Pomarančni sok spodbuja delovanje možganov

    Redno pitje pomarančnega soka lahko izboljša učinkovitost možganov pri starejših ljudeh, pravijo strokovnjaki in dodajajo, da traja manj kot dva meseca, pa že lahko opazimo izboljšanje delovanja spomina, govora in reakcijskega časa.

    pomarančni sok

    Pomembni flavonoidi

    Menijo, da vzrok za to toči v flavonoidih, ki jih pomaranče vsebujejo res veliko. Flavonoidi lahko izboljšajo spomin s pomočjo aktiviranja signalnih poti v hipokampusu, delu možganov, ki je povezano z učenjem in shranjevanjem podatkov.

    Raziskava, ki so jo opravili na univerzi Reading in je trajala osem tednov, je zajela 37 zdravih prostovoljcev. Naročili so jim, naj vsak dan spijejo 500 mililitrov pomarančnega soka, udeleženci, stari med 60 in 81 let, pa so poročali o znatnem izboljšanju njihovih možganskih funkcij, pravijo strokovnjaki. Njihov spomin, reakcijski čas in tekoč govor so merili na začetku in na koncu študije, ter ugotovili, da so se njihove izmerjene točke na koncu izboljšale za osem odstotkov.

    Strokovnjaki pravijo, da ni treba vsak dan popiti toliko pomarančnega soka kot udeleženci raziskave, predvidevajo pa, da pomarančni sok lahko igra pomembno vlogo pri raziskovanju živil, ki spodbujajo delovanje možganov.

    Prebivalstvo se stara

    Dr. Daniel Lamport, avtor študije, pravi da se svetovno prebivalstvo stara, do leta 2100 pa naj bi se število starejših od 60 let kar potrojilo. Zato postaja zelo pomembno raziskovanje na temo, kako izboljšati kognitivne funkcije pri starejših ljudeh.

    Udeležence raskave so med drugim prosili, naj si zapomnijo seznam 15 besed, po katerih so jih najprej spraševali takoj, naslednjič pa šele čez pol ure. Na koncu eksperimenta, torej po dveh tednih, so si udeleženci v povprečju zapomnili po eno besedo več kot na začetku, kar kaže na osemodstotno izboljšanje spomina.

    PREBERITE TUDI:  Pomen gibanja v obdobju menopavze

    Pomarančni sok vsebuje veliko flavonoidov, ki so na primer prisotni tudi v borovnicah. Nedavne raziskave so pokazale, da lahko flavonoidi izboljšajo spomin in čeprav še ne vedo natančno, zakaj, predvidevajo, da flavonoidi izboljšajo krvni pretok, varuje nevrone pred oksidacijsko škodo in povečujejo učinkovitost prenašanja signalov. »Majhne, komaj opazne spremembe v dnevni prehrani, kot sta na primer s flavonoidi bogato sadje in zelenjava, lahko izboljšajo zdravje in delovanje možganov,« pravi dr. Lamport. Gre za pomembno odkritje, da lahko hrana, bogata s flavonoidi, igra veliko vlogo pri možganskih funkcijah starejših ljudi.

    Pozor, v soku je tudi sladkor

    Čeprav so rezultati raziskave spodbudni, pa strokovnjaki obenem svarijo, da ni dobro popiti toliko pomarančnega soka na dan. Vsebuje namreč sladkor in ni brez kalorij, zato ga pijte ob obroku, vzemite manjšo količino, zdrave flavonoide pa poiščite v drugih živilih, ki jih tudi vsebujejo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte