Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.
Ekologija & okoljeSo za globalno segrevanje krivi (predvsem) bogati?

So za globalno segrevanje krivi (predvsem) bogati?

MORDA VAS ZANIMA

Pogosto je mogoče zaslediti komentarje o tem, da je za podnebne spremembe oziroma globalno segrevanje kriva prenaseljenost našega planeta. Pa so težave resnično povezane s povečevanjem prebivalstva? Ugotovitve znanstvenikov pričajo o drugačnih vzrokih. Vse več raziskav namreč razkriva, da najbogatejših 10 odstotkov prebivalstva porabi celo do dvajsetkrat več energije od 10 odstotkov najrevnejših ljudi na svetu.

Za največje razlike je kriv transport, predvsem avtomobili in letala

- Oglas -

Omenjeni podatek sicer izhaja iz raziskave, ki jo je organizacija Oxfam izvedla že leta 2015. Glede na ugotovitve v okviru te raziskave je 10 odstotkov najbogatejših prebivalcev planeta odgovornih za kar polovico vseh izpustov ogljika, povezanih z vsakodnevnimi navadami. Vendar pa študija Yannicka Oswalda in njegovih kolegov, ki je bila letos objavljena v reviji Nature, razkriva precej podobno sliko. Tudi ugotovitve te študije namreč potrjujejo, da obstaja velik razkorak med porabo energije najbogatejših in najrevnejših. Do največjih razlik naj bi prihajalo pri transportu. Tako 10 odstotkov najbogatejših za transport porabi kar 187-krat toliko energije kot 10 odstotkov najrevnejših ljudi. Sem sodi tako poraba pri vsakodnevnem transportu, za kar se običajno uporabljajo avtomobili, kot poraba, vezana na počitnice.

Lahko sistemski ukrepi zajezijo nesorazmerno porabo energije pri transportu?

Strokovnjaki poudarjajo, da so nujni ukrepi, ki bi omejili porabo energije med transportom pri najbogatejših slojih, saj bi lahko to pomembno prispevalo k razbremenitvi planeta. Med takšne ukrepe na primer sodijo omejevanje vožnje z avtomobilom, v katerem se pogosto prevaža ena sama oseba, in na drugi strani ukrepi za spodbujanje rabe javnega prometa. Pogosto se v povezavi s to problematiko omenjajo tudi posebni davki za tiste, ki nadpovprečno pogosto uporabljajo letala. Obenem so mnogi prepričani, da bodo imela pomembno vlogo pri zmanjševanju onesnaženja električna vozila.

Transport globalno segrevanje

Del krivde za večjo porabo se skriva tudi v ogrevanju velikih stanovanj in hiš

Med dejavnike, ki pomembno vplivajo na to, da je energetska poraba tako močno vezana na socialno-ekonomski položaj, sodi tudi ogrevanje. Najbogatejši prebivalci planeta si praviloma lastijo večja stanovanja oziroma hiše, posledično pa je tudi poraba energije pri ogrevanju bistveno višja, če jo primerjamo s porabo najrevnejših slojev. Kljub temu pa strokovnjaki poudarjajo, da tu vendarle ne prihaja do tako velikih razlik kot pri transportu. Največji krivec za razkorak so tako vendarle avtomobili in letala.

Kako močno bo koronakriza vplivala na spremembe navad najbogatejših?

Upoštevati je sicer treba, da je raziskava nastala pred razglasitvijo pandemije, ki bo najverjetneje v precejšnji meri vplivala na potovalne navade oziroma na porabo, povezano s transportom – oziroma se te vplivi že kažejo. Vendar pa opozorilo avtorjev študije skorajda zagotovo ne bo postalo popolnoma nerelevantno. Gre za opozorilo, da bodo potrebne drastične spremembe zakonodaje, sicer se bo ogljični odtis najbogatejših prebivalcev planeta eksponentno povečeval, kljub morebitnemu prehodu k učinkovitejšim energetskim virom. Tudi avtorji študije vidijo eno izmed rešitev v povečani obdavčitvi tistih navad, ki so povezane z največjo porabo energije, kar naj bi spodbudilo ljudi k odločitvi za navade, ki so prijaznejše do okolja.

Velika verjetnost, da tudi sami sodite med 10 odstotkov največjih porabnikov

- Oglas -

Ob omembi najbogatejših Zemljanov sicer večina nima občutka, da se govori o njih. A omenjenih 10 odstotkov zajame velik delež prebivalstva »zahodnega sveta«. Čeprav je mogoče precejšen razkorak pri porabi energije med najbogatejšimi in najrevnejšimi zaznati že znotraj posameznih držav, pa v globalnem kontekstu med 10 odstotkov največjih porabnikov spadajo tudi številni ljudje, ki se morda sicer dojemajo kot srednji sloj.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×