Velikokrat slišimo, da gre pri uspešnem hujšanju predvsem za to, kako močna je naša volja oziroma sposobnost samonadzora. Vendar pa se premalokrat poudarja, kako močno lahko določeni dejavniki vplivajo na to, kako zlahka oziroma težko se bomo uprli določenim skušnjavam. Pred nedavnim je bila v reviji Personality and Social Psychology Bulletin objavljena študija, s pomočjo katere boste morda lažje razumeli, zakaj se pogosto tako težko uprete določeni hrani, predvsem sladkarijam …

Sladkarije

Preučevanje povezave med količino spanja in zmožnostjo upiranja hipnim užitkom

V raziskavi je sodelovalo 211 študentov, ki so morali vsak večer, 30 dni zapored, izpolniti vprašalnik. Ta je vseboval vprašanja o tem, koliko so spali prejšnjo noč, koliko alkohola so popili, ali so se morali čez dan soočiti s še posebej stresno situacijo ipd. Hkrati so odgovarjali tudi na vprašanja o tem, kako zbrani so bili tisti dan in kolikšna je bila njihova sposobnost samonadzora, ko so se znašli v situacijah, ki so od njih zahtevale nekoliko močnejšo voljo, da so se uprli hipnemu užitku na račun malce bolj oddaljenih ciljev.

Pomanjkanje energije povečuje željo po sladkorju

Raziskovalci so ugotovili, da je količina spanja prejšnjo noč močno vplivala na sposobnost samonadzora pri udeležencih. Če so spali manj kot običajno, so imeli precej več težav pri upiranju skušnjavam. To je bilo deloma povezano tudi z dejstvom, da je bil naslednji dan zaradi pomanjkanja spanja precej bolj stresen. Nezadostna količina spanca ima torej tako neposreden kot posreden (zaradi povečanega stresa) vpliv na naše vsakodnevne odločitve. Kadar nam primanjkuje energije, pa nas seveda še posebej mika sladkor, saj ta predstavlja hiter vir energije za telo. Tako ni posebej presenetljivo, da se zdi v takšnih trenutkih mnogim skorajda nemogoče, da bi se uprli sladkarijam.

Kakovosten spanec pomemben sestavni del uspešnega hujšanja

Kako vam lahko vse to pomaga pri hujšanju? Če boste poskrbeli za zadostno količino spanja, bo nevarnost, da bi se preprosto vdali in segli po sladkarijah, čeprav ste imeli trden namen, da se jim uprete, precej manjša. Splošna priporočila so, da bi morala odrasla oseba spati vsaj 7 ur na noč. Seveda pa vam lahko že razumevanje te povezave med utrujenostjo in zmanjšano močjo volje pomaga, da se takrat, ko veste, da bi lahko ponoči spali več, kot ste, čim bolj izogibate situacijam, ko bi lahko podlegli skušnjavi. Ob takšnih dneh na primer ni priporočljivo, da se odpravljate v trgovino ali v restavracijo, kjer bi imeli zelo lahek dostop do sladkarij.