Kolo je zagotovo eno najbolj okolju prijaznih prevoznih sredstev, hkrati pa lahko s pogostejšo uporabo kolesa naredite nekaj dobrega za svoje zdravje. A kako spodbuditi prebivalstvo, da se bo pogosteje odločalo za kolo namesto za avto? Včasih seveda izbira kolesa ni možna zaradi prevelike razdalje, ki jo morate premagati do določenega cilja, nemalokrat pa je za to, da ljudje raje izberejo avto, krivo tudi slabo vreme. Če gre v tovrstnih primerih za dejavnike, na katere je težje vplivati, pa to ne velja nujno za tretji razlog, zaradi katerega kolesarjenje pogosto ni tako razširjeno, kot bi lahko bilo. Nemalokrat je namreč odločitev za avto povezana tudi s tem, da na voljo ni ustrezno urejenih kolesarskih stez, ki bi omogočale varno in udobno kolesarjenje. V Južni Koreji so se zato odločili, da povečajo možnosti za to, da se bodo ljudje pogosteje odločali za vožnjo s kolesom. Eden izmed najbolj nenavadnih projektov, ki je nastal v okviru tovrstnih prizadevanj, je zagotovo kolesarska steza, ki je umeščena kar na sredino avtoceste …
Do steze se dostopa s pomočjo podhoda, za varnost pa skrbijo trpežne stranske barikade
Gre za dobrih 30 kilometrov dolgo kolesarsko stezo, ki povezuje dve južnokorejski mesti, in sicer Daedžeon in Sejong. Ker je steza speljana kar po sredini avtoceste, je bilo seveda treba poskrbeti za varen dostop. Kolesarji, ki se želijo zapeljati po tej stezi, se morajo tako najprej spustiti v podhod, nato pa se lahko povzpnejo do izhodiščne točke. Umestitev kolesarske steze na sredino avtoceste se na prvi pogled ne zdi najvarnejša izbira, saj to pomeni kolesarjenje v neposredni bližini vozil, ki lahko vozijo z zelo visoko hitrostjo. Prav zato je bilo treba posvetiti posebno pozornost zagotavljanju varnosti kolesarjev. Tako je s obeh strani poskrbljeno za zaščito, izdelano iz izjemno trpežnih materialov. Čeprav gre za kolesarjenje sredi šestpasovnice, kolesarjem tako ni treba skrbeti glede varnosti.
Ena izmed posebnosti tudi solarni paneli nad kolesarsko stezo
Zaščitni materiali imajo seveda tudi slabost, saj kolesarji med vožnjo ne morejo uživati v razgledu, kar je za marsikoga ena izmed največjih prednosti kolesarjenja. Vendar pa jim po drugi strani ni treba skrbeti glede dežja ali pripekajočega sonca. Kolesarska steza je namreč pokrita s solarnimi paneli, ki seveda niso namenjeni zgolj zaščiti kolesarjev, ampak se uporabljajo tudi za zbiranje energije, ta pa se nato uporabi za delovanje luči, ki osvetljujejo stezo v nočnem času, ter za polnilne postaje, namenjene električnim vozilom. To sicer ni prvi primer združitve kolesarske steze in solarnih panelov. Podobno stezo imajo na primer tudi na Nizozemskem, le da kolesarji tam vozijo kar po panelih, ne pod njimi.
Odzivi širše javnosti na južnokorejsko kolesarsko stezo, umeščeno sredi šestpasovnice, so precej mešani. Številni so navdušeni nad rešitvijo in si želijo, da bi imeli podobno kolesarsko stezo tudi v lastni državi. Prepričani so namreč, da bi se tako marsikdo pogosteje odločil za kolo kot za avto. Po drugi strani pa obstaja tudi nemalo kritikov, ki se jim gradnja kolesarske steze sredi avtoceste ne zdi najpametnejša poteza. Čeprav so postavljene stranske barikade, ki preprečujejo nezgode, steza ni povsem pokrita. Kolesarji so tako med vožnjo izpostavljeni izpušnim plinom, pri čemer gre zaradi gostote prometa za nadpovprečno količino tovrstnih plinov. Izvedba ima tako zagotovo določene slabosti, po drugi strani pa tudi nemalo prednosti, ki jih je vredno posnemati pri načrtovanju kolesarjem prijaznejših rešitev, ki so nedvomno zelo pomembne za spodbujanje kolesarjenja, s tem pa za razbremenitev okolja.
Preberite tudi: Kolesarjenje – oprema in koristni napotki za začetnike