fbpx
Domov Zdravje & prehrana Koliko soli lahko še zaužijemo, da ni škodljivo za srce?

Koliko soli lahko še zaužijemo, da ni škodljivo za srce?

Črni trn – prva pomoč pri kroničnem zaprtju

Črni trn kot zdravilno rastlino poznamo že mnogo let. Še dandanes se uporablja pri kroničnih zaprtjih otrok in ostarelih.

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

Že dolgo je znano, da ima lahko pretiravanje s soljo negativen vpliv na naš srčno-žilni sistem. Pri ljudeh, ki zaužijejo preveč soli, obstaja tako med drugim povečana nevarnost za hipertenzijo oziroma za kronično povišan krvni tlak, kar je eden glavnih dejavnikov tveganja za številne bolezni srca in ožilja. Pri tem so seveda problematične predvsem prevelike količine natrija – ene glavnih sestavin soli. Vendar pa se pri tem sproža vprašanje, kaj natančno sploh pomeni »preveč soli«. Kdaj je mogoče govoriti o vnosu, ki je še vedno varen, in kdaj gre za pretiravanje, ki lahko ogrozi naše zdravje?

Koliko soli lahko zaužijemo?

So trenutna priporočila nekoliko prestroga?

Glede na priporočila Svetovne zdravstvene organizacije ni dobro zaužiti več kot 2 gramov natrija na dan, kar je količina, ki jo vsebuje približno 5 gramov oziroma ena žlička soli. Pri navedenem gre za zgornjo mejo, kar pomeni, da naj bi bil »idealen« vnos soli še nekoliko nižji.

Strokovnjaki iz Ameriškega združenja za srce na primer menijo, da je idealno, da odrasla oseba dnevno ne zaužije več kot 1,5 grama natrija. Vendar pa izsledki nedavne študije, pri izvedbi katere so sodelovale institucije iz kar 22 držav, nakazujejo, da so te smernice, ki so za marsikoga danes precej nerealistične, morda vendarle nekoliko prestroge in da bi jih bilo treba morda malce posodobiti.

Meja naj bi vendarle obstajala …

Omenjena študija, ki je bila objavljena v reviji  The Lancet, je zajela 94.000 posameznikov in posameznic, starih od 35 pa do 70 let. Šlo je za ljudi iz 18 različnih držav, ki so jih raziskovalci v povprečju spremljali 8 let.

Strokovnjaki so na podlagi preučitve zbranih podatkov zaključili, da obstaja zelo malo dokazov, ki bi potrjevali, da so ljudje, ki na dan zaužijejo zgolj eno žličko soli ali manj, bolj zdravi. Vendar pa to še ne pomeni, da je povsem vseeno, kakšen je dnevni vnos soli. Obenem se je namreč izkazalo, da vendarle obstaja meja, ko lahko govorimo o pretiranem vnosu soli, ki predstavlja povečano nevarnost za srčno-žilna obolenja …

Sol v prehrani

Nevarno visok vnos predvsem pri prebivalcih Kitajske

Povečano razširjenost bolezni srca in ožilja je bilo mogoče zaznati predvsem v tistih skupnostih, kjer so odrasli v povprečju zaužili več kot 5 gramov natrija na dan, kar v praksi pomeni več 2 žlički in pol soli. Pri tem je razveseljivo, da velik odstotek ljudi, sodelujočih v raziskavi, ni presegel omenjene količine. Močno povečan vnos soli, s katerim zaužijemo več kot 5 gramov natrija dnevno, je bilo mogoče opaziti predvsem v nekaterih skupnostih na Kitajskem.

Koristno tudi pogostejše uživanje živil, bogatih s kalijem

Na podlagi analiziranih podatkov torej raziskovalci menijo, da ni potrebe po pretiranem omejevanju pri soli – in da bi moralo biti opozarjanje na problematične učinke soli osredotočeno predvsem na tiste skupnosti, kjer ljudje v povprečju zaužijejo 5 gramov natrija ali več na dan. V tem primeru naj bi bilo sicer mogoče negativne učinke soli zmanjšati tudi z drugimi ukrepi oziroma že z manjšimi spremembami jedilnika.

Pomembno je predvsem pogostejše uživanje živil, ki so bogata s kalijem, kamor spadajo predvsem različne vrste sadja in zelenjave, oreščki ter stročnice. V okviru iste raziskave je bilo namreč ugotovljeno, da se v skupnostih oziroma v državah, kjer ljudje uživajo več živil, ki vsebujejo večje količine kalija, zmanjša pogostost zapletov, povezanih s srčno-žilnim sistemom. Ti zapleti med drugim vključujejo tudi prezgodnjo smrt, ki je povezana z boleznimi srca in ožilja.

Preberite tudi: Kalij v prehrani: kje ga najdete in zakaj je tako pomemben?

- Oglas -

Najnovejše

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

7 pogostih napak pri čiščenju

Čiščenje stanovanja za večino ljudi ni najbolj prijetno opravilo. Tako seveda želimo, da bi bil čas, ki ga vložimo, čim bolje porabljen.

Tef – izjemno zdravo žito, ki ne vsebuje glutena

Ste že slišali za žito, imenovano tef (Eragrostis tef)? V naših krajih gre za zelo eksotično živilo, ki ga verjetno poznajo le redki posamezniki.

Pasijonka za pomiritev živcev in daljši spanec

Pasijonka vpliva na centralni živčni sistem, in sicer deluje pomirjevalno. Ugotovili so, da izvlečki pasijonke podaljšajo spanje pri peroralnem uživanju.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×