Pravi čaj ali kava?

    Ni lepšega kot jutro začeti s poživljajočo skodelico omamno dišeče kave ali čaja. Ali poznate prednosti in slabosti teh dveh priljubljenih toplih napitkov?

    kava ali čaj?

    Kaj dobrega se skriva v skodelici čaja?

    Čaj je bogat z antioksidanti in zato pomaga ščititi pred mašenjem žil. Redni pivci čaja imajo manjše tveganje za srčne bolezni. Čaj blagodejno vpliva na zdravje možganov. Študije, ki so primerjale tiste, ki redno pijejo čaj, s tistimi, ki ga ne, so pokazale, da imajo ljubitelji čaja v starosti manjše tveganje za bolezni povezane s slabšanjem spomina. Redni pivci čaja naj bi imeli močnejše kosti. Čaj povezujemo z upočasnitvijo staranja, raziskave na primer kažejo, da so celice pivcev čaja biološko mlajše in v boljšem stanju, kot celice tistih, ki čaja ne pijejo.

    Katere so slabosti rednega pitja čaja?

    Najbolj očitna slabost, ki se pojavlja pri rednih pivcih čaja, je obarvanost zob. Čaj lahko slabo vpliva na raven železa v vašem telesu zaradi tanina(čreslovina), saj ta reagira z železom in tako vpliva na manjšo absorpcijo železa. V študiji, ki je primerjala absorpcijo železa pri obroku s čajem in kavo, je čaj za kar 65 odstotkov znižal količino vsrkanega železa, kava pa 35 odstotkov. Omeniti velja še, da je čaj šibkejše poživilo od kave, kar vas lahko zmoti, če imate raje močnejša poživila.

    Kaj pa kava?

    Tudi kava ima obilico antioksidantov, ki pomagajo ščititi pred sladkorno boleznijo tipa 2, Parkinsonovo boleznijo in nekaterimi vrstami raka. Po drugi strani naj bi kava rahlo povečevala holesterol. Naslednja slabost je povezana z visoko vsebnostjo poživila kofein, ki lahko v primeru občutljivosti povzroči nekatere težave— lahko se počutite hiperaktivno, raztreseno, celo živčno in se težko osredotočite. Kava lahko povzroča tudi večje tveganje za bolezni srca in ožilja. Nenazadnje pa je kofein tudi diuretik, ki pospeši odvajanje urina, kar lahko povzroči dehidracijo.

    Čaj ali kava ne smeta biti nadomestek spanja

    Še vedno se lahko odločite za svojo najljubšo pijačo, a vseeno premislite o njenih slabostih. Poživil –naravnih ali umetnih— nikoli ne uporabljajte kot nadomestilo za premalo spanja. Iz poživljajočega napitka lahko največ iztržite pred fizično aktivnostjo, priporočeno pa je, da vsaj šest ur pred spanjem ne uživate kofeina. Poskrbite seveda, da popijete zadostno količino vode, da zaradi kofeina ne boste dehidrirani.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte