Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaTek je zdrav - Poskusite to obliko rekreacije tudi vi

Tek je zdrav – Poskusite to obliko rekreacije tudi vi

MORDA VAS ZANIMA

Tek je eno najmočnejših zdravil, saj z njim pripomoremo k okrepitvi imunskega sistema, pomaga pri lažjem uravnavanju teže, poleg tega pa nam pomaga pri splošni kondiciji.

- Oglas -

Približno 60% ljudi začno teči zaradi problema s težo, kar je tudi prav, saj je tek eno najboljših zdravil proti debelosti, saj pri teku pokurimo več kalorij, kot pri kardiovaskularnih vajah. Mnogi pravijo da tek pomaga tudi pri prezgodnjem staranju, saj preprečuje mišično in kostno izgubo. S tem, ko večino dneva presedimo naše kosti postajajo šibkejše, s tekom pa lahko okostje okrepimo.

Tek deluje tudi preventivno

Neverjetno je tudi dejstvo, da tek pomaga tudi pri preprečevanju bolezni, saj zmanjšuje možnost kapi ter raka na dojkah. Zato veliko zdravnikov svojim pacientom ˝predpisuje˝ tek, saj pomaga pri zgodnjih fazah osteoporoze, diabetisu ter hipertoniji. Zmanjšuje pa tudi možnost kapi, saj tek krepi srce in zmanjšuje krvni pritisk. Prav tako pa je tek dober za splošno kondicijo, saj s tekom pridobimo večje število limfocitov oz. belih krvnih celic, katere so potrebne pri premagovanju bolezni.

Študije kažejo pozitivne rezultate

V študiji, ki so jo naredili na Univerzi na Južni Floridi, so primerjali srčni utrip in metabolični odziv pri srednje intenzivni vadbi. Primerjali so hojo z naklonom in tek brez naklona pri istem naporu. Upoštevali so utrip srca in porabo kisika.  Dvajset netreniranih posameznikov je sodelovalo na testiranjih, ki so vključevala 30-minutno aktivnost. Ugotovili so, da je tekaški test povzročil višji utrip srca od hoje. Za isti napor je bilo potrebno znižati naklon pri hoji, ne pa hitrosti teka po ravnem. Zaključili so, da isti napor pri hoji in teku ne povzroča istega odziva pri srčno-žilnem in metaboličnem sistemu. Rezultati dokazujejo, da pri istem naporu tek povzroča boljše dražljaje na telo za izboljšanje telesne pripravljenosti in kalorične porabe.

Jutranja vadba tek

Poraba energije med tekom in hojo

- Oglas -

Na Univerzi v Washingtonu na šoli za medicino so raziskovali, kakšen je fiziološki in subjektiven odziv med hojo in tekom po tekočem traku pri različnih hitrostih na aktivnih posameznikih. Pri raziskavi so preverjali največjo porabo kisika. Test je trajal vse do izčrpanosti, po pet minut pri vsaki od različnih hitrosti. Rezultati so pokazali, da je višji srčni utrip, hkrati pa sta poraba kisika in energije na določeno razdaljo večja pri hoji kot pri teku, če je le-ta hitrejša od 8,8 km/h. Subjektivna ocena posameznikov je bila, da je bil napor pri hoji večji od tistega pri teku. Raziskovalci so torej zaključili, da je poraba energije pri hoji večja (če je hitrost večja od 8 km/h), kot pri teku pri istih hitrostih.

Prejšnji članekNevarni odpadki
Naslednji članekIzolacija je pomembna

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×