Menstrualni krči: Kako jih omiliti in kaj pomaga?

Menstrualni krči predstavljajo resno težavo za mnoge ženske vseh starosti. Še posebej pogosto pa se z njimi soočajo mlajše ženske in dekleta. Ker so lahko bolečine zelo hude, se mnoge po pomoč zatečejo k protibolečinskim sredstvom, katerih pogosto jemanje pa na dolgi rok ni najboljša rešitev. Ste prepričani, da ste res preizkusili že vse naravne metode za ublažitev menstrualnih krčev? Preverite spodaj, kaj vam lahko pomaga pri menstrualnih krčih …

Menstrualni krči - kako si pomagamo?

Če vas pestijo menstrualni krči, se izogibajte nezdravi hrani

Menstrualni krči so lahko še intenzivnejši ob uživanju določene hrane. Pogosto se je prav v času menstruacije najtežje upreti nezdravi hrani, a številni strokovnjaki menijo, da lahko ta močno poslabša bolečine oziroma menstrualne krče. Ti naj bi bili namreč povezani z vnetji v telesu, na katere lahko vpliva nepravilna prehrana. Še posebej problematična je zelo mastna hrana, ki lahko povzroči krčenje maternice, kar pripelje do bolečin. Čim manjši vnos nezdravih maščob je tako v času menstruacije še toliko bolj pomemben kot sicer. Verjetno ste opazili, da govorimo o nezdravih maščobah. Po drugi strani je namreč zelo priporočljivo, da povečate vnos zdravih maščobnih kislin omega 3, če imate pogosto težave, kot so menstrualni krči, saj bodo te znižale raven prostaglandinov.

Prav tako se je priporočljivo v času menstruacije čim bolj izogibati živilom živalskega izvora, saj naj bi ta povzročala vnetja v telesu. Namesto tega raje izbirajte živila, ki so znana po svojem protivnetnem delovanje. Mednje med drugim sodijo paradižnik, olivno olje, oreščki, jagodičevje in agrumi. Več rastlinske hrane običajno pomeni manj bolečin in manj možnosti, da se bodo pojavili menstrualni krči. Tako denimo mnoge ženske, ki so imele v preteklosti hude težave z menstrualnimi krči, poročajo, da se je stanje bistveno izboljšalo po prehodu na vegansko prehrano. Njihove izkušnje iz prakse potrjujejo tudi mnoge znanstvene raziskave.

Še eno živilo, pri katerem se morate omejiti, če želite omiliti menstrualne bolečine, pa je sladkor. Za mnoge ženske to predstavlja veliko težavo, a poleg nezdravih maščob je prav sladkor tisti, ki povzroča kronična vnetja v telesu, katerih posledica so lahko med drugim menstrualni krči.

PREBERITE TUDI:  Kaj so bioidentični hormoni in bioidentični progesteron?

Povečajte vnos vitaminov in mineralov

Magnezij ima ključno vlogo pri preprečevanju zastajanja vode v telesu, prav zastajanje vode pa lahko okrepi menstrualne krče (to je glavni razlog, zaradi katerega med menstruacijo ne smete uživati preveč soli). V času menstruacije je zato priporočljivo pojesti več banan, bučnih semen in zelenolistne zelenjave. Še boljša izbira pa so obroki, ki poleg magnezija vsebujejo tudi večje količine vitamina A. Namesto običajnega kosila si tako raje privoščite rumeno oziroma oranžno zelenjavo v kombinaciji z zelenolistno, na primer sladki krompir s špinačo. Za posladek si lahko privoščite košček ali dva temne čokolade s čim višjim deležem kakava.

Priporočljivo je tudi uživanje brokolija, zelja, ohrovta, cvetače in brstičnega ohrovta. Vsa našteta živila namreč vsebujejo posebno vrsto inositola, ki uravnava raven estrogena in zmanjšuje napihnjenost ter s tem tudi menstrualne krče. Če težko zaužijete vse pomembne vitamine in minerale s hrano, si lahko med menstruacijo pomagate tudi z multivitaminskimi dopolnili in drugimi prehranskimi dodatki. Kot že omenjeno, posebej pazite na magnezij, zelo pomemben pa je tudi zadosten vnos B-vitaminov. Vitamin B6, ki ga lahko med drugim najdemo tudi v rjavem rižu, naj bi denimo preprečeval napihnjenost, ki lahko okrepi bolečine.

Joga je zelo učinkovita pri blaženju menstrualnih krčev

Razumljivo je, da zaradi bolečin niste najbolj razpoloženi za telovadbo, a prav ta vam lahko močno pomaga pri blaženju težav. Naporna vadba v času menstruacije sicer ni priporočljiva, zato izbirajte lažje vaje. Še posebej priporočljiva je joga, pri kateri obstajajo celo posebne vaje, namenjene ublažitvi menstrualnih krčev. Seveda pa tudi z jogo ni pametno pretiravati. Tudi če morda že daljši čas vadite jogo in obvladate zahtevnejše vaje, se med menstruacijo omejite na enostavnejše gibe oziroma položaje. Pomembno je, da telesno aktivnost vnesete v svoj vsakdan – tako boste lahko med menstruacijo poiskali uteho v pomirjajoči vadbi. Če boste z vadbo začeli šele takrat, ko bo menstruacija – in z njo tudi krči – že nastopila, lahko telo doživi stres, posledično pa se bolečine le še okrepijo.

PREBERITE TUDI:  Čaj za vitek trebuh in razstrupljanje

Rešitev za menstrualne krče se lahko skriva v zeliščih

Zelišča so znana po svojih številnih koristnih učinkih. Med njimi pa lahko najdemo tudi takšna, ki so posebej priporočljiva v času menstruacije. Ker so menstrualne bolečine posledica krčenja mišic, so najboljša izbira zelišča, ki zavirajo njihovo krčenje. Pomaga vam lahko denimo eterično olje muškatne kadulje, s katerim nežno masirate spodnji del trebuha, ko občutite bolečino. Nekateri strokovnjaki menijo, da naj bi bil učinek tovrstne masaže primerljiv z nekaterimi zelo močnimi protibolečinskimi sredstvi. Poleg preprečevanja mišičnih krčev muškatna kadulja tudi uravnava raven estrogena.

Pri menstrualnih krčih vam lahko pomaga tudi ingverjev čaj, saj ingver preprečuje vnetja v telesu. Podobno koristen je lahko tudi kamilični, majaronov in janežev čaj. Nekateri strokovnjaki priporočajo še baldrijan, divji jam, grozdnato svetilko, rožmarin, sivko in jasmin. Vsa omenjena zelišča delujejo preventivno, zato je pomembno, da jih začnete uživati vsaj dan ali dva pred pričakovanim začetkom menstruacije.

Poskrbite za dovolj kvalitetnega spanca

Kakovost in količina spanja imata izjemno pomembno vlogo pri ohranjanju našega zdravja. Ena od težav, na katero ima pomanjkanje spanja še posebej velik vpliv, pa so prav menstrualni krči. Če prihaja do motenj v vašem običajnem urniku spanja, se lahko podre hormonsko ravnovesje v vašem telesu, kar bo povzročilo boleče menstruacije. Prav tako je pomembno, da si vsak dan vzamete čas za sprostitev in se naučite obvladovati svoje občutke. Bolečina je normalen del naših občutenj, zato je nujno, da do nje vzpostavite zdrav odnos in se je ne bojite. Dokazano je namreč, da strah pred bolečino okrepi neprijetne občutke. Podobno velja tudi za vaš odnos do menstruacijo. Dojemanje mesečnih ciklov kot nekaj povsem običajnega in zdravega ima lahko velik psihični vpliv na vaše menstrualne težave.