Nad glavobol brez zdravil: poskusite s holističnim pristopom

Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije naj bi kar polovica vseh odraslih doživela najmanj en glavobol na leto. Večina ljudi se ob glavobolu zateče k protibolečinskim sredstvom, ki pa imajo lahko kar precej nezaželenih stranskih učinkov, še posebej če jih jemljete zelo pogosto. Zakaj ne bi torej naslednjič, ko se vas poloti glavobol, poskusili z nekoliko drugačnim pristopom? V nadaljevanju smo za vas zbrali nekaj napotkov, kako zajeziti glavobol brez zdravil.

Glavobol

Kako zmanjšati tveganje za glavobol?

Za začetek naj poudarimo, da je preventiva vedno boljša kot kurativa. Tako je smiselno, da z zdravimi vsakodnevnimi navadami poskrbite za zmanjšanje možnosti za to, da se glavobol sploh pojavi. Čeprav so vzroki in sprožilci zelo različni, pa sta dva pogosta dejavnika stres in prekomerno uživanje alkohola. Poskrbite torej za to, da si boste redno vzeli čas za sprostitev, obenem pa čim bolj omejite pitje alkoholnih pijač. K povečanemu tveganju za glavobol pa prispevajo tudi dehidracija oziroma nezadosten vnos tekočine, nepravilna drža in pomanjkanje spanja. Kaj pa storiti, ko se glavobol že pojavi?

Izločite vsa živila, ki jih ne prenašate najbolje

Prehrana ima lahko velik vpliv na težave z glavobolom. Še posebej ko vas že boli glava, je pomembno, da se izogibate vsem živilom, ki jih vaše telo ne prenaša najbolje. Za mnoge je na primer problematična skupina živil, ki vsebujejo gluten.

Pripravite si skodelico zeliščnega čaja

Ingverjev čaj je izvrstna izbira za trenutke, ko vas napade glavobol. Vsebuje namreč snovi, ki pomagajo pri pospeševanju prekrvavitve. To vključuje tudi boljšo prekrvavljenost možganov, ki je zelo pomembna za ublažitev glavobola. Dobra izbira za čaj je sicer tudi beli vratič.

Popijte čim več vode in se izogibajte kofeinu

Kadar se soočate z glavobolom, morate biti še posebej pozorni na količino vode, ki jo popijete. V takih trenutkih je dobro, da še nekoliko povečate priporočeni vnos. Tako ne bi nevarnosti za dehidracijo, ki bi še poslabšala bolečine. Steklenica z vodo naj bo torej vseskozi ob vas. Po drugi strani pa se je bolje odpovedati kofeinu, dokler glavobol ne mine.

Vitamin B2 in magnezij

Priporočamo, da namesto po protibolečinskih sredstvih najprej posežete po vitaminu B2 v obliki prehranskega dopolnila. Omenjeni vitamin, pogosto imenovan tudi riboflavin, namreč pomaga pri lajšanju glavobolov, smiselno pa ga je dodajati tudi preventivno. Za ublažitev bolečin pa je zelo koristen tudi magnezij.

Poskusite z obkladki

Mnogim ljudem zelo pomagajo tudi obkladki. Vendar pa se pri nekaterih oblikah glavobolov bolj priležejo hladni, pri drugih pa topli obkladki. Preizkusite obe možnosti, da ugotovite, kaj vam najbolj ustreza.

Eterična olja

Aromaterapija z eteričnimi olji je ena najboljših naravnih metod za ublažitev glavobola, ki jo je vsekakor vredno preizkusiti, preden posežete po protibolečinskih zdravilih. Še posebej pozitivne učinke imata eterični olji mete in sivke.