S preprostimi nasveti lahko prav sami naredimo veliko, da se zaščitimo pred nadležnimi prehladi, ki nas tako radi ulovijo prav v tem času.

Prehlad

Umivajte roke

Vedno dobro umijte roke, še posebej po uporabni javnega transporta, stranišč, trgovin ali pa po stiku z bolno osebo. Poigrajte se z eteričnimi olji in jih dodajte v milo za večjo učinkovitost. Nadomestite kemična antibakterijska mila z naravnimi, saj lahko antibakterijska mila vsebuje kemikalijo triklosan, ki je eden izmed krivcev za razvoj odpornih škodljivih bakterij in je izjemno škodljiv za vodne rastline in živali. Številni naravni izvlečki učinkovito uničujejo bakterije in razkužujejo, ne da bi hkrati škodovali našemu zdravju in okolju. V boju proti bakterijam se odlično odrežejo naravna eterična olja, kot sta olje čajevca in sivke, ki ju dodamo svojemu naravnemu milu za roke. Roke tudi temeljito osušite.

Ne dotikajte se obraza

Bodite pozorni in se ne dotikajte obraza, saj dotikanje oči, nosu, ustnic, celo grizenje nohtov omogočijo hitrejši prenos bakterij in virusov v telo in tako povečuje tveganje za okužbo.

Z gibanjem poskrbite za boljšo odpornost

Poskrbite za zdrav način življenja, ki obsega vsakodnevno gibanje, če je le možno na svežem zraku. Če ni časa za sprehod v naravi, vsaj del poti med domom in vrtcem, šolo, službo ali ob manjšem nakupu v trgovini prehodimo peš. Še bolj koristen je vsakodneven krajši sprehod v naravi in kakršenkoli šport, ki izboljšuje splošno telesno pripravljenost in s tem krepi naš imunski sistem.

Poskrbite za čiste površine

Virusi, ki povzročajo akutne okužbe dihal, se prenašajo ob kihanju, kašljanju, glasnemu govorjenju na razdalji do enega metra. To pomeni, da moramo biti za prenos respiratornih virusov blizu okuženega, da se nalezemo. Še bolj pogost prenos pa je posreden, preko onesnaženih površin. Bolnik kašlja, smrka in si ob tem pokrije usta ali nos z dlanjo, nato se dotakne bližnjih površin (kljuk, držal) in jih onesnaži s svojimi kužnimi izločki. Oseba, ki se bo onesnaženih površin dotaknila, si bo prenesla virus na svoje roke in iz rok na obraz (ustnice, nosno sluznico, očesno veznico), tako bo prejela virus in lahko tudi zbolela. Zato je izjemno pomembno, da si roke umivamo pogosto (z milom in vodo). V tem času torej bolj kot običajno poskrbite tudi  za čistočo površin.

Vzemite si čas za sprostitev

Dokazano je, da čas, ki ga namenite za umiritev misli, pripomore k zmanjšanju stresa in boljšemu spancu. Spanec je izjemnega pomena za zdrav imunski sistem, zato si ne pozabite vzeti časa za sprostitev pa naj bo to joga, meditacija, športna aktivnost ali le nekaj trenutkov tišine.

Zmanjšajte vnos sladkorja

Sladkor povzroča vnetja v telesu in tako oslabi imunski sistem. V tem času torej raje pozabite na izdelke z rafiniranim sladkorjem in se odločite za bolj zdrave sladke alternative. Svojo potrebo po sladkorju je najbolje zadovoljiti s sadjem, ki vsebuje tudi vitamine in minerale, ki bodo blagodejno vplivali na imunski sistem. Jejte veliko hrane, ki je bogata z vitamini A, B2, B6, C, D in E, cinka in selena.