Tokrat malo bolj splošna tema – kako vedeti, kdaj je oglas zavajajoč? To ni vedno preprosto, vendar pa obstajajo določeni indikatorji, na katere je dobro biti pozoren. Opisali smo nekaj načinov, s katerimi si lahko pomagate.
Pomen besed
Raje bodite pozorni na določene besede, kot pa na pomen celotnega oglasa. Naslednje besede so v veliko primerih brezpredmetne, ker za njih ne obstajajo definicije, ali pa so preveč splošne:
- Naravno
- Hipoalergeno
- Nestrupeno
- Neodišavljeno
- Brezplačno
- Brez dodanih hormonov
- Brez antibiotikov
- Ekološko prijazno, prijazno okolju, …
- Zeleno
Takšne in drugačne pomene najdemo skoraj vsepovsod. Za primer lahko vzamemo naslednje dejstvo: na leto pride na trg približno 33% proizvodov hrane in pijače, za katero proizvajalci trdijo, da je ‘naravna’ oz organska itd. Zato je dobro, ko nakupujete, da ste pozorni na določene besede, čeprav nikoli ne vemo točno, ali izbrani izdelek res ne vsebuje te snovi:
- Narejeno iz recikliranega papirja
- Brez formaldehida
- Brez barvil
- Brez stranskih živalskih produtov
- Brez fosfatov
Poiščite dokaz
Kupujte izdelke, katerim lahko zaupate in preverite. Po navadi te izdelke pregledajo neodvisne agencije, s čimer je zagotovljena avtentičnost proizvoda ter standardi. Nekateri izmed verodostojnih certifikatov so: USDA Organic, Energy Star, Forest Stewardship Council certified, Rainforest Alliance certified, in Green Seal.
Zanesite se na strokovnjake
Na internetu obstaja več strani, ki opravijo delo namesto vas in vam podajo oceno določenih proizvodov, katere so pregledali strokovnjaki.
Torej, ko boste naslednjič videli privlačen oglas, najprej malo pobrskajte po spletu, kaj o tem izdelku menijo drugi uporabniki in organizacije in kaj resnično vsebuje.