fbpx
Domov Zdravje & prehrana Kako znižati kortizol? 7 ukrepov za manj stresnega hormona

Kako znižati kortizol? 7 ukrepov za manj stresnega hormona

Previsoke ravni kortizola v telesu so nekaj, kar lahko pusti resne posledice na vašem zdravju, še posebej če je kortizol povišan dlje časa. Gre namreč za t. i. kortikosteroidni stresni hormon, ki ga naša nadledvična žleza v večjih količinah sprošča takrat, ko smo pod stresom. Zaradi kronično povišanega kortizola se pogosto pojavijo simptomi, kot so povišan krvni tlak, pogosta potreba po uriniranju, občutek oslabljenih mišic in zmanjšan libido. Ena izmed dolgoročnih posledic previsokih ravni kortizola v telesu pa je lahko tudi osteoporoza. Poleg tega pa je lahko ta hormon kriv tudi za nenadno povečanje telesne teže, pri čemer se odvečna maščoba v tovrstnih primerih pogosto nakopiči predvsem na območju trebuha in obraza. Kako torej ukrepati, če sumite, da bi bil lahko za vaše težave kriv prav kortizol?

Kako znižati kortizol

1. Uživajte živila, ki pomagajo pri naravnem zniževanju kortizola

- Oglas -

Za uravnavanje ravni kortizola v telesu je zelo pomembna zdrava, uravnotežena prehrana, ki naj vsebuje čim manj belega sladkorja. Obstajajo pa določena živila, ki so še posebej koristna za zniževanje količine kortizola v telesu. Mednje med drugim sodijo banane, hruške in temna čokolada. Zelo pozitiven učinek ima tudi uživanje živil, bogatih s probiotiki. Pozabiti pa ne smete niti na pitje zadostnih količin vode, ki pomaga pri ohranjanju normalne ravni kortizola.

2. Pomagajte si z ašvagando

Pri zniževanju kortizola so vam lahko v veliko pomoč tudi določena prehranska dopolnila. Še posebej pozitivne učinke imajo lahko dopolnila, ki vsebujejo ašvagando – zelišče, ki izvira iz Azije in ki ima pomembno mesto v ajurvedski medicini.

3. Poskrbite za kakovosten spanec

To, koliko in kako dobro spite, je še eden izmed dejavnikov, ki pomembno vplivajo na kortizol. Predvsem daljša obdobja pomanjkanja spanca tako velikokrat vodijo do zelo velikih količin tega hormona v krvnem obtoku. Poskrbite torej za dobro »spalno higieno«. Vse se začne z večerno rutino – priporočamo, da vsaj uro pred spanjem ne uporabljate nobene elektronske naprave. Pred odhodom v posteljo ne pretiravajte s tekočino, da se ne boste ponoči zaradi potrebe po uriniranju prepogosto zbujali. Prostor, v katerem spite, naj bo popolnoma zatemnjen in zaščiten pred hrupom, temperatura zraka pa ne sme biti previsoka.

4. Omejite vnos kofeina

- Oglas -

Še posebej pomembno je seveda, da se kofeinu izogibate zvečer oziroma v popoldanskem času, saj lahko to neposredno vpliva na vaš spanec, s tem pa tudi na kortizol. Vendar je obenem tudi nasploh priporočljivo, da zmanjšate vnos kofeina, saj pretiravanje s kavo in drugimi kofeinskimi napitki prispeva k stresnemu odzivu, posledično pa je količina kortizola, ki ga sprošča nadledvična žleza, še večja.

Premagajte stres

5. Vzemite si čas za telovadbo

Telesna aktivnost je še eden izmed načinov za naravno zniževanje kortizola, saj pomaga pri izboljšanju razpoloženja in ublažitvi negativnega vpliva stresa. Vendar pa po drugi strani pazite, da ne pretiravate. Tudi preveč telovadbe, še posebej če gre za zelo intenzivno obliko, lahko namreč vodi do previsokih količin kortizola v telesu.

6. Poiščite sprostitveno tehniko, ki vam bo pisana na kožo

Za obvladovanje stresa so seveda lahko zelo koristne različne tehnike, namenjene sproščanju. Vendar pa kot v mnogih drugih primerih tudi tu velja, da niso vse metode primerne za vsakogar. Nekaj, kar nekoga umiri, lahko pri nekom drugem povzroči še več stresa in napetosti. Preizkusite različne sprostitvene tehnike, od klasičnih, kot so na primer dihalne vaje in meditacija, do malce novejših, kamor denimo sodita trening čuječnosti in barvanje pobarvank za odrasle.

7. Izogibajte se tistemu, kar vam povzroča največ stresa

Včasih to sicer ni mogoče, a pogosto lahko neposredno vplivate na to, koliko tistega, kar vam povzroča stres in s tem povišan kortizol, bo v vašem življenju. Poskušajte čim bolj omejiti stresne dejavnike, kamor lahko seveda sodi tudi omejitev stikov z ljudmi, ki vam povzročajo predvsem stres.

- Oglas -

Preverite tudi: Kortizol in simptomi povišanega kortizola v telesu

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×