Kot pogosto razkrijejo raziskave, danes vse več ljudi poroča, da se pogosto že zbudijo utrujeni, ta utrujenost pa se nato čez dan seveda le še stopnjuje. Tako ni presenetljivo, da si mnogi čez dan pomagajo z izdatnimi količinami kofeina, predvsem v obliki kave in energijskih napitkov. Vendar pa ima lahko pretiravanje s kofeinom ogromno negativnih vplivov na vaše zdravje. Tako je vsekakor pametno, da poskušate omejiti količino, pri čemer pa si lahko pomagate z določenimi živili. Hrana je navsezadnje osnovni vir energije za naše telo. Določena živila so še posebej koristna za to, da nam pomagajo pri premagovanju utrujenosti …

Avokado, banana in čokolada

Avokado

Kadar vam primanjkuje energije, je avokado zagotovo eno najboljših živil, ki se lahko znajdejo na vašem jedilniku. Vsebuje namreč veliko zdravih maščob in  pantotensko kislino, vitamin iz skupine B, ki pomaga našim celicam, da pretvorijo hrano v gorivo. Ker vsebuje tudi veliko vlaknin, bo prihajalo do postopnega dviga glukoze v krvi, zato ne bo nevarnosti za prehiter porast in nato še hitrejši upad energije. Več >>

Zelenolistna zelenjava

Praktično vsa zelenolistna zelenjava je odličen nadomestek za energijske napitke. Čeprav vsebuje malo kalorij, je po drugi strani izjemno bogata z različnimi vitamini in minerali, kot so železo, vitamin C, folati, magnezij itn. Kombinacija železa in vitamina C je na primer ključna za preprečevanje anemije, pri kateri je tipičen simptom prav povečana utrujenost.

Sladki krompir

V primeru utrujenosti naše telo velikokrat hlepi po enostavnih ogljikovih hidratih, saj vidi v njih hiter vir energije. Namesto da se poskušate tej želji za vsako ceno upreti, raje posezite po zdravih virih, na primer po sladkem krompirju. Tako se bo energija sproščala postopoma. Hkrati je sladki krompir tudi odličen vir mangana, ki je pomemben za razgradnjo drugih hranil, ki poskrbijo za zmanjšanje občutka utrujenosti. Več >>

Banane

Kombinacija zdravih ogljikovih hidratov in kalija je eden glavnih razlogov, zakaj so banane živilo, ki ga športniki pogosto uživajo pred treningi. Tako je lahko banana tudi odličen nadomestek za kavo ali energijski napitek, ko ste utrujeni, vendar vas čaka še precej pomembnega dela.

Temna čokolada

Željo po sladkarijah, ki bi z vidika zagotavljanja energije povzročile precej več škode kot koristi (kljub začasnemu povečanju, bi raven energije namreč zelo hitro upadla), lahko poskusite potešiti s koščkom ali dvema temne čokolade. Izberite takšno s čim višjim deležem kakava – poleg dviga energije bo poskrbela tudi za izboljšanje razpoloženja.

Pesa

Nitrati in antioksidanti, ki jih vsebuje rdeča pesa, spodbudijo prekrvavitev, kar med drugim pomeni tudi povečan dotok krvi do možganov. Tudi s pomočjo tega izjemno zdravega živila ste lahko torej že kmalu precej manj utrujeni in nezbrani. Odlična zamenjava za kofein je lahko na primer smoothie, pripravljen iz pese, zelenolistne zelenjave in malce banane!