Kolo je zagotovo eno najbolj okolju prijaznih prevoznih sredstev, hkrati pa lahko s pogostejลกo uporabo kolesa naredite nekaj dobrega za svoje zdravje. A kako spodbuditi prebivalstvo, da se bo pogosteje odloฤalo za kolo namesto za avto? Vฤasih seveda izbira kolesa ni moลพna zaradi prevelike razdalje, ki jo morate premagati do doloฤenega cilja, nemalokrat pa je za to, da ljudje raje izberejo avto, krivo tudi slabo vreme. ฤe gre v tovrstnih primerih za dejavnike, na katere je teลพje vplivati, pa to ne velja nujno za tretji razlog, zaradi katerega kolesarjenje pogosto ni tako razลกirjeno, kot bi lahko bilo. Nemalokrat je namreฤ odloฤitev za avto povezana tudi s tem, da na voljo ni ustrezno urejenih kolesarskih stez, ki bi omogoฤale varno in udobno kolesarjenje. V Juลพni Koreji so se zato odloฤili, da poveฤajo moลพnosti za to, da se bodo ljudje pogosteje odloฤali za voลพnjo s kolesom. Eden izmed najbolj nenavadnih projektov, ki je nastal v okviru tovrstnih prizadevanj, je zagotovo kolesarska steza, ki je umeลกฤena kar na sredino avtoceste โฆ
Do steze se dostopa s pomoฤjo podhoda, za varnost pa skrbijo trpeลพne stranske barikade
Gre za dobrih 30 kilometrov dolgo kolesarsko stezo, ki povezuje dve juลพnokorejski mesti, in sicer Daedลพeon in Sejong. Ker je steza speljana kar po sredini avtoceste, je bilo seveda treba poskrbeti za varen dostop. Kolesarji, ki se ลพelijo zapeljati po tej stezi, se morajo tako najprej spustiti v podhod, nato pa se lahko povzpnejo do izhodiลกฤne toฤke. Umestitev kolesarske steze na sredino avtoceste se na prvi pogled ne zdi najvarnejลกa izbira, saj to pomeni kolesarjenje v neposredni bliลพini vozil, ki lahko vozijo z zelo visoko hitrostjo. Prav zato je bilo treba posvetiti posebno pozornost zagotavljanju varnosti kolesarjev. Tako je s obeh strani poskrbljeno za zaลกฤito, izdelano iz izjemno trpeลพnih materialov. ฤeprav gre za kolesarjenje sredi ลกestpasovnice, kolesarjem tako ni treba skrbeti glede varnosti.
Ena izmed posebnosti tudi solarni paneli nad kolesarsko stezo
Zaลกฤitni materiali imajo seveda tudi slabost, saj kolesarji med voลพnjo ne morejo uลพivati v razgledu, kar je za marsikoga ena izmed najveฤjih prednosti kolesarjenja. Vendar pa jim po drugi strani ni treba skrbeti glede deลพja ali pripekajoฤega sonca. Kolesarska steza je namreฤ pokrita s solarnimi paneli, ki seveda niso namenjeni zgolj zaลกฤiti kolesarjev, ampak se uporabljajo tudi za zbiranje energije, ta pa se nato uporabi za delovanje luฤi, ki osvetljujejo stezo v noฤnem ฤasu, ter za polnilne postaje, namenjene elektriฤnim vozilom. To sicer ni prvi primer zdruลพitve kolesarske steze in solarnih panelov. Podobno stezo imajo na primer tudi na Nizozemskem, le da kolesarji tam vozijo kar po panelih, ne pod njimi.
Odzivi ลกirลกe javnosti na juลพnokorejsko kolesarsko stezo, umeลกฤeno sredi ลกestpasovnice, so precej meลกani. ล tevilni so navduลกeni nad reลกitvijo in si ลพelijo, da bi imeli podobno kolesarsko stezo tudi v lastni drลพavi. Prepriฤani so namreฤ, da bi se tako marsikdo pogosteje odloฤil za kolo kot za avto. Po drugi strani pa obstaja tudi nemalo kritikov, ki se jim gradnja kolesarske steze sredi avtoceste ne zdi najpametnejลกa poteza. ฤeprav so postavljene stranske barikade, ki prepreฤujejo nezgode, steza ni povsem pokrita. Kolesarji so tako med voลพnjo izpostavljeni izpuลกnim plinom, pri ฤemer gre zaradi gostote prometa za nadpovpreฤno koliฤino tovrstnih plinov. Izvedba ima tako zagotovo doloฤene slabosti, po drugi strani pa tudi nemalo prednosti, ki jih je vredno posnemati pri naฤrtovanju kolesarjem prijaznejลกih reลกitev, ki so nedvomno zelo pomembne za spodbujanje kolesarjenja, s tem pa za razbremenitev okolja.
Preberite tudi: Kolesarjenje โ oprema in koristni napotki za zaฤetnike