Preprost trik za omejitev vnosa soli: lahko res deluje?

    V povprečju ljudje zaužijemo precej več soli od priporočenih vrednosti. To lahko privede do številnih težav zdravjem. Čeprav se večina tega danes zaveda, pa nas kljub temu pogosto premami hrana, ki vsebuje mnogo več soli, kot bi bilo dobro za nas. Kaj storiti? Če sodite med ljubitelje pekoče hrane, imamo dobro novico za vas.

    Kapsaicin

    Rešitev v kapsaicinu – odlični naravni protivnetni snovi?

    Na Kitajskem so se znanstveniki pred nedavnim dokopali do zanimivih ugotovitev, ki so jih objavili tudi v reviji, namenjeni težavam s povišanim krvnim tlakom. Ugotovili so, da obstaja zelo preprost trik, kako pretentati naše brbončice, da te ne bodo več vseskozi hlepele po (pre)slani hrani. Rešitev naj bi se skrivala v tem, da začnemo uporabljati več začimb, kot sta čili in kajenski poper. Pekoča hrana naj bi namreč dosegla enak učinek kot slana, le da povzroča manj zdravstvenih težav. Kapsaicin – snov, ki poskrbi za značilen pekoč okus čilijev – je celo ena najboljših naravnih protivnetnih učinkovin. Med drugim pa lahko poskrbi tudi za boljšo prekrvavitev in prebavo ter za ublažitev morebitnih bolečin. Ne gre torej le za to, da se izognemo velikim količinam soli v prehrani, ampak ima lahko pozitivne učinke na naše zdravje in počutje že sam kapsaicin.

    Možganski odziv podoben kot ob uživanju soli

    V raziskavi, ki so jo izvedli kitajski znanstveniki, je sicer sodelovalo 606 oseb. Udeleženci so morali preizkušati raztopine, ki so vsebovale ali sol ali kapsaicin. Poleg tega so morali izpolniti tudi vprašalnik, povezan s tem, kako pogosto uživajo slano ali pekočo hrano, odvzeli pa so jim tudi vzorce urina in krvi, ki so jih nato analizirali. Tisti udeleženci raziskave, ki so uživali največ pekoče hrane, so v povprečju zaužili najmanj soli.

    PREBERITE TUDI:  Zaščitimo otroke pred oglaševanjem nezdrave hrane

    Znanstveniki so izvedli tudi slikanje možganov, pri čemer so se osredotočili predvsem na dva predela, ki sta odgovorna za zaznavanje slanega okusa. Ugotovili so, da pekoča hrana stimulira obe področji, ki ju sicer stimulira sol. Tako vam pravzaprav sploh ni treba zaužiti soli, da bi dosegli enak učinek, kot ga sicer povzroča slana hrana. Seveda pa po drugi strani niti ni potrebe, da se soli povsem izognete. Zmernost je tudi v tem primeru najboljša izbira.

    Dovolj že ščepec pekoče začimbe

    Znanstveniki, ki so vodili raziskavo, menijo, da za pozitivne učinke ni treba veliko – dovolj je že malce pekočih začimb. Ugotovitve so vsekakor pomembne, če upoštevamo, kako negativen vpliv na naše zdravje ima lahko pretiravanje s soljo. Ker pa je danes sol skrita v številnih prehrambnih izdelkih, pri čemer so seveda še posebej problematični različni vnaprej pripravljeni obroki s polic trgovin, se je povečanemu vnosu soli zelo težko izogniti. Ko se naše brbončice navadijo na zelo slano hrano, je proces odvajanja zelo težaven. Zato je lahko zelo koristno, če si lahko pri tem res pomagamo s tako preprostim trikom.

    Zmanjševanje količine soli je sicer še posebej pomembno za ljudi, ki imajo hipertenzijo oziroma povišan krvni tlak. Na dolgi rok lahko to tako pomeni tudi bistveno nižje tveganje za resnejša srčno-žilna obolenja.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte