Električna vozila pogosto niso tako nedolžna, kot se morda zdi na prvi pogled. Čeprav je sama uporaba seveda manj obremenjujoča za okolje kot uporaba vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem, to ne velja nujno tudi za proizvodnjo električnih vozil, katere ogljični odtis je vse prej kot zanemarljiv. Ekipa dvaindvajsetih inovativnih nizozemskih študentov je želela najti način, ki bi omogočal vsaj delno omilitev te težave. To jim je tudi uspelo. Za izdelavo električnega avtomobila, ki so ga poimenovali Luca, so namreč uporabili pretežno odpadni material …
Vozilo živo rumene barve, ki lahko doseže hitrost 90 km/h, je primerno za dve osebi
Električno vozilo, ki so ga izdelali študentje Tehnološke univerze Eindhoven, je živo rumene barve in primerno za vožnjo dveh oseb. Najvišja hitrost, ki jo lahko doseže, je 90 kilometrov na uro, polnjenje pa je potrebno približno vsakih 220 prevoženih kilometrov. Na prvi pogled se torej »Luca« ne zdi nič posebnega, kar pa se seveda spremeni, ko izvemo, da je izdelana skorajda izključno iz odpadnih materialov …
Najpomembnejši material je bila odpadna oziroma reciklirana plastika
Ekipa nizozemskih študentov, ki se lahko pohvali z izdelavo enega najbolj okolju prijaznih električnih vozil, je pri delu uporabila materiale oziroma odpadke različnih vrst, pogosto takšne, ki jih ne bi pričakovali pri avtomobilu. Za izdelavo podvozja so bile na primer uporabljene kar reciklirane plastenke, izdelane iz polietilen tereftalata. Kot osnovni material za karoserijo pa so bili uporabljeni še nekoliko trši plastični materiali, ki so bili pridobljeni iz predmetov, kot so na primer odpadne igrače, televizorji in mali gospodinjski aparati.
Zataknilo se je zgolj pri gumah, motorju in baterijah
Podoben princip kot pri izdelavi zunanjosti je bil uporabljen tudi pri opremljanju notranjosti vozila. Tudi tu so dali namreč študentje prednost odpadnim oziroma recikliranim materialom. Med drugim so uporabili celo dele kokosove lupine, in sicer pri izdelavi sedežev. Iznajdljivosti ekipe torej ni mogoče zanikati, vendar študentom kljub temu ni uspelo izdelati vozila zgolj iz odpadnih materialov. Ti sicer predstavljajo večji del vsega materiala, ki je bil uporabljen pri izdelavi »Luce«, a pri določenih delih se je na žalost zataknilo.
Deli avtomobila, ki niso izdelani iz odpadnih materialov, so tako gume, motor in baterije. Študentje so sicer navezali stik s podjetji, ki poskušajo izdelati biorazgradljive gume oziroma pnevmatike za avtomobil, vendar gre za zdaj še vedno za prototipske različice, ki še niso pripravljene za dejansko uporabo. Odločitev, da kupijo tudi motor, pa je bila povezana s tem, da ekipa ni našla dovolj ljudi, ki bi bili pripravljeni vložiti čas v razvoj motorja iz odpadkov in recikliranih materialov.
Za izvedbo projekta je bilo potrebnih 18 mesecev
Proces načrtovanja in nato same izdelave je bil relativno dolg. Ekipa si je namreč želela vzeti čas za iskanje zares najoptimalnejših rešitev. Za to, da so ustvarili električno vozilo, ki sliši na ime Luca, so tako potrebovali približno 18 mesecev. Vendar pa se je trud na koncu obrestoval. Študentje namreč pravijo, da je rezultat še precej boljši od tistega, kar so si predstavljali.
Dokaz, da je možno izbrati tudi drugačno pot …
Seveda je utopično pričakovati, da bo celotna avtomobilska industrija čez noč opustila klasične materiale, ki se uporabljajo pri proizvodnji vozil, in se osredotočila izključno na odpadne. Vendar pa je uspešno izveden projekt nizozemskih študentov kljub temu pomemben mejnik. Dokazuje namreč, da je lahko proizvodnja vozil bistveno bolj ekološka – seveda pa mora za to obstajati interes. Študenti tako upajo, da bo »Luca« predstavljala navdih za ustvarjalce različnih vozil in da bodo začeli ti tako posvečati več pozornosti možnostim, ki jih ponujajo odpadni materiali.