0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaKava na tešče ni najboljša ideja

Kava na tešče ni najboljša ideja

MORDA VAS ZANIMA

Ogromno ljudi dan začne s skodelico kave. Še več: neposredna motivacija za to, da zjutraj zlezejo iz tople postelje, je za številne prav kava. Če mednje spadate tudi sami, najverjetneje ne želite niti pomisliti na to, da bi se odpovedali jutranjemu pitju kave. Vendar pa kava na tešče žal ni najboljša izbira. Drži sicer, da ima lahko zmerno uživanje kave določene koristi, kar pa ne pomeni, da je vseeno, kdaj jo pijete.

- Oglas -

Začnimo pri pozitivnih plateh …

Pitje kave je navada, ki bi se ji večina kavopivcev zelo težko odpovedala. Na srečo to v večini primerov niti ni potrebno. Kot je bilo omenjeno že uvodoma, lahko kava poskrbi celo za določene pozitivne učinke. Pri tem nimamo v mislih samo najbolj očitnega pozitivnega učinka, tj. (začasnega) pozitivnega vpliva na nivo energije, po zaslugi katerega nas lahko kava »zbudi« in pripomore k zbranosti, za kar je seveda zaslužen predvsem kofein. Pri zmernih količinah kave so bili namreč zaznani tudi pozitivni vplivi na zdravje oziroma korelacija z zmanjšanim tveganjem za specifične zdravstvene težave. Zmerno uživanje kave naj bi tako zmanjšalo verjetnost za sladkorno bolezen tipa 2 in Alzheimerjevo bolezen, pri čemer pa je treba opozoriti, da dokazi za to za zdaj še niso nedvoumni.

Ko govorimo o pozitivnih učinkih pitja kave, pa moramo omeniti še koristi, povezane s samim procesom priprave tega napitka, posebno če se odločite za malce kompleksnejši postopek. Priprava kave je za marsikoga zelo pomirjajoč ritual, pri čemer lahko na počutje zelo pozitivno vpliva že sam vonj kave. Raziskovalci so denimo odkrili, da lahko aroma kave poskrbi za zmanjšanje nivoja stresa med zobozdravstvenimi posegi.

Kava na tešče lahko prispeva k dehidraciji

Na prvi pogled se zdi torej jutranja skodelica kave zelo nedolžna, toda če se natančneje poglobimo v učinke kave, hitro ugotovimo, da je precej pametneje, da s prvo skodelico malce počakamo in da pred tem nekaj pojemo, predvsem pa popijemo. Upoštevati morate, da ima kofein diuretični učinek, kar pomeni, da spodbuja uriniranje. Ko se zjutraj zbudimo, je telo že v osnovi precej dehidrirano, kar je eden izmed glavnih razlogov, zaradi katerih kava ne bi smela biti prvo, kar si privoščite po zbujanju. Precej bolje je dan začeti z vodo. Tudi ko ste si že privoščili kozarec ali dva vode, pa je s kavo bolje še malce počakati. Razlog za to je povezan s hormoni …

- Oglas -

Povezava med kavo in kortizolom

Za cirkadiani ritem oziroma za ustaljene dnevno-nočne cikle sta ključna dva hormona, in sicer melatonin ter kortizol. Raven slednjega je praviloma najvišja zjutraj, neposredno po zbujanju. Količina kortizola se nato postopoma zmanjšuje, količina melatonina pa povečuje. Tako lahko zvečer brez večjih težav zaspimo, čez dan pa imamo dovolj energije za spopadanje z različnimi izzivi. Ker kofein spodbudi tvorbo kortizola, ga je bolje prihraniti za malce poznejše ure, saj imamo zjutraj na voljo precej zaloge (čeprav vam občutek morda pravi drugače). Jutranja skodelica kave je lahko tako »kaplja čez rob«, zaradi katere ste precej bolj nemirni, kot bi bili sicer. Seveda pa morate po drugi strani paziti, da kave ne pijete prepozno, saj boste sicer zelo težko zaspali.

Kdaj je optimalen čas za kavo?

Kavo si je najbolje privoščiti v poznodopoldanskih urah, ko se količina kortizola v telesu že nekoliko zmanjša, vendar še ni nevarnosti, da bi kofein negativno vplival na spanec. Obenem je pametno, da si še pred prvo skodelico kave privoščite vsaj manjšo količino hrane, posebno če je vaš želodec malce bolj občutljiv. Kava na tešče lahko namreč razdraži želodec, obenem pa poveča tveganje za zatekanje želodčne kisline v požiralnik.

.

NAJNOVEJŠE