Mladen iz Novega mesta je zaradi poškodbe v srednji šoli tudi sam izkusil omejenost gibalnih sposobnosti in nato ves čas raziskoval in preizkušal svoje meje. Z vadbo in vajami, ki jih je odkril pri dr. McGillu iz Kanade, je stabiliziral svojo hrbtenico in zdaj na delavnicah predaja svoje znanje naprej. Vaje dr. McGilla, vodilnega strokovnjaka za križ brez bolečin, so znanstveno dokazane kot najučinkovitejše iz širokega nabora merjenih vaj v enem od treh laboratorijev za biomehaniko hrbtenice na svetu.

Odkritje McGillovih vaj

Naslednje pomembno srečanje, ki je vplivalo na njegovo poklicno terapevtsko pot, je bilo srečanje s Petrom Papugo, dr. med. Nanj se je obrnil, ker je imel zaradi zasluzenosti telesa zdravstvene težave. »Dr. Papuga kombinira gibalne vaje in tradicionalno kitajsko medicino. Zdravi z akupunkturo, zeliščnimi poparki in svetuje primerno prehrano. Vedel sem, da zasluzenost izhaja iz neke alergije, verjetno na cvetni prah. Šel sem se testirat v zahodno zdravstvo, odkrili so alergijo na pršico, ampak ni bilo samo to. Papuga me je začel zdraviti in mi je svetoval, da če hočem biti kredibilen in dober sogovornik današnjemu sodobnemu človeku, sta misticizem in tradicionalna kitajska medicina preveč ezoterična. Svetoval mi je, naj se usmerim v študij živčevja, nevrologije, ju dobro naštudiram in začnem vsa znanja združevati.«

Mladen je pri McGillu najbolj ozavestil, zakaj kaj dela in česa ne. Odprl mu je polje povezave hrbtenice s kompenzacijo kolkov ali kolen. Zakrčeni kolki in šibke zadnjične mišice namreč sčasoma povzročijo bolečine v kolenih ali v križno-ledvenem delu hrbtenice. Svoje znanje še vedno ves čas nadgrajuje, saj želi biti holistični terapevt. Vedno je odprt za nova spoznanja, in če pride boljša in bolj učinkovita ideja, se ne oklepa stvari, ki tvorijo njegovo delo. Verjame, da gre ta evolucija ves čas naprej, da se nekaj potrdi, nekaj pa zavrže …

Če je naše delo sedeče, ne sme biti tudi počitek sedeč

Mladen meni, da po končanem delu (če je le-to sedeče) ne potrebujemo spet neke vrste pasivnega sproščanja (ponovno v sedečem položaju in s sproščenimi mišicami). »Potrebuješ nekaj, da so kosti pod pritiskom. Spet pa ne toliko, da te fizično izčrpava. Če opravljaš sedeči poklic in potem prideš na vadbo joge, ne moreš začeti delati predklonov …

Več si preberite v junijski reviji Bodi eko.

Revija Bodi eko, junij 2019