V algah desetkrat več vitaminov in mineralov kot v kopenski zelenjavi

Alge in morske trave so v preteklosti v angleški kuhinji uživale velik ugled, danes pa so ponovno v modi. Kupimo jih lahko v sveži ali posušeni obliki. So izvrsten vir beljakovin, vsebujejo pa vsaj desetkrat več vitaminov in mineralov od zelenjave, ki raste na kopnem.

Posebnost morskih trav je v tem, da vsebujejo tudi vitamin B12, ki ga v kopenskih rastlinah ni. Nezadostna količina tega vitamina se odraža v utrujenosti in depresiji, težave s pomanjkanjem pa imajo mnogokrat tisti ljudje, ki so se odpovedali mesu in mlečnim izdelkom. Alge so nepogrešljiva sestavina azijske kuhinje, zanimivo dejstvo je, da je pojavnost rakavih bolezni v azijskih deželah neprimerno manjša kot na zahodu.

Pri nas je najbolj poznana alga klorela, ki jo veliko ljudi redno uvršča med priljubljene dodatke k prehrani.

zdrave alge

Haloge

Haloge imajo dolge rjave proge, njihovi listi pa imajo obliko dlani. Sveže haloge sesekljamo in jih dodamo raznim juham in omakam, posušene pa lahko uporabljamo kot aromatično začimbo, ki v jed prinese pridih morja.

Nori

Ta japonska alga se pri nas dobi v vseh večjih trgovinah v obliki pravokotnih listov, ki jih potem uporabimo kot podlago za suši. Te posušene liste lahko tudi narežemo na trakove in jih uporabimo v juhah ali rezancih, ki jih pripravimo na azijski način.

Wakame

Wakame izvira iz japonske, vendar pa je vse bolj razširjena tudi pri nas, saj jo vzgajajo tudi že na zahodu. Uporabna je kot začimba v juhah in omakah, nekateri pa jo obožujejo kot dodatek solatam.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.