9 znakov, da vam primanjkuje vitamina D

    Če ste pogosto bolni, se brez razloga počutite utrujeni in vas bolijo kosti, vam lahko primanjkuje vitamina D.

    Že zmerno pomanjkanje vitamina D je lahko povezano s številnimi boleznimi, vključno z diabetesom, osteoartritisom in celo rakom. Vitamin D je nujen za absorpcijo fosforja in kalcija v prebavilih, kar je pomembno za normalno rast in zdrave kosti. Vitamin D se nahaja v jajčnem rumenjaku in ribah, telo pa ga je ob izpostavljenosti sončnim žarkom sposobno sintetizirati tudi samo. Kateri znaki kažejo na to, da vam ga primanjkuje?

    vitamin D

    1. Stalno ste utrujeni

    Kdor nima dovolj vitamina D, se lahko počuti popolnoma izčrpano – tudi ob zadostnem spanju. Dokazano je, da je pomanjkanje tega vitamina povezano z utrujenostjo in motnjami spanja. V študiji, objavljeni v reviji North American Journal of Medical Sciences, so ugotovili, da nizek nivo vitamina D prevladuje pri ljudeh, ki trpijo za izčrpanostjo. Z jemanjem vitamina D se je njihovo stanje izboljšalo.

    2. Ste depresivni

    S pomanjkanjem tega vitamina sta povezani tudi otožnost in depresivnost. Receptorji za vitamin D so locirani v različnih delih možganov, tudi v tistih, povezanih z depresijo. Raziskave so pokazale, da je premalo D-vitamina v krvi povezano s simptomi depresije. Kljub temu še ni povsem jasno, ali se nivo D-vitamina zmanjša zato, ker je nekdo depresiven, ali premalo vitamina D povzroča depresijo.

    3. Čelo imate pogosto potno

    Potno čelo je eden od »klasičnih« znakov pomanjkanja tega pomembnega vitamina. Če se zelo svetite, pa nimate vročine, morda potrebujete več vitamina D. Uživajte več lososa in jajc ter mleka, pomarančnega soka ali žitaric, ki so jim dodali vitamin D (obogatena živila).

    4. Bolijo vas kosti

    Odrasli, ki jih pesti pomankanje vitamina D, pogosto tožijo za bolečinami v mišicah in kosteh – posebej v zimskem času. Običajno zjutraj občutijo trdoto v sklepih. Pomanjkanje vitamina D je povezano z osteomalacijo – boleznijo kosti, pri kateri pride do zmehčanja kostnega tkiva. Kosti, ki jih prizadene ta bolezen, so nagnjene k upogibanju in zlomom.

    5. Imate erektilno disfunkcijo

    Moškemu, ki ima erektilno disfunkcijo, morda primanjkuje vitamina D. Študija v reviji Journal of Sexual Medicine je pokazala, da imajo moški s težjo obliko erektilne disfunkcije manj vitamina D kot tisti z blago erektilno disfunkcijo. Moški, ki jih pesti ta težava, imajo velikokrat tudi srčno-žilne bolezni, ki so prav tako povezane s pomanjkanjem vitamina D. Nekateri strokovnjaki so mnenja, da jemanje vitamina D lahko zmanjša tveganje za erektilno disfunkcijo.

    6. Doživljate utrujenostne zlome

    Ko govorimo o zdravju kosti, večina najprej pomisli na kalcij. Kalcij je pomemben, a se brez vitamina D ne more dobro absorbirati. Absorpcijo kalcija najbolj povečuje vitamin D3, ki s tem pomaga ohranjati močne kosti. Študija v reviji The Journal of Foot and Ankle Surgery ugotavlja, da ljudje, ki se udejstvujejo v visokokontaktnih športih, potrebujejo več vitamina D, da bi zmanjšali tveganje za nastanek utrujenostnih zlomov kosti.

    7. Pri treningu vam ne gre tako dobro kot nekoč

    Premalo vitamina D lahko prizadene tudi delovanje mišic, kar vpliva na vaš vsakodnevni trening. Analiza, objavljena v reviji American College of Sports Medicine’s Health & Fitness Journal, je pokazala, da se je telo ljudi, ki so v krvnem obtoku že imeli dovolj vitamina D, hitreje regeneriralo po naporni vadbi. Kljub temu zdravniki svarijo, da ne pretiravate z jemanjem dodatkov D-vitamina. Ta vitamin je maščobotopen hormon, ki ga telo ne izloči – zato je lahko nevaren, če ga vzamete preveč.

    8. Ne morete se naspati

    Raziskovalci so ugotovili, da imajo ljudje, ki uživajo dodatek vitamina D, za 16 % manjše tveganje za pojav težav pri spanju. Druga raziskava je zajela 1500 nevroloških pacientov z motnjami spanja. Jemanje dodatka vitamina D je pri njih občutno izboljšalo kakovost spanja.

    9. Takoj se nalezete

    Prehladi, virusi, gripa – vse takoj dobite prvi. Pomanjkanje vitamina D je povezano s slabšim delovanjem imunskega sistema. V študiji, objavljeni v reviji Archives of Internal Medicine, je bilo ugotovljeno, da odrasli s premalo vitamina D pogosteje poročajo o prehladu, kašlju in infekcijah zgornjih dihal. Visok nivo vitamina D pomaga tudi pri hitrejšem prebolevanju gripe.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte