Opustitev kajenja zagotovo ni enostavna naloga. Kot verjetno že veste, je potrebna predvsem močna volja. Če se zares ne odločite, da boste nehali, vas raznorazni triki težko rešijo. Vendar pa to še ne pomeni, da si ne morete pri opuščanju kajenja pomagati z določenimi ukrepi, ki bodo tudi v najtežjih trenutkih poskrbeli, da ostanete na pravi poti …

Opustitev kajenja

Imejte list z razlogi za opustitev kajenja vseskozi pri sebi

V trenutku, ko se odločite, da opustite kajenje, vam je verjetno kristalno jasno, kaj so najpomembnejši razlogi za to. Vendar pa takrat, ko hlepite po cigareti, te razloge zlahka odrinete na stran. Tako je dobro, da imate pri sebi povsem materialen opomnik, s katerim si lahko pomagate v kriznih trenutkih. Svetujemo vam, da vzamete list papirja in nanj zapišete, kaj je tisto, kar je za vas najpomembnejše pri opuščanju kajenja. Razlogi naj bodo tu čim bolj osebni – k objektivnim zdravstvenim razlogom še pridemo.

Pripravite si spisek dejavnosti, s katerimi se boste zamotili v najtežjih trenutkih

Čeprav ste trdno odločeni, da opustite kajenje, se ne smete slepiti, da ne bo krize. Namesto da se izogibate tej misli, se na krizo raje čim bolje pripravite. Poleg že omenjenega lista z vašimi individualnimi razlogi, da prenehate kaditi, je dobro tudi, da imate ves čas pri sebi spisek dejavnosti, ki vam bodo pomagale, da se zamotite, ko začnete razmišljati o kajenju. Tako boste precej lažje preusmerili misli.

Znebite se vseh predmetov, ki vas spominjajo na kajenje

Za opuščanje kajenja ni dovolj samo to, da se znebite cigaret. Zelo pomembno je, da zavržete tudi vse predmete, ki jih povezujete s kajenjem. V to skupino seveda sodijo predvsem vžigalniki (tudi tisti v avtomobilu ali torbici), vžigalice, pepelniki ipd.

Ves prihranjen denar mečite v poseben kozarec

Morda se vam zdi, da opustitev kajenja ne bi prinesla posebnih finančnih koristi, saj bi denar sicer verjetno potrošili za druge malenkosti. Vendar pa je lahko tudi prihranek izvrstna motivacija za opuščanje denarja. Namesto da pustite, da se prihranjen denar porazgubi, vsak dan, ko ne kupite cigaret, prihranjen denar vrzite v poseben kozarec. Kmalu boste opazili, da se kupček močno povečuje. Morda si boste lahko že kmalu s tem denarjem privoščili potovanje, o katerem ste vedno sanjali, ali izpolnili kakšno drugo večjo željo.

Namesto cigarete si privoščite skodelico zeliščnega čaja

Pomembno je, da ustvarite nov ritual, s katerim boste nadomestili kajenje. Odlična alternativa je lahko, da si v trenutkih, ko bi sicer prižgali cigareto, pripravite skodelico zeliščnega čaja. Pomiril vas bo že sam obred priprave, določeni čaji, na primer metin, pa poleg tega dokazano delujejo pomirjajoče na naš živčni sistem, kar je zagotovo koristno pri opuščanju kajenja.

Pijte čim več vode

Poleg pitja zeliščnih čajev namesto kajenja pa vam svetujemo tudi, da ste v času opuščanja te škodljive navade še posebej pozorni na zadosten vnos vode čez dan. Pri sebi imejte vedno stekleničko z vodo. Konstantno pitje vode po manjših požirkih lahko dokazano vsaj nekoliko zmanjša željo, da bi prižgali cigareto.

Poskusite z akupunkturo

Nekaterim ljudem je pri opuščanju kajenja močno pomagala akupunktura. Kdove, morda lahko koristi tudi vam. Četudi ste mogoče skeptični, je vsekakor vredno poskusiti, še posebej če je za vami že več neuspešnih poskusov opustitve kajenja.

Kavo vsaj za nekaj časa zamenjajte z brezkofeinsko različico

Optimalno bi bilo, da se vsaj v začetnem obdobju po opustitvi kajenja povsem odpoveste kavi. Mnogi namreč kavo povezujejo s cigareto, kar povečuje njihovo željo po ponovnem začetku kajenja. Če ni mogoče, da s pitjem kave vsaj za nekaj časa povsem prekinete, pa vam svetujemo, da poskušate kavo vsaj zamenjati z brezkofeinsko različico. Kofein namreč povečuje nemir, kar je že v osnovi pogosta težava po opustitvi kajenja, ki pa na srečo sčasoma mine. Takrat bo tudi pitje običajne kave bolj »varno«.

Pomagajte si z izvlečki ovsa

Med naravnimi pripravki, ki lahko pomagajo pri opuščanju kajenja oziroma pri lajšanju neprijetnih simptomov, ki se pogosto pojavljajo v začetni fazi, naj bi bil še posebej učinkovit izvleček ovsa. Če imate torej možnost, da pridete do njega, je zagotovo vredno poskusiti.

Natisnite si seznam vseh pozitivnih vplivov na zdravje

Tudi negativni vplivi kajenja na zdravje so nekaj, kar v osnovi vsi dobro poznamo, vendar jih je v kriznih trenutkih, ko se pojavi močna želja po cigareti, težko obdržati v mislih. Tako vam svetujemo, da poiščete obsežnejši seznam pozitivnih sprememb, povezanih z zdravjem, ki si jih lahko obetate po določenem obdobju brez cigarete. Ta seznam nato natisnite, najbolje v več izvodih, in ga obesite po različnih mestih v vašem domu.

Poiščite podporo pri svojih najbližjih

Kadar vam je težko, tega ne zadržujte v sebi. Poiščite osebo, ki ji lahko zaupate in na katero se boste lahko obrnili v obdobju opuščanja kajenja, če se pojavijo trenutki, ko bo najraje obupali. Pogovor lahko v takšni situacijo pomaga precej bolj, kot si morda predstavljate.