Kratki dnevi in dolge noči: kako to obdobje vpliva na telo in počutje?

Začelo se je obdobje, ko je za večino zelo težko ujeti naravno svetlobo. Najverjetneje se zunaj stemni že kmalu po tem, ko zaključite s svojim delovnim dnem – ali celo že prej. Kakšen vpliv ima lahko v resnici ta čas na vaše telo in počutje ter kako lahko vsaj nekoliko ublažimo te negativne vplive?

Jesen

Zmedenost in težave s koncentracijo

Pomanjkanje sončne svetlobe lahko negativno vpliva na vaše kognitivne sposobnosti. Raziskave so pokazale, da ima ogromno ljudi v tem obdobju precej težav z zbranostjo, poleg tega pa imajo mnogi pogosto občutek precejšnje zmedenosti. Vendar pa lahko na srečo že 15-minutni sprehod, ko je še dan, močno ublaži to težavo. Če ne gre drugače, si tako poskušajte vsaj med odmorom za malico vzeti čas za malce svežega zraka.

Mnogi potrebujejo več spanja

Čeprav so elektronske naprave že precej zmedle naš naravni bioritem, pa se v določeni meri naše telo še vedno prilagaja menjavi teme in svetlobe. Tako ni presenetljivo, da potrebujejo mnogi jeseni in pozimi več spanja kot sicer. Ne upirajte se tej potrebi in raje poskrbite, da boste zvečer čim prej zlezli v posteljo.

Pomanjkanje motivacije za telovadbo

Zaradi teme in mraza ima veliko ljudi tudi ogromno težav z redno telesno aktivnostjo. Pametno je torej, da se že vnaprej pripravite na ta upad motivacije in poiščete načine, kako kljub temu vztrajati pri rednem gibanju. Pomaga lahko na primer, da si vadbo organizirate tako, da boste tja odšli neposredno iz službe. Če se vmes vračate domov, boste namreč potrebovali precej več volje, če boste želeli vztrajati pri svojih prvotnih načrtih.

Povečano tveganje za pomanjkanje vitamina D

Predpogoj za tvorbo vitamina D v našem telesu je zadostna izpostavljenost sončni svetlobi. Ker to jeseni in pozimi večkrat ni možno, pride pri mnogih do pomanjkanja tega izredno pomembnega vitamina, ki med drugim pripomore k močnim kostem in močnemu imunskemu sistemu. Tako je v tem obdobju smiselno razmisliti tudi o vitaminu D v obliki prehranskega dopolnila.

Nevarnost za sezonsko razpoloženjsko motnjo

Veliko teme lahko seveda negativno vpliva tudi na vaše razpoloženje. V tem času obstaja še posebej velika nevarnost za t. i. sezonsko razpoloženjsko motnjo. Včasih lahko pri preprečevanju te težave pomaga posebna lučka, ki simulira spekter naravne svetlobe. Če ste se v preteklosti že spopadli s sezonsko razpoloženjsko motnjo, pa je seveda še toliko pomembneje, da ne zamudite prav nobene priložnosti za gibanje na svežem zraku, dokler je zunaj še svetlo.