa naj gre za odraslega človeka ali otroka. Žal je situacija vsako leto slabša. Največ vitamina D v prehrani lahko sicer najdemo v ribjem olju, sardinah, lososu, tuni, mleku in mlečnih izdelkih.

Prejšnji članekStrupi v hiši
Naslednji članekOdkrili novo vrsto kameleona

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×