S hojo nad pomladansko utrujenost

    Zgodaj pomladi se marsikdo počuti razdraženo in brez energije. Nikar se ne prepustite nejevolji, ampak se postavite na noge in – začnite hoditi! Pomlad je čas aktivnosti, ko moramo svoje telo prebuditi iz zimskega spanja in melanholije. Pomladne utrujenosti ne boste premagali z lenim posedanjem po »kavicah«, ampak s fizično aktivnostjo.

    Hoja je ena od najboljših oblik aerobne vadbe, pri kateri praktično ni možnosti, da bi se poškodovali. Poleg tega je povsem brezplačna. Od nas ne zahteva posebnega časa, saj lahko hodimo že na poti v službo, gremo peš po opravkih ali v trgovino. Pravo doživetje pa so seveda spomladanski sprehodi v naravi.

    hoja in pomladanska utrujenost

    Za kaj vse je hoja koristna?

    Če vam fizična aktivnost, kot je tek, ni blizu, izberite hojo. Hoja pomaga zniževati tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni in diabetesa tipa 2. Kdor redno hodi, ima tudi manj težav s povišanim holesterolom v krvi. Če hodite nekaj ur tedensko (vsaj eno uro na dan), boste zmanjšali celo tveganje za nastanek raka. Hoja dobrodejno vpliva na mentalno zdravje, saj deluje protistresno, odpravlja anksioznost in depresijo.

    Kako povečati pozitivne učinke hoje?

    Začnite počasi in postopno, zadajajte si majhne cilje. Ko boste že natrenirani, tempo nekoliko dvignite. Bolj intenzivno kot boste hodili, več kalorij boste pokurili. Hoja ima najboljše učinke na srce, pljuča in splošno zdravje pri hitrosti od 4,8 do 6,4 kilometra na uro. Nikar se ne obremenjujte, če ne boste dosegali popularnih ciljev, kot so ena ura hoje na dan ali 10.000 korakov dnevno (to je približno 8 kilometrov dnevno). Da boste začutili pozitivne učinke hoje na zdravje je dovolj, da na dan hodite že pol ure (2 do 3 kilometre).

    PREBERITE TUDI:  8 prednosti kvinoje, žita prihodnosti

    Hoja nas bolj utrudi kot tek

    Mnogi menijo, da je hoja veliko lažja od teka, vendar to ni res. Recimo da petkilometrsko progo pretečete v tridesetih minutah, prehodite pa jo v eni uri. Ker je hoja dolgotrajnejša kot tek, več časa obremenjujete tudi mišice. Poleg tega tek za telo predstavlja veliko lažje opravilo kot hoja. Pri teku mišice postanejo bolj učinkovite; z manj dela dosežejo večji učinek kot pri hoji. Prav zato nas hoja (še posebej hitra) utrudi bolj kot tek.

    Ste že poskusili nordijsko hojo?

    Nordijska hoja je v zadnjem desetletju v Sloveniji postala zelo priljubljena oblika aerobne vadbe. Od klasičnega pohodništva s palicami se razlikuje po intenzivnejši uporabi palic, pri enakem tempu kot pri navadni hoji ali pohodništvu pa pri njej izgoreva več energije. Primerna je še posebej za ženske, ki lahko z njeno pomočjo izgubijo maščobne obloge, ki se jih je sicer težko znebiti. S pravilnim izvajanjem nordijske hoje aktiviramo 90 odstotkov vseh mišic. Če vas zanima ta oblika hoje, se udeležite njenega tečaja. Nikar ne poskušajte sami, saj si lahko z nepravilnimi gibi naredite precej škode.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte