Šport & RekreacijaS hojo do bolj zdravih kolen

S hojo do bolj zdravih kolen

MORDA VAS ZANIMA

Izbira »idealne« telesne aktivnosti se zdi na prvi pogled zelo preprosta. Pogosto slišimo, da je pomembno predvsem to, da izberemo obliko vadbe, v kateri uživamo. Vendar pa to velja le za tiste, ki nimajo posebnih zdravstvenih težav …

Hoja za ublažitev in preprečevanje bolečin pri osebah z osteoartrozo kolena

- Oglas -

Številne diagnoze lahko močno omejijo nabor možnosti. Ena takšnih je nedvomno tudi artritis. Najbolj tipična težava, s katero se spopadajo ljudje s to boleznijo, so namreč bolečine v sklepih. Aktivnosti, kot je na primer tek, nikakor ne pridejo v poštev. Vendar pa bi bila lahko po drugi strani popolna odpoved telesni aktivnosti zelo nevarna. Kot so pred nedavnim ugotovili raziskovalci z ene izmed teksaških univerz, je lahko za osebe, ki se spopadajo s težavami, kot je osteoartroza kolena, še posebej koristna hoja. Ne le da je nevarnost za (dodatne) poškodbe precej manjša kot pri večini drugih dejavnosti, ampak lahko hoja učinkuje celo zaščitno, kar pomeni, da lahko pomaga pri ublažitvi bolečine v kolenih. Ugotovitve so bile predstavljene v študiji, ki je bila pred nedavnim objavljena v reviji Arthritis & Rheumatology.

Hoja še posebej koristna za osebe s t. i. radiografsko osteoartrozo

Za analizo so bili uporabljeni podatki, zbrani s pomočjo opazovalne študije, v katero so bile vključene osebe z osteoartrozo kolena. Analizirani so bili podatki za 1212 oseb, katerih povprečna starost je bila 63,2 leta. Med njimi je bilo 73 odstotkov oseb, ki so redno hodile na sprehode. Raziskovalci so odkrili, da je lahko hoja za osebe z osteoartrozo kolena, stare 50 let in več, izjemno koristna. Odkrita je bila namreč korelacija med redno hojo in manj pogostimi bolečinami v kolenu. Redna hoja je poskrbela za zmanjšano verjetnost za kronične bolečine v kolenu. Verjetnost za pojav novih bolečin je bila pri tistih, ki so bili opredeljeni kot »sprehajalci«, za kar 40 odstotkov manjša kot pri osebah, ki so bile umeščene med »nesprehajalce«.

Redna hoja je lahko še posebej koristna za tiste osebe, pri katerih je bila na podlagi radiografskih dokazov diagnosticirana osteoartroza, vendar se še niso pojavili simptomi, tj. bolečine v kolenskem sklepu. Hoja lahko pomaga preprečiti pojav bolečin, obenem pa naj bi prispevala celo k zaviranju poškodb v samem sklepu. Seveda pa so tu še številne dodatne koristi redne hoje, na primer zmanjšano tveganje za bolezni srca in ožilja ter za sladkorno bolezen tipa 2. Pomembna prednost hoje v primerjavi s številnimi drugimi oblikami vadbe je, da ni potrebna draga oprema ali plačevanje članarine.

Dodatni nasveti za bolj zdrava kolena

Za razbremenitev kolen je izjemno pomembno vzdrževanje zdrave telesne teže. Izguba morebitnih odvečnih kilogramov bo tako nedvomno koristila (tudi) vašim kolenskim sklepom. Med sedenjem ne pozabite na redne odmore. Če se že spopadate bolečinami v kolenu, je lahko koristna tudi uporaba kolenske opornice, še posebej med telesno aktivnostjo. Pomembna je tudi urejena prehrana. Za zaščito kolen – pa tudi drugih sklepov – so še posebej koristne omega-3-maščobne kisline, ki lahko med drugim pomagajo pri ublažitvi vnetij. Obenem pa poskrbite za zadosten vnos vitamina D, magnezija in kalcija.

- Oglas -

Pri vitaminu D so najzanesljivejša izbira kakovostna prehranska dopolnila. Koristni pa so lahko tudi dodatki, kot je glukozamin. Izogibajte se dvigovanju (pre)težkih bremen. Hkrati pa ne pozabite na redno uporabo začimb s protivnetnim delovanjem. Zelo pozitivno lahko vpliva kombinacija kurkume in črnega popra (piperin v popru poskrbi za boljšo absorpcijo kurkumina – izjemno močne protivnetne snovi v kurkumi). Za ublažitev vnetij pa lahko poskrbita tudi kajenski poper in ingver.

Preberite tudi: Vitamin D – za kaj vse ga naše telo potrebuje?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×