Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaSpalni kronotipi: 4 tipi ljudi in njihove spalne navade

Spalni kronotipi: 4 tipi ljudi in njihove spalne navade

MORDA VAS ZANIMA

Ste že slišali za spalne kronotipe? Ameriški klinični psiholog Michael J. Breus, čigar primarno področje raziskovanje je prav spanje oziroma bioritem, meni, da lahko govorimo o štirih osnovnih spalnih kronotipih. Tako poznamo leve, medvede, delfine in volkove. Breus je omenjene kronotipe natančneje razdelal v knjigi The Power of When. Upoštevanje tega, kateremu kronotipu pripadamo, nam pomaga ugotoviti, katere so tiste največje pasti, povezane s spanjem, ki prežijo na nas. Tako lahko svoje aktivnosti uskladimo s temi spoznanji, hkrati pa lahko poskrbimo, da bomo imeli manj težav s pomanjkanjem energije v določenih delih dneva …

1. spalni kronotip: MEDVEDI

- Oglas -

Medvedi so tisti, ki imajo praviloma najmanj težav s spanjem. Njihov bioritem je namreč običajno praktično povsem prekriven z naravno menjavo dneva in noči. To pomeni, da se medvedi zvečer zlahka spravijo v posteljo in hitro zaspijo, zjutraj pa nimajo večjih težav z zbujanjem. Za medvede je značilno, da imajo največ energije zjutraj, nato pa se količina energije enakomerno zmanjšuje. Za ta spalni kronotip je pomembno predvsem to, da najpomembnejše naloge načrtujete za jutranje oziroma dopoldanske ure. Upoštevajte, da boste popoldne oziroma zvečer najverjetneje preutrujeni za zahtevnejše izzive, zato rezervirajte ta del dneva za aktivnosti, ki ne zahtevajo preveč miselne ali telesne energije.

2. spalni kronotip: LEVI

Podobno kot medvedi nimajo tudi levi nič proti zgodnjemu jutranjemu vstajanju. Še več: prav jutra so za leve običajno tisti del dneva, ki ga imajo najraje, zato nemalokrat vstanejo prej, preden bi bilo nujno, da lahko uživajo v jutranji spokojnosti. Jutra so zagotovo idealna za to, da postorite tisto, za kar vam sicer zmanjkuje časa. Po drugi strani pa je za leve značilno tudi to, da jim energije pogosto zmanjka že sredi dneva, ko je pot do večera in s tem do postelje še precej dolga. Če ugotovite, da je to spalni kronotip, ki najbolj ustreza vašemu naravnemu bioritmu, vam svetujemo, da poskrbite za to, da boste sredi dneva ujeli nekaj sončnih žarkov, kadar je to le mogoče. Naravna sončna svetloba vas bo predramila in vam dala zagon za drugo polovico dneva.

3. spalni kronotip: VOLKOVI

Volkovi bi zlahka spali do poldneva, nato pa bedeli praktično do jutra. Vendar pa za večino ljudi to seveda ni izvedljivo. Če morate vstajati zgodaj, upoštevajte, da bodo vaše sive celice potrebovale še kar nekaj časa, preden se zares prebudijo. Pomembne obveznosti je torej dobro načrtovati za čim poznejše ure. Pomagate pa si lahko tudi tako, da zjutraj vedno popijete kozarec ali dva vode, hkrati pa poskrbite za nekajminutno neposredno izpostavljenost sončni svetlobi. Tako boste imeli precej več energije za jutranje obveznosti.

4. spalni kronotip: DELFINI

Še posebej veliko težav s spanjem pa imajo običajno delfini. Zanje je značilno, da zvečer težko zaspijo in da se ponoči večkrat zbudijo, zjutraj pa nato seveda težko vstanejo. Tako delfinom pogosto primanjkuje energije večino dneva. Nenavadno pa je predvsem to, da se zvečer pogosto povsem predramijo in da začnejo kar prekipevati od energije, kar seveda še oteži odhod v posteljo ob »normalni uri«, zato se naslednji dan cikel ponovi, le da v še intenzivnejši obliki. Za delfine je še posebej pomembno, da si večkrat na dan vzamejo krajše odmore za hitro napolnitev baterij, sicer se lahko povsem sesujete. Običajno so dobra ideja tudi krajši dremeži (pazite, da ne bodo trajali več kot približno 15 minut, sicer boste imeli zvečer, ko bo treba zaspati, še več težav). Zelo pomembno pa je tudi to, da se poskušate držati čim bolj ustaljenega urnika. Pazite torej, da ob koncu tedna ne boste ostajali pokonci predolgo, saj lahko to dodatno zmede vaše telo oziroma bioritem.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×