Vitamini in minerali kot pomoč pri ADHD

Nova študija je postregla z zanimivimi ugotovitvami, povezanimi z motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo (ADHD) pri otrocih.

Oči – to nam lahko povedo o našem zdravju

Oči lahko razkrijejo ogromno o našem zdravju. Z napredkom sodobne tehnologije so se tako odprle zanimive možnosti neinvazivnih diagnostičnih metod.

Poletni horoskop 2022

Kaj si lahko obetate od tokratnega poletja? Vam bodo zvezde naklonjene ali se morate pripraviti na specifične izzive? Odgovori vas čakajo v poletnem horoskopu 2022 …

Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?
Zdravje & prehranaZavrtimo čas nazaj: zdrava starost za zdravo in dolgo življenje

Zavrtimo čas nazaj: zdrava starost za zdravo in dolgo življenje

MORDA VAS ZANIMA

Danes je življenjska doba na splošno daljša, kot je bila pred desetletji. Vzrok gre pripisati detajlni skrbi za zdravo starost, ki vključuje prilagoditev življenjskega sloga, zdravo prehrano, dovolj gibanja, predvsem pa ukvarjanje s stvarmi, ki ohranjajo tisto iskrico v očeh.

- Oglas -

Starost, jesen življenja ali tretje življenjsko obdobje – ni pomembno, kako to obdobje poimenujemo, ampak je pomembno, kako ga živimo. Seveda je veliko odvisno od tega, kakšen življenjski slog smo imeli v mladih/mlajših letih, a nikoli ni prepozno, da ga prilagodimo potrebam svoje starosti.

Številne spremembe

Tudi v mladih letih lahko pomanjkanje telesne aktivnosti in slabe prehranjevalne navade botrujejo višjemu krvnemu tlaku, boleznim srca in ožilja ter številnim drugim nevšečnostim. Zato je še kako pomembno, da vzpostavimo in ohranjamo zdrav življenjski slog in ga potem prilagajamo svojim letom in zmožnostim. Zavedati se je treba, da čeprav spremembe – tako fizične kot psihične – prihajajo počasi, se jim ne moremo izogniti. Fizično se spopadamo z dejstvom, da naše telo ni več tako vitalno, kot je bilo; psihično pa se lahko spopadamo z izgubo ljubljene osebe, kariere in neodvisnosti. A nikakor to ni razlog, da to ne bi bilo najboljše obdobje našega življenja, saj smo končno našli tisto, kar smo ves čas iskali – čas zase!

Si, kar ješ!

Zdaj je bolj kot kadarkoli prej pomembna pravilna, zdrava, predvsem pa uravnotežena prehrana. Strokovnjaki tako priporočajo, da naš jedilnik vsebuje veliko ribjih jedi, zelenjave, vlakninastih živil, sadja, polnozrnatih jedi in tudi mesa. To so sestavine, ki bodo poskrbele za energičnost in vitalnost, še bolj pa bodo pomagale pri počasni prebavi in presnovi.

Kaj naj bo na naših krožnikih

  • Sladki krompir, rjavi riž
  • Losos in fižol
  • Jagodičevje – borovnice so polne antioksidantov, v njih pa najdemo tudi vitamina C in E.
  • Ribe – losos, sardine in skuša so bogate z maščobami omega-3, zato strokovnjaki priporočajo, da jih uživamo vsaj dvakrat tedensko.
  • Olivno olje – z njim lahko nadomestimo maslo in margarino.
  • Mlečni izdelki, kot je npr. jogurt, ki je bogat s kalcijem (kar je odlično za kosti), vitaminom D, pomaga pa tudi pri prebavljanju hrane. Okusna in zdrava je kombinacija z različnim sadjem.
  • Rdeče vino – v zmerni količini alkohol pomaga pri uravnavanju oz. pri zniževanju »slabega« holesterola, preprečuje krvne strdke in uravnava krvni tlak. Priporočena količina je kozarec na dan za ženske in dva za moške.
  • Brokoli – prepoln je različnih vitaminov in antioksidantov, prav tako pa ima tudi veliko vlaknin. Je odlična spremljava mesnim in ribjim jedem.
  • Oreščki: vsebujejo maščobe omega-3, nenasičene maščobe in beljakovine.

Redna telesna aktivnost preprečuje številne bolezni

Zagotovo vsi vemo, da je redna telesna aktivnost ne samo zaželena, ampak skoraj nujna, saj tudi procesi v telesu delujejo drugače, če mu zagotovimo dovolj gibanja. Študija, ki so jo opravili na Švedskem, je namreč pokazala, da redna telesna aktivnost pri ljudeh, ki so v 70. letih starosti, omogoča številne prednosti:

  • preprečuje izgubo spomina (demenco),
  • ustvarja hormone sreče (endorfine),
  • pomaga pri zmanjševanju kroničnih bolečin,
  • povečuje mišično maso in izboljšuje metabolizem,
  • izboljšuje kakovost spanca,
  • izboljšuje prožnost telesa, ravnotežje in držo,
  • izboljšuje delovanje imunskega sistema.

Telovadba možganov

- Oglas -

Tako kot je pomembna vadba za naše telo, je pomemben tudi trening možganov. Naj bodo čim bolj aktivni, pri čemer je priporočljivo, da najdemo aktivnost, ki nam bo všeč in bo dodobra zaposlila delovanje naših možganov. Kot pravijo strokovnjaki, se možgani zelo dobro odzivajo na besedne igre, križanke, sudoku, učenje novih jezikov ali kakšne nove veščine, ki bo zaposlila naše možgane.

Pozitivno naravnani in v stiku z družbo

Čeprav jesen življenja s seboj prinaša številne nevšečnosti, je pomembno, da ostajamo pozitivni in da uspešno premagujemo številne izzive, ki nam jih življenje ponudi. Laže bo, če bomo to storili s pomočjo svojih bližnjih, zato je pomembno, da ohranjamo socialne stike ali stkemo nova prijateljstva.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×