Kokosov sladkor – zdrava alternativa belemu sladkorju?

    Vse več se govori o škodljivih vplivih glukoze in fruktoznega sirupa, zato se ljudje vse bolj obračajo k naravnejšim alternativam. Kokosov sladkor v zadnjem času postaja vse bolj popularno nadomestilo za nezdrav beli sladkor. Kokosov sladkor pridobivajo iz kokosove palme in zanj velja, da naj bi bil bolj hranilno bogat od običajnega sladkorja ter imel nižji glikemični indeks.

    Kako pravzaprav pridobimo kokosov sladkor?

    Kokosov sladkor je naravno sladilo, pridobljeno iz sladkih in vodenih cvetov, ki jih najdemo na vrhu kokosove palme. Cvetove najprej ročno oberejo, nato pa iz njih pridobijo sladko tekočino. Tekočino segrevajo toliko časa, da vsa voda izpari. In končni produkt je kokosov sladkor.

    Kokosov sladkor

    Kokosov sladkor je hranilno bogatejši od običajnega sladkorja, ampak …

    Navadni namizni sladkor in fruktozni koruzni sirup ne vsebujeta nobenih hranilnih snovi in zato predstavljata tako imenovane prazne kalorije.

    Po drugi strani pa kokosov sladkor vsebuje nekaj železa, cinka, kalcija in kalija, poleg tega pa še nekaj kratkoverižnih maščobnih kislin, polifenolov in antioksidantov. V kokosovem sladkorju še nekaj inulina, ogljikovega hidrata, ki spada v skupino polisaharidov. Inulin zaradi svoje slabe topnosti v vodi upočasnjuje absorpcijo glukoze. Ker ima minimalen vpliv na dvig krvnega sladkorja, je primeren za sladkorne bolnike.

    Čeprav kokosov sladkor vsebuje nekaj hranilnih snovi, pa naj vas to ne zavede. Kokosov sladkor je energijsko zelo bogato živilo (ravno tako kot običajni namizni sladkor) – če bi zares hoteli dobiti potrebno količino dnevnih hranilnih snovi, potrebnih za zdravje, bi morali kokosovega sladkorja pojesti zares velike količine.

    Nizek glikemični indeks?

    Glikemični indeks kokosovega sladkorja naj bi bil (le) 35, kar je veliko manjše od običajnega kokosovega sladkorja, katerega glikemični indeks je kar 60. Vseeno pa je bilo opravljenih še premalo raziskav, da bi lahko potegnili dokončne zaključke. Zagotovo inulin, ki ga vsebuje kokosov sladkor, upočasni absorpcijo glukoze, kar je pozitivno na naše zdravje, a kokosov sladkor vseeno ni živilo, ki bi ga lahko uživali popolnoma neomejeno.

    PREBERITE TUDI:  Kokosovo mleko: Koristi in široka paleta uporabe v kuhinji

    Kokosov sladkor kljub vsemu vsebuje precej fruktoze

    Običajni namizni sladkor ni škodljiv le zaradi praznih kalorij in visokega glikemičnega indeksa. Glavni razlog, zakaj je beli sladkor tako zelo nezdrav, tiči v visokem deležu fruktoze. Običajni namizni sladkor namreč v 50 % sestavlja fruktoza, drugo polovico pa prispeva glukoza. Čeprav prebiramo, da kokosov sladkor ne vsebuje fruktoze, pa to ne drži popolnoma. V 70 do 80 % ga sestavlja sukroza, ki je disaharid, sestavljen iz dveh monosaharidov, glukoze in fruktoze.

    Tudi kokosov sladkor torej vsebuje skoraj enako količino fruktoze kot običajni sladkor. Če sladkorja uživamo preveč, nas lahko to privede do številnih zdravstenih težav, kot so presnovni sindrom (sindrom x), debelost, sladkorna bolezen ter bolezni srca in ožilja.

    Kokosov sladkor torej (žal) ni nobeno čudežno živilo. Po sestavi je zelo podoben navadnemu namiznemu sladkorju, čeprav je njegova pridelava bolj naravna, poleg tega pa vsebuje še kar nekaj hranilnih snovi.

    Tudi pri uporabi kokosovega sladkorja imejte v glavi zmernost. Kokosov sladkor ni tako škodljiv kot navaden beli sladkor, vsekakor pa ni živilo, ki bi ga lahko uživali neomejeno. Podobno velja tudi za nam nekoliko bližji med. Med vsebuje številne zdravju koristne snovi, saj deluje protivnetno in protimikrobno, a moramo biti tudi z njegovo uporabo varčni.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    1. Glikemični indeks kokosovega sladkorja naj bi bil (le) 35, kar je veliko manjše od običajnega kokosovega sladkorja, katerega glikemični indeks je kar 60.

      Kateri kokosovi sladkor je prvi omenjen? In kaksen je “obicajni” kokosov sladkor?

    Comments are closed.