Prehrana šolarjev – kakovostno gorivo za veliko energije

    Počitnic je konec in spet smo zakorakali v novo šolsko leto. Da bo vaš šolar poln energije, vesel in zadovoljen, mu morate zagotoviti tudi ustrezno gorivo in njegovi prehrani nameniti še posebno pozornost. Čezmerna telesna teža med otroki in mladostniki je čedalje pogostejša, vzrok pa leži v energijsko prebogati, a hranilno zelo revni prehrani. Če boste otroka že od malih nog navajali na uživanje čim manj predelane hrane, mu boste dali pomembno popotnico za naprej.

    Otroci in zajtrk

    Šolar naj vsako jutro zajtrkuje

    Če vaš šolar zjutraj izpusti zajtrk, bo pri pouku manj zbran in bolj raztresen, saj njegovo telo in možgani ne bodo prejeli dovolj glukoze. Otroci imajo zelo hitro presnovo, zato se glukoza in druge snovi porabljajo hitreje kot pri odraslih. Pomembno je, da tudi sami zajtrkujete in ste tako svojemu otroku za zgled.

    Vsi obroki naj bodo uravnoteženi

    Poskrbite, da bo čisto vsak obrok, ki ga zaužije vaš otrok, uravnotežen. To pomeni, da bo vseboval vsa glavna makro hranila: ogljikove hidrate, beljakovine in maščobe.
    Kot priporočata Marija Merljak in Mojca Koman, avtorici knjige Zdravje je naša odločitev, je hranilen in uravnotežen obrok že kos polnozrnatega kruha, kos sira in jabolko.
    Prehrana v slovenskih vrtcih in šolah se sicer nekoliko izboljšuje, vseeno pa razmere niso idealne. Tudi starši lahko s svojimi predlogi in pripombami vplivate na sestavo obrokov v šolah in vrtcih. Vsekakor pa se potrudite, da bodo domači obroki vedno pripravljeni iz zdravih in čim manj predelanih živil. Pomembno je, da kot družina tudi čez teden karseda pogosto obedujete skupaj. Skupni obroki krepijo vezi med družinskimi člani, hkrati pa je čas, ki ga družina preživi skupaj za mizo, tudi lepa priložnost za pogovor o tem, kaj se je komu zgodilo čez dan.

    PREBERITE TUDI:  S hrano proti protinu

    Prehrana naj bo raznolika, pa tudi nekaj domišljije ne bo odveč

    Nekateri otroci so zelo neješči, zato je skrb za njihovo prehrano za starše prava muka. Nikakor ne velja, da otroci ne marajo zelenjave, še posebej pa ne, če je ta na njihovem krožniku že od rosnih let. Ko otroku pripravljate malico, mu lahko sadje ali zelenjavo domiselno narežete in iz koškov sestavite podobe živali ali rastlin. Obrok, ki bo že na pogled videti slasten in mamljiv, bo otroku šel tudi veliko bolj v slast. Če vaš otrok vseeno zavrača zelenjavo, mu iz nje pripravite pire ali pa jo v mešalniku zmešajte s sadjem. Okus sladkega sadja, na primer banan, bo »preglasil« okus zelenjave in vaš otrok še opazil ne bo, da je ravnokar pojedel veliko zelenjavno porcijo.

    Prehrana šolarja

    Otrok naj sodeluje pri kuhi

    Svojega otroka vključite tako v načrtovanje, nabavo in pripravo hrane. Pogovorite se, kaj bi skuhali in nato z njim odidite po nakupih, doma pa se potem skupaj lotite priprave obroka. Otroku dajte nekaj preprostih nalog in ga zaposlite – tako bo dobil občutek pripadnosti, hrana, ki jo bo pomagal pripraviti, pa mu zagotovo tudi veliko bolj teknila.

    Otrok naj pije vodo ali nesladkane čaje

    Otroka že od najbolj rosnih let navajajte na to, da žejo gasi z vodo ali nesladkanim čajem. Sladke pijače, ki so polne sladkorja in umetnih dodatkov v prehrani vašega otroka nimajo kaj iskati.

    Kaj pa sladkarije?

    Dejstvo je, da se vsem slabim živilom ne boste mogli nikoli izogniti. Tudi tiste ne najbolj zdrave sladkarije se bodo zagotovo občasno znašle v otrokovih ustih. Nikar se preveč ne obremenjujte s tem. Če večina prehrane vašega otroka temelji na nepredelanih in hranilno bogatih živilih, so skrbi odveč. Vsekakor pa prevelike količine sladkarij in druge nezdrave hrane lahko vodijo čezmerno telesno maso ali debelost.

    PREBERITE TUDI:  Prva pomoč pri artritisu in povezanih težavah

    Poskrbite, da bo prehrana vašega otroka uravnotežena in hranilno bogata ter da boste otroku privzgojili zdrave prehranjevalne navade. In ne pozabite – sami ste mu najboljši zgled.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte