Nadomestki mesa – izbira je velika

    Proizvajalci živil so se hitro prilagodili povečanemu številu potrošnikov, ki ne jedo mesa, zato na trgovskih policah vse pogosteje zasledimo tako imenovane nadomestke mesa. Zanimivo je, da so izdelki povsem rastlinkega izvora, kljub temu pa po okusu in izgledu zelo spominjajo na meso. Zaradi vse večjega povpraševanja, je tudi konkurenca med ponudniki vse večja in zato so se celo cene nekoliko umirile. Poleg takšnih mesnih nadomestkov pa morajo tisti, ki ne uživajo mesa, beljakovine živalskega izvora nadomestiti z drugimi. Treba je jesti veliko neoluščenega riža, nerafiniranih žitaric, pravega polnozrnatega kruha, polnozrnatih testenin, veliko sadja in zelenjave.

    Nadomestki mesa veganska-salama

    Vse več nadomestkov mesa na trgu

    Če ste se odreklu mesu, še ne pomeni, da ne boste mogli več uživati v okusu polnjenih paprik, bolonjske omake na testeninah ali pravega okusnega golaža. Nekteri sojini nadomestki mesa, so samemu mesu tako podobni, da nekateri sploh ne bodo opazili razlike. Sicer je pa mnogim okus soje še prijetnejši od okusa mesa. Na trgovskih policah lahko vse pogosteje zasledimo prave vegi hrenovke, vegi klobase, celo vegi pleskavice, vegi čevapčiče in vegi. Zelo priljubljene, a cenovno manj ugode so tudi zelenjavne paštete, nekatere zelo spominjajo na okus pravih mesnih paštet.

    Za veliko nadomestkov uporabljajo teksturirane rastlinske beljakovine TVP, ki ostanejo iz zrna soje, ko iz njega odcedijo olje. Uporablja se za najrazličnejše vrste mesnih nadomestkov, dobimo tudi že začinjene različice. TVP je izredno bogat z beljakovinami, ima jih celo več kot nekatere vrste mesa. Ker ne vsebuje maščobe, ne povzroča povečanja slabega holesterola in ni redilen.

    Namesto mletega mesa poznamo sojin drobljenec, ki ga uporabimo za polnjene paprika, omake, lazanjo in povsod tam, kjer se tradicionalno uporablja mleto meso. Suh drobljenec pa moramo pred uporabo namočiti, da se omehča, najbolje je, če ga namočite v zelenjavni juhi, da pridobi na okusu. Sicer pa za jedi z močnim okusom, ki so močno začinjene, to ne bo potrebno. V tem primeru kosmiče le omehčamo v vodi.

    PREBERITE TUDI:  Granatno jabolko – idealno živilo za ljudi s povišanim holesterolom

    Poznamo tudi večje kose suhe soje, ki na meso spominjajo tudi po sami teksturi in namočeni izgledajo kot narezani koščki mesa pripravljeni za golaž. Za golaž jih namočimo le v vodi. Lahko pa jih pripravimo tudi kot ocvrte koščke mesa, v tem primeru jih pred cvrtjem namočimo v okusni marinade, da se omehčajo in pridobijo dober okus. Sama soja v takšni obliki namrč nima močnega okusa.

    Veliko nas posega tudi po tofuju, ki ga imenujemo sojin sir. Tako kot sojini suhi zrezki, je tudi tofu blagega okusa in se hitro navzame okusa drugih jedi. Poznamo dve vrsti tofuja in sicer svilnat tofu in običajen tofu. Svilnat tofu je mehkejši in lahko razpade, če nismo previdni. Včasih je zapakiran v aseptično embalažo, ki je ni potrebno hraniti v hladilniku in jo zaradi tega tudi v trgovinah najdemo na običajnih policah. Običajen tofu je vedno zapakiran z vodo in ga hranimo v hladilniku. Tofu je bogat z beljakovinami, ima pa veliko tudi kalcija, vitaminov. Lahko ga zamenjamo za meso, tako da ga spaniramo, lahko ga mariniramo kot zrezke, lahko je dimljen, popečen, lahko ga narežemo in dodamo zelenjavnemu golažu, … Mehkejše tofuje lahko zmiksamo z mešalnikom in ga uporabimo za razne prelive in omake.

    Vse več je tudi izdelkov iz pšeničnega glutena, ki nas tudi brez raznih marinad spominja na okus mesa. Sejtan je v trgovini lahko že začinjen, dimljen, dodajajo mu razne začimbe. Doma ga lahko pražimo, pečemo, odličen je tudi za žar, dodamo ga lahko sendviču ali vegi burgerju.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte