fbpx
Domov Zdravje & prehrana Pomarančni sok spodbuja delovanje možganov

Pomarančni sok spodbuja delovanje možganov

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Redno pitje pomarančnega soka lahko izboljša učinkovitost možganov pri starejših ljudeh, pravijo strokovnjaki in dodajajo, da traja manj kot dva meseca, pa že lahko opazimo izboljšanje delovanja spomina, govora in reakcijskega časa.

pomarančni sok

Pomembni flavonoidi

Menijo, da vzrok za to toči v flavonoidih, ki jih pomaranče vsebujejo res veliko. Flavonoidi lahko izboljšajo spomin s pomočjo aktiviranja signalnih poti v hipokampusu, delu možganov, ki je povezano z učenjem in shranjevanjem podatkov.

Raziskava, ki so jo opravili na univerzi Reading in je trajala osem tednov, je zajela 37 zdravih prostovoljcev. Naročili so jim, naj vsak dan spijejo 500 mililitrov pomarančnega soka, udeleženci, stari med 60 in 81 let, pa so poročali o znatnem izboljšanju njihovih možganskih funkcij, pravijo strokovnjaki. Njihov spomin, reakcijski čas in tekoč govor so merili na začetku in na koncu študije, ter ugotovili, da so se njihove izmerjene točke na koncu izboljšale za osem odstotkov.

Strokovnjaki pravijo, da ni treba vsak dan popiti toliko pomarančnega soka kot udeleženci raziskave, predvidevajo pa, da pomarančni sok lahko igra pomembno vlogo pri raziskovanju živil, ki spodbujajo delovanje možganov.

Prebivalstvo se stara

Dr. Daniel Lamport, avtor študije, pravi da se svetovno prebivalstvo stara, do leta 2100 pa naj bi se število starejših od 60 let kar potrojilo. Zato postaja zelo pomembno raziskovanje na temo, kako izboljšati kognitivne funkcije pri starejših ljudeh.

Udeležence raskave so med drugim prosili, naj si zapomnijo seznam 15 besed, po katerih so jih najprej spraševali takoj, naslednjič pa šele čez pol ure. Na koncu eksperimenta, torej po dveh tednih, so si udeleženci v povprečju zapomnili po eno besedo več kot na začetku, kar kaže na osemodstotno izboljšanje spomina.

Pomarančni sok vsebuje veliko flavonoidov, ki so na primer prisotni tudi v borovnicah. Nedavne raziskave so pokazale, da lahko flavonoidi izboljšajo spomin in čeprav še ne vedo natančno, zakaj, predvidevajo, da flavonoidi izboljšajo krvni pretok, varuje nevrone pred oksidacijsko škodo in povečujejo učinkovitost prenašanja signalov. »Majhne, komaj opazne spremembe v dnevni prehrani, kot sta na primer s flavonoidi bogato sadje in zelenjava, lahko izboljšajo zdravje in delovanje možganov,« pravi dr. Lamport. Gre za pomembno odkritje, da lahko hrana, bogata s flavonoidi, igra veliko vlogo pri možganskih funkcijah starejših ljudi.

Pozor, v soku je tudi sladkor

Čeprav so rezultati raziskave spodbudni, pa strokovnjaki obenem svarijo, da ni dobro popiti toliko pomarančnega soka na dan. Vsebuje namreč sladkor in ni brez kalorij, zato ga pijte ob obroku, vzemite manjšo količino, zdrave flavonoide pa poiščite v drugih živilih, ki jih tudi vsebujejo.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×