Pred kratkim je bila znanstveno potrjena učinkovitost posebne tehnike, ki omogoča, da v določeni meri nadziramo lastne sanje. Tehnika je namenjena spodbujanju t. i. lucidnih sanj. Gre za vrsto sanj, med katerimi se zavedamo, da sanjamo, hkrati pa imamo določen nadzor nad dogajanjem v svojih sanjah. Tovrstne sanje so v preteklosti veljale za mit, vendar pa je znanost potrdila, da so resnično možne. Hkrati pa so se postopoma oblikovale metode, ki povečujejo verjetnost za lucidne sanje …

Za še posebej učinkovito se je izkazala kombinacija dveh metod

Težava pri mnogih potencialnih tehnikah za spodbujanje lucidnih sanj je, da je za to potrebna draga oprema. Spet druge tehnike pa niso posebej zanesljive. Ker ljudje običajno precej uživamo v lucidnih sanjah, še pomembneje pa je, da lahko te morda predstavljajo zelo učinkovito orodje za spopadanje s travmatskimi situacijami, se seveda vseskozi pojavljajo poskusi, da bi dobili več nadzora nad tem, kaj in kako sanjamo.

Dr. Denholm Aspy, ki deluje na Univerzi v Adelajdi, se je tako spraševal, ali se morda rešitev skriva v kombiniranju različnih tehnik. Da bi to preveril, je izvedel raziskavo, v kateri je sodelovalo 169 udeležencev. Ti so prestali usposabljanje, v okviru katerega so se naučili različnih metod za spodbujanje lucidnih sanj.

Ena izmed tehnik je na primer ta, da nastavimo alarm, ki nas zbudi po 5 urah spanja. Takrat glasno izrečemo: »Ko bom naslednjič sanjal/-a, se bom spomnil/-a, da sanjam.« Nato pa zaspimo nazaj. Druga koristna tehnika za spodbujanje pogostejših lucidnih sanj pa je denimo ta, da postane naša navada, da večkrat na dan »preverimo«, ali smo zares budni, oziroma da bolj ozavestimo stanje budnosti.

Vaja dela mojstra …

Kot je dr. Aspy zapisal v svojem poročilu o eksperimentu, objavljenem v reviji Dreaming, je kombinacija obeh opisanih tehnik poskrbela, da je imelo kar 53 sodelujočih lucidne sanje vsaj enkrat v obdobju testiranja. 17 odstotkov pa jih je bilo uspešnih celo vsako noč.

Rezultati so celo boljši kot pri kateri koli izmed preteklih študij, ki so zahtevale večje zunanje intervencije, na primer uporabo posebnih mask med spanjem, ki usmerijo svetlobo v oči, ko zaznajo REM-fazo.

Glede na to, da so lucidne sanje sicer precej redek pojav, so rezultati vsekakor zelo dobri. Kor je še povedal dr. Aspy, se tudi v primeru lucidnih sanj običajno zelo hitro zbudimo – a z izkušnjami in treningom lahko čas trajanja tovrstnih sanj podaljšamo tudi do ene ure.