Tofu, tempeh in sejtan – odlična popestritev zdravega jedilnika

    Danes o tem, kaj naj bi bilo zdravo in kaj ne, poteka veliko debat. No, kakorkoli. Pomembno je, da je hrana, ki jo uživamo, čim bolj nepredelana, naravna, živa. Tokrat vam predstavljamo tofu, sejtan in tempeh; tri visoko beljakovinska živila rastlinskega izvora, s katerimi lahko odlično popestrite svoj jedilnik.

    Tofu

    Tofu

    Tofu lahko opišemo kot prvovrstno živilo iz soje. Bogat je z železom, kalcijem in beljakovinami ter vsebuje malo maščob in natrija. Tofu je bele barve, po teksturi pa je podoben siru iz kravjega mleka. Narejen je iz sesirjenega sojinega mleka, ki ga nato oblikujejo v kocke. Za sirjenje uporabljajo kalcijev klorid. Lahko ga tudi dimijo. Poleg tega je tofu izjemno lahko prebavljiv.

    Naše telo skoraj ves holesterol, ki ga potrebuje, proizvede samo, odvečni holesterol iz napačne prehrane pa se vgrajuje v stene arterij, ki dovajajo kri v srčno mišico. Zaradi teh sprememb na ožilju se zmanjša ali celo onemogoči zadostno prekrvavitev srčne mišice.

    Če želimo preprečiti nastajanje oblog na ožilju, je pomembno, da ugotovimo, kakšno je razmerje med dobrim (ta prenaša holesterol po krvi) in slabim (ta se nalaga na stene arterij) holesterolom v krvi. Če imamo povišan holesterol v krvi, lahko svoj jedilnik popestrimo tudi s tofujem. Tofu je prav tako odličen nadomestek za vse, ki ne uživate mesa in želite poskrbeti za višji vnos beljakovin oziroma od časa do časa obogatiti svojo prehrano.

    Tempeh

    Tempeh

    Tempeh je kruhu podoben fermentiran izdelek iz soje. Lahko ga popečemo ali si ga privoščimo kot prigrizek.

    Za pripravo tempeha sojina zrna čez noč namočijo, nato kuhajo približno 30 minut, zatem pa dodajo še izbrano vrsto žlahtne plesni. Po 48 urah je tempeh pripravljen. Nekoč so tempeh uživali predvsem prebivalci Indonezije.

    PREBERITE TUDI:  3 smoothiji iz kurkume, ki vas bodo revitalizirali

    Tempeh vsebuje fitokemikalije, kot so izoflavoni in saponini. S fermentacijo se struktura izoflavonov v soji popolnoma ohrani. Določene raziskave nakazujejo, da naj bi bili izoflavoni v pomoč ženskam pri blaženju simptomov menopavze. Sojine beljakovine in izoflavoni iz tempeha naj bi tudi zmanjševali tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja in nekaterih vrst raka.

    Tempeh prav tako vsebuje saponine, spojine z močno biološko aktivnostjo – saponini so med drugim tudi močni naravni antibiotiki. Saponini naj bi delovali protirakavo.

    Tempehov okus spominja na orehe in gobe. Lahko ga narežemo na kose in na hitro popečemo, dokler ne dobi zlato-rjave skorjice. Uporabimo ga v juhah, solatah in sendvičih.

    Tako kot pri tofuju, bodite tudi pri nakupu tempeha pozorni na njegovo pridelavo – tempeh naj bo narejen iz gensko nespremenjene soje.

    Sejtan

    Sejtan

    Sejtan, ki ga imenujemo tudi pšenično meso, je med ljudmi, ki ne uživajo mesa, precej priljubljeno beljakovinsko živilo rastlinskega izvora. O sejtanu na primer pišejo že več tisoč let stari budistični, japonski in etruščanski zapisi.

    Gre za toplotno obdelan gluten, ki na 100 gramov vsebuje več kot 20 % beljakovin. Zaradi visoke vsebnosti beljakovin je sejtan primeren za športnike oziroma vse, ki imajo potrebo po večji količini beljakovin.

    Tako tofu kot sejtan in tempeh so odlična popestritev katerekoli zdrave prehrane. Zelo pomembno je, da znamo vedno prisluhniti svojemu telesu ter mu zagotoviti vsa potrebna hranila. Pri tem je najbolje, da se ravnamo kar po načelu Michaela Pollana, ki pravi: »Če določenega živila ne bi prepoznala vaša babica, potem ga ne jejte.«

    Torej, uživajte nepredelana in naravna živila, ohranite zmernost pri vsem, kar pa se tiče izdelkov iz soje, pa glejte na to, da ti niso bili narejeni iz gensko spremenjene soje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte